سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است که ۷۰ درصد موارد آن در کشور‌های با درآمد پایین رخ می‌دهد. عوامل خطر سکته مغزی مانند عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشار خون بالا، دیابت، چربی خون و سایر عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نه حقابه هیرمند را داده، نه ستیز علیه فقه جعفری و شیعیان و هزاره‌ها را متوقف کرده، نه در مرز‌های ما از اقدامات خلاف قانون دست برداشته، نه انتخابات برگزار کرده و نه دست از تبعیض و تضییع حقوق مردم برداشته است. حضرات بدانند طالبان امروز همانست که در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رسانده با این تفاوت که امروز چهره واقعی مزدور آمریکا بودنش از هر زمان دیگری آشکارتر شده است.
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: مطالبات دختران به حق است و فدراسیون هیچ تفاوتی بین مردان و بانوان نمی‌گذارد و برای پیشرفت هر دو بخش تلاش می‌کند.
واژه مردم به نحو اطلاق در جای‌جای قانون اساسی از مقدمه تا پایان آن، بار‌ها تکرار شده است. ملاحظه اصول متعدد نشان می‌دهد که از نظر قانون اساسی، تمامی ایرانیان از هر دین و آیین و قوم و زبان و جنسیتی، در دایره شمول واژه مردم بوده و دارای حقوق مساوی در کلیه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... هستند.
بعضی افراد وقتی زن باردار می‌بینند می‌گویند انگار هر لحظه ممکن است زمان زایمانت فرا برسد. زنان مختلف اندام‌های متفاوتی دارند و وزن آن‌ها با هم متفاوت است. شکل بارداری و اندازه‌ی شکم افراد در بارداری، با هم تفاوت دارد. حتی اگر قبلا بارداری و زایمان را تجربه کرده باشید، نمی‌توانید در مورد شرایط دیگران نظر بدهید. شکم یک زن هر چقدر هم که بزرگ باشد، نشان‌دهنده‌ی رسیدن زمان بارداری نیست و اگر همه‌چیز طبیعی پیش برود، زایمان در موعد مقرر انجام می‌شود.
قالیباف گفت: پیشرفت زنان از افتخارات انقلاب اسلامی است. ببینید قبل و بعد از انقلاب سهم تحصیلات زنان چقدر تفاوت کرده است. پس از انقلاب زنان توانمند شده‌اند، اما مشکل ما آنجاست که از این ظرفیت و توانایی بهره نمی‌بریم.
بهروز عطایی می‌گوید او جوانگرایی نکرده بلکه تغییر نسل داده و ظرفیت والیبال ایران در حال حاضر همین نفرات هستند.
مبلغ عضویت ایران در اجلاس شانگهای را نیز به عنوان مثال دوم خود می‌آورد: «عضویت ایران در شانگهای را دولت قبل کارهایش را انجام داد و فقط عضویت کامل انجام نگرفته بود. این را هم از دستاوردهای این دولت اعلام کردند!»
صحبت های بیژن طاهری در روزهای گذشته را محمود خوردبین دو دهه قبل برای پرسپولیس به زبان آورده بود.
احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
مگر می‌شود اسلام عزیز بشود و نفاق پدید نیاید؟ چگونه می‌شود که در حکومت امام زمان (ع) اسلام عزیز می‌شود و نفاق و اهل آن هم ذلیل می‌شوند؟ خب این خیلی عالی است! ما هزار و چهارصد سال است در همین معنا گیر کرده‌ایم، کفر و شرک را که پیامبر (ص) از بین برد، در نفاق گیر هستیم که اسلام گسترش پیدا نمی‌کند.
تمثیل افلاطون ادعا می‌کند که سایر زندانیان غار حتی تمایلی به ترک زندان خود ندارند، زیرا آنان زندگی بهتری را نمی‌شناسند. این نشان دهنده واکنش فعلی شکاکان به جستجوی علمی برای کشف اشیاء تکنولوژیکی فرازمینی است.
نتایج مطالعات بی شماری نشان می‌دهند که زنان دچار اضافه وزن یا چاق کمتر از همسالان لاغرتر خود دستمزد دریافت می‌کنند در حالی که تفاوت کمی در دستمزد بین مردان چاق و مردان در محدوده "طبیعی" تعریف شده پزشکی وجود دارد. استثنائاتی در این باره وجود دارد: یک مطالعه سوئدی نشان داد که مردان چاق کم‌تر حقوق می‌گرفتند، اما این موضوع درباره زنان چاق صدق نمی‌کرد.
در اینکه «لایحه ارتقاء امنیت زنان در مقابل سوءرفتار» نقاط ضعف و قوتی را در خود جای داده، تردیدی نیست، اما در این میان افرادی هستند که با نگاه سیاسی به لایحه، تلاش می‌کنند تا در دوره یکدستی دولت، مجلس و دیگر ارگان‌ها به ریاست و مدیریت اصولگرایان، لایحه حمایت از زنان در مجلس مطرح نشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح زمان آموزش و سال تحصیلی بر اساس ساعات مناطق مختلف تنظیم شود و دیگر محدودیت مهر تا شهریور را نداشته باشیم و در اقلیم‌های متفاوت زمان سال تحصیلی متفاوت باشد.
سپری کردن دوران محکومیت در زندان صرفا شامل دربند بودن نیست. ندامتگاه زنان استان تهران واقع در قرچک ورامین مانند تمام زندان‌های دیگر در کشور دیوار‌های بلند با سیم خاردار و برجک‌های مراقبت برای کنترل زندان دارد. تفاوت این ندامتگاه با ندامتگاه‌های دیگر در حضور مامورین خانم است که لباسهایشان درجه نظامی دارد. در این زندان زندانیان مهارت‌های جدیدی را در دوران محکومیتشان آموزش می‌بینند که نه تنها کمکی است برای بازپروری و آمادگی مجدد آن‌ها برای بازگشتن به جامعه، بلکه مکانی است که مددجویان میتوانند درآمدی هم در زندان داشته باشند و از این مهارت‌ها پس از سپری کردن دوران محکومیت نیز بهره‌مند شوند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه فرزندان برخی نمایندگان در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و گروه دیگری تابعیت دوگانه دارند، آیا شورای نگهبان این موضوع را برای انتخابات سال آینده لحاظ می کند؟ گفت: برای انتخابات عجله دارید و زمان زیادی باقی مانده و مبنای ما قانون است و تا ان زمان باید دید قانون انتخابات چگونه است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه فرزندان برخی نمایندگان در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و گروه دیگری تابعیت دوگانه دارند، آیا شورای نگهبان این موضوع را برای انتخابات سال آینده لحاظ می کند؟ گفت: برای انتخابات عجله دارید و زمان زیادی باقی مانده و مبنای ما قانون است و تا ان زمان باید دید قانون انتخابات چگونه است.
حتی در زمان صلح هم برابری جنسیتی در زمینه تأمین غذا وجود ندارد و دسترسی زنان به غذا در مقایسه با مردان کمتر است، اما این تفاوت در زمان جنگ بیش‌از‌پیش افزایش پیدا می‌کند. در‌واقع جنگ‌ها بی‌عدالتی‌های ساختاری پیشین را تشدید می‌کنند.
مربی آلومینیوم اراک از تفاوت سبک کی‌روش و اسکوچیچ و مسائل فنی مربوط به تیم ملی نکاتی به زبان آورد.
برای اعجوبه استقلال تنها ۲۵ دقیقه زمان کافی بود تا با وجود حضور اندک در زمین تبدیل به تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در فاز تهاجمی شود.
شرکت اپل نسبت به گزارش‌های مربوط به رفتار نادرست برخی کارمندانش بی تفاوت بوده و از تعدادی از زنانی که مزاحمت و تبعیض علیه خود را گزارش کرده‌اند، انتقام گرفته است.
علیرضا جهانبخش در مصاحبه با سایت فیفا در خصوص جام جهانی قطر صحبت کرد و از امیدواری به صعود از مرحله گروهی گفت.
سفر ناصرالدین شاه به فرنگ و مواجهه با شکل پوشش زنان فرنگی و حضورشان در مجالس، نقطه عطفی در تغییر لباس زنان دربار و گسترش آن به زنان طبقه متوسط شد. تأسیس مدرسه‌های آمریکایی که فرایند آشنایی با تفاوت پوشش و شکل حضور زنان در اجتماع را برای زنان ایرانی آشکار کرد و اقداماتی که جمع کوچکی از زنان تحت عنوان جمعیت‌های خواهان آزادی انجام دادند، همگی در راستای بحث تغییر حجاب و نه کشف حجاب بود.
واکنش سعید خطیب‌زاده به انتقاد تند یک خبرنگار به تفاوت رفتار وزارت خارجه در زمان ظریف و امیرعبداللهیان را ببینید./ آخرین خبر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ