متخصصان دریافتند مصرف الکل، کمبود ویتامین D، سکته مغزی، اختلال شنوایی، بیماری قلبی و غلظت بالای پروتئین‌های واکنشی سی که نشان‌دهنده التهاب در بدن است، از عوامل بروز زودهنگام زوال عقل هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عباس عبدی نوشت: فقر نیز یکی از عوامل بروز این وضع است، ولی مهم‌تر از آن اختلال در قواعد حقوقی و عرفی حاکم بر روابط مردم و نیز غیبت حکومت و دولت است و اگر هم حکومت غایب نباشد به راحتی می‌توان گفت که سوگیری و تبعیض در داوری‌ها منع از مواجهه عادلانه خواهد شد.
یک جرم‌شناس گفت: پرخاشگری درجات مختلفی دارد. از قهر و بی‌محلی نابجا تا توهین، ناسزا و قتل… در حال حاضر تمام افراد جامعه ما پرخاشگری و خشم را تجربه کرده‌اند. افراد از مسائل مختلف ناراحت هستند و در جایی که بتوانند و زورشان برسد آن خشم و پرخاشگری را بروز می‌دهند. ببینید، راهکار‌های مقابله با خشم در حال حاضر در جامعه ما از معنا خارج شده است. چون مسوولان باید به این موضوعات توجه کنند که متاسفانه توجهی نمی‌کنند.
یکی از کنشگران و فعالان محیط‌زیست ضمن بررسی عوامل دخیل در خشک شدن آب «چشمه علی» شهر ری می‌گوید: «هرچند علل مختلفی در بروز این اتفاق نقش داشته‌اند، اما «مدیریت نادرست» یکی از اصلی‌ترین آنهاست. وزارت نیرو آنطور که انتظار می‌رفت، نتوانسته ظرفیت آبی کشور را مدیریت کند.»
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
پزشکان می‌گویند با «انتخاب سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر» می‌توان از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
مادر یا پدر می‎‌توانند ژن‌هایی را که باعث ایجاد شکاف می‎‌شوند، به تنهایی یا به‌عنوان بخشی از یک سندرم ژنتیکی که شامل لب شکری یا شکاف کام است (مانند سندرم ولوکاردیوفاشیال) به جنین منتقل کنند. در بعضی موارد، جنین ژنی را به ارث می‎برد که او را مستعد لب شکری می‎کند و سپس محرک محیطی باعث ایجاد شکاف لب یا کام می‌شود.
محمد حسینی با بیان اینکه عوامل فیزیکی و شیمیایی مختلف در بروز جهش نقش دارند عنوان کرد: خود درمانی یکی از عوامل مهم در ایجاد و ظهور باکتری‌های مقاوم به حساب می‌آید؛ چرا که نه‌تن‌ها درمان درست انجام نمی‌گیرد، بلکه امکان ظهور باکتری مقاوم هم در میانه مسیر درمان به وجود می‌آید.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد علل و عوامل بروز هپاتیت، توضیحاتی ارائه داد.
دلایل اصلی ابتلا به میگرن نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز مربوط است. میگرن یک سردرد شدید است که ممکن است با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان دهد. درد‌های میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره عوامل موثر در بروز تصادفات،برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد
متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر به طور معمول به یک زمینه مستعد ژنتیکی و همچنین عوامل محیطی، برای بروز خود نیازمند است. تحقیقات انجام گرفته مؤید این نکته است؛ افرادی که سابقه مطالعه بیشتری دارند، دیرتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند و یا در صورت ابتلاء، خفیف‌تر مبتلا می‌شوند، زیرا در این افراد سلول‌های مغزی، مرتب در حال فعالیت هستند و بازسازی و قوی‌تر می‌شوند. همچنین وی از ورزش به عنوان عاملی که در جلوگیری از انواع بیماری‌ها مؤثر است، نام برد.
یکی از مهم‌ترین علل بروز پیرشدن پوست زمینه ژنتیک است که در افراد مختلف با هم متفاوت است. اما عوامل محیطی نیز تأثیر زیادی در این زمینه دارند.
عوامل کمتر شناخته‌شده‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند باعث بروز یا تشدید سردرد بشوند.
فوق تخصص روماتولوژی کودکان گفت: علت اصلی بروز آفت مشخص نیست، اما یکسری عوامل، فرد را مستعد ابتلاء به آفت می‌کند، که شامل ضربه‌ها که به شکل مستقیم و یا گاز گرفتگی ناخودآگاه توسط خود شخص اتفاق می‌افتد، مواد محرک مانند انواع اسانس‌ها و افزودنی‌های غذایی، انواع مرکبات، نیترات داخل آب آشامیدنی و ابتلاء به بعضی از عفونت‌ها: مانند ابتلاء به آبله مرغان، تبخال، ایدز، بیماری‌های روماتیسمی، استرس‌ها، تغییرات هورمونی، سندروم پیش از قاعدگی، علل ژنتیک و…، در بروز زخم‌های آفت، تأثیر گذاراند.
ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
وزیر اطلاعات تصریح کرد:‌ ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود، ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است که ۷۰ درصد موارد آن در کشور‌های با درآمد پایین رخ می‌دهد. عوامل خطر سکته مغزی مانند عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشار خون بالا، دیابت، چربی خون و سایر عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی است.
مجری و گزارشگر مشهور فوتبال ایران که یکی از عوامل بروز ناهماهنگی در مراسم امروز رونمایی از کاپ جام جهانی قلمداد شده بود، از خودش دفاع کرد.
عضو کمیسیون مبارزه با فساد اتاق تهران ضمن تاکید بر اینکه باید تحقیق و تفحص بیشتری در مورد شرکت ها انجام شود،گفت: قیمت گذاری دستوری، ارز چندنرخی و دولتی بودن از عوامل اصلی بروز فساد است.
بهرامی عوامل موثر در بروز کمبود نیروی انسانی را برشمرد و اظهار کرد: به علت نزدیکی شهرستان‌های تهران به شهر تهران، تقاضا برای انتقال به شهر تهران بالاست. از سوی دیگر با افزایش چشمگیر جمعیت دانش آموزی مواجهیم که یک علت آن مهاجرت‌های درون و برون استانی و دیگری به علت افزایش جمعیت اتباع است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ