مولفان کتاب‌های درسی در میزگردی به چیستی هوش مصنوعی و ضروت توجه به آن پرداختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منطقه از ایالت آیوا در آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی کتاب های ممنوعه و حاوی محتوای مستهجن که نباید در مدارس و کتابخانه ها وجود داشته باشند را فهرست می کند.
«پل کروگمن»، اقتصاددان مشهور آمریکایی می‌گوید هوش مصنوعی کارمندان را بیکار خواهد کرد و راهی برای مقابله با این اتفاق وجود ندارد.
یک شرکت خودروسازی چینی تصمیم دارد چت بات هوش مصنوعی «ارنی بات» که رقیب چت جی پی تی به شمار می رود را به طور گسترده در خودروها به کار گیرد.
گوگل تصمیم دارد نرم افزار دستیار مجازی خود را مجهز به ویژگی های هوش مصنوعی مولد کند که مشابه آن در چت بات های بارد و چت جی پی تی وجود دارد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح الزامات ورود فناوری های هوشمند به مدارس کشور گفت: استفاده از فناوری و تشکیل سامانه جامع برای ذخیره سازی داده ها در مدارس ضروری است.
هینتون فکر می کند که تفاوت بین ما و هوش مصنوعی فعلی در محدوده ورودی است. چت جی پی تی تک وجهی می باشد و تنها بر روی متن آموزش دیده است در حالی که سایر هوش های مصنوعی می توانند تصاویر را درک کرده و ایجاد کنند. از دید او این وضعی تغییر خواهد کرد و هوش مصنوعی آینده چند وجهی خواهد بود و می تواند با اتصال به یک ربات عمل کند.
یک متخصص هوش مصنوعی می‌گوید برای سرکش شدن روبات‌ها و نابود کردن انسان‌ها، سه سناریوی احتمالی وجود دارد.
عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران با یک روش ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
جانشین وزیر دفاع: در فاصله ۴۰ ساله و با وجود تحریم‌های سنگین موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم که موشک «خرمشهر ۴» بخش کوچکی از آن‌ها است.
جانشین وزیر دفاع: در فاصله ۴۰ ساله و با وجود تحریم‌های سنگین موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم که موشک «خرمشهر ۴» بخش کوچکی از آن‌ها است.
در چند ماه گذشته و به‌ویژه پس از راه‌اندازی ChatGPT، پیشرفت‌های بزرگی در‌زمینه هوش مصنوعی انجام شده است و اکنون با کمک AI می‌توان کار‌های بسیار زیادی را انجام داد. درحال‌حاضر ترس زیادی نسبت به ازدست‌دادن شغل انسان‌ها با وجود هوش مصنو‌عی وجود دارد؛ زیرا این فناوری به‌راحتی می‌تواند بسیاری از کار‌ها و مهارت‌های انسان‌ها را انجام دهد. یکی از موارد استفاده اصلی مدل‌های هوش مصنوعی، تولید گزارش‌های ساده، مقالات خبری و محتوا‌های متنی دیگر است. اکثر مدل‌های هوش مصنو‌عی مانند ChatGPT یا بینگ‌چت می‌توانند درباره یک موضوع خاص تحقیق کنند، اطلاعات مربوط به آن را خلاصه کرده و درنهایت یک گزارش کلی درباره موضوع مدنظر کاربران تهیه کنند.
درحالی‌که اپلیکیشن ChatGPT برای کاربران اپل منتشر شده گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت استفاده از این چت‌بات را برای کارمند‌های خود ممنوع کرده است. به‌گفته اپل، پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT می‌توانند اسرار محرمانه این شرکت را جمع‌آوری کنند. وال استریت ژورنال اعلام کرده که اپل بسیار نگران لو رفتن اسرار خود در مکالمات با سرویس‌های هوش‌مصنوعی است.
حوزه هایی خارج از دسترسی هوش مصنوعی وجود دارند. کارهای کارگران یقه آبی مانند حوزه ساخت و ساز ساختمانی و کشاورزی که حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی بخش ثروتمند جهان را تشکیل می دهند از این دست هستند. هوش مصنوعی نمی تواند کار فردی که مارچوبه می چیند را انجام دهد و برای آن فرد نیز فایده ای نخواهد داشت.
رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمینه‌های به وجود آمده پس از انقلاب اسلامی برای آشنایی طلاب با فناوری آی تی، افق کاربست هوش مصنوعی را امیدوار کننده و چشم انداز آن را نوید بخش کرده است؛ در گذشته این مسئله در حوزه علمیه کاملا مغفول بود، اما اکنون برخی از طلاب با هوش مصنوعی آشنایی مقدماتی پیدا کرده و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند.
در میان تهدید کننده‌ترین عوارض هوش مصنوعی "دیپ فیک" یا جعل عمیق وجود دارد که به سرعت در حال گسترش است و به نظر می‌رسد که اعتماد افراد را به تقریبا هر چیزی که می‌بینند و می‌شنوند تضعیف می‌کند.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
معیار‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، استعداد و تحقیق نشان می‌دهند که ایالات متحده در این زمینه پیشتاز است و چین عقب‌تر است و پس از آن کشور‌هایی مانند بریتانیا، هند و کانادا قرار دارند. با این وجود، این کل تصویر مرتبط با هوش مصنوعی را ترسیم نمی‌کند. هوش مصنوعی صرفا حق ثبت اختراع نیست بلکه فرآیند است.
من معتقدم فناوری دیجیتال براحتی می‌تواند ترازو را به سوی سیستم‌های خودکامه متمایل سازد. این یک خطر واقعی است. فارغ از تمام مزایای فناوری دیجیتال یکی از معایب آن تمایل به نظارت دولت‌ها و شرکت‌های فناوری است. با این وجود، بسیاری دیگر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را نمی‌خوانند بنابراین درباره آن نمی‌دانند. هم چنین سیاستگذاری‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای تنظیم شده اند که شما واقعا نمی‌توانید آن را بخوانید چرا که بیش از حد طولانی و پیچیده هستند.
به ما گفته شده است که نگاه کردن به قلب شبکه‌های هوش مصنوعی از نظر ساختاری و فنی ناممکن است. با این وجود، واقعیت آن است که شبکه‌های هوش مصنوعی مخلوقات ما هستند به همان اندازه که آثار آسیموف با کاغذ و جوهر نوشته شده و متعلق به شخص او بودند.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
تجربه نشان داده که ورود هوش مصنوعی به هر کسب‌وکاری می‌تواند یکسری پیامد‌های منفی و ناخواسته به دنبال داشته باشد که در اغلب اوقات مدنظر طراحان و توسعه دهندگان سیستم‌های هوش مصنوعی نبوده، اما درنهایت باعث می‌شود تا کارکنان و نیروی انسانی سازمان‌ها و شرکت‌ها تحت الشعاع این نقش آفرینی قرار بگیرند و متضرر نشوند.
ستاره شناسان انستیتو فناوری کالیفرنیا (کل تک) باکمک یک الگوریتم ماشینی هزار ابر نواختر را دسته بندی کردند که در نتیجه انفجار ستاره های در حال مرگ به وجود می آیند.
ما در حال ورود به عصر بسیار پیش بینی شده ربات قاتل هستیم که علت اصلی آن در دسترس بودن پهپادها، ارزان قیمت بودن و موثر بودن آن است. پرسش این است که آیا می‌دانیم چه نیرویی را آزاد کرده‌ایم؟ آیا خیلی دیر شده تا این مشکل را حل کنیم؟
اوایل این هفته، دانشمندان گوگل از ایجاد Transframer، قابلیت جدیدی که قادر به تولید ویدئو‌های کوتاه بر اساس تصاویر ورودی است، خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ