مخزن داده «AlphaFold Protein Structure»که شرکت دیپ مایند آن را فراهم کرده به ۲۰۰ میلیون ساختار سه بعدی پروتئین گسترش یافته که تقریبا تمام پروتئین های شناخته شده در علم جزو آن هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاد توسعه زیست فناوری از طرح‌های پیشنهادی جهت کسب دانش فنی و تولید بار اول با اولویت‌های تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک، روش‌های درمانی نوین و مولکول‌های کلیدی دارویی حمایت می کند.
محققان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید ۵ دارو و نانو دارو شده اند.
قرصی که هفته گذشته تایید شد، وُست (Vowst) نام دارد و مانند درمان تاییدشده تنقیه، حاوی باکتری‌های زنده است و برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
پیاز دارای مواد مغذی متراکم است، به این معنی که کالری کمی دارد، اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیاز متوسط فقط ۴۴ کالری دارد، اما دوز قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌دهد. این سبزی به ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
متهم این پرونده جنایی درباره مرگ دختر و پسر دوقلو و دختر نوزاد دیگرش، همان ادعا‌های قبلی را بیان کرد و بدین ترتیب راز مرگ سه فرزند دیگر وی درحالی در پرده ابهام قرار دارد که استعلام کارآگاهان از مرکز درمانی نشان می‌دهد دختر ۱۰ روزه (خدیجه) نیز از همان بدو تولد دچار مشکلات ریوی بوده است.
​معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از بانک صادرات ایران به دلیل کمک به تأمین به موقع دارو و تولید پایدار و مستمر آن در کشور قدردانی کرد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از ۲ برابر شدن تولیدات دارویی هلال احمر نسبت به ماه گذشته و براساس نیازهای دارویی کشور خبر داد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به تولید شبانه روزی دارو در جمعیت هلال احمر از رفع برخی کمبودها در حوزه دارو خبر داد.
محققان موفق به انجام پژوهشی شدند که نتیجه آن نشان داد گیاه خرنوب در درمان ناباروری مردان موثر است و می توان از این گیاه برای تولید داروی درمان سرطان استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت تدارکات پزشکی هلال ایران از افزایش ۴ برابری تولید دارو و تجهیزات مربوط به دیالیز در هلال احمر خبر داد.
مدیرعامل شرکت تدارکات پزشکی هلال ایران از افزایش 4 برابری تولید دارو و تجهیزات مربوط به دیالیز در هلال احمر خبر داد.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان با بیان اینکه سپاه در حوزه سلامت رشد چشمگیری داشته است، گفت: ما در دارو هنوز اطمینان لازم را نداریم و پیشنهاد می‌کنم سپاه وارد تولید دارو شود.
مشهد ـ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو تبدیل می‌شود.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی ماده ای زیستی تزریقی برای انتقال داروی شیمی درمانی جهت درمان ملانوما موضعی (نوعی سرطان پوست) تولید کرده اند.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در حوزه آنتی بیوتیک تا اواخر هفته مشکلی به اسم کمبود آنتی بیوتیک نخواهیم داشت. در حوزه سرم هم همین طور. در زمینه تامین شربت استامینوفن و سرماخوردگی در برخی از استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در این راستا هم تولید افزایش است. البته همه استان‌ها در این زمینه مشکل ندارند و در استان‌های مشکل دار نیز بلافاصله از طریق شبکه مویرگی توزیع، دارو را میرسانیم تا مشکل حل شود.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت دولت امارات متحده عربی گفت: ایران این آمادگی را دارد تا با وزارت بهداشت امارات همکاری داشته باشد و روابط خود را توسعه دهد.
«داریوش نسبی‌تهرانی»، مدیرعامل انجمن صرع، از کمبود دارو‌های کنترل‌کننده تشنج در ایران انتقاد و نگرانی‌هایی را مطرح کرده بود «ممکن است دارویی به یک نام، اما از یک شرکت خاص، در روند درمان بیمار مؤثر باشد؛ اما همان دارو با تولید شرکت دیگری، بیمار را با عوارض جدی از‌جمله تشنج روبه‌رو کند. پزشکان ترجیح می‌دهند که حتی داروی بیماران را از این نظر هم تغییر ندهند؛ چرا‌که وابستگی بیماران صرع به یک داروی خاص بسیار زیاد است.
مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی "ایزای" (Eisai) می‌گوید موفقیت داروی درمان آلزایمر آن شرکت می‌تواند درمان بیماری‌هایی با علل مشابه را بهبود بخشد.
خبرنگاران از توانمندی های هلال احمر ایران در بخش های تولید دارو و تجهیزات پزشکی بازدید کردند.
۱۱ ماه گذشته رئیس‌جمهور دستوری برای تأمین سریع دارو داد، اما در این مدت حدود ۲۶ بیماری که عضو انجمن حمایت از بیماران اس‌ام‌ای بودند، جانشان را از دست دادند. تعدادی از نوزادان بیمار هم در ابتدای تولد روی تخت بیمارستان فوت کردند و آمار دیگری از مابقی بیماران فوت‌شده در دست نیست.آمار قربانیان روز‌به‌روز بیشتر شده و به خاطر نبود برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی، هر سال به تعداد این بیماران نیازمند به دارو و درمان افزوده می‌شود.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۹۲ پروژه ملی به تولید دارو در کشور رونق می‌دهد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید داروی گیاهی کمک به درمان آسم کودکان شدند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر تولید برای صنعت به صرفه نباشد و حمایت صورت نگیرد کمبودها در زمینه دارو افزایش می‌یابد و مجبور به استفاده از ارز گران قیمت می‌شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ