نتیجه پژوهشی ۲۰ساله نشان داده که نشاسته موجود در موز نارس می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را تا بیش از ۶۰ درصد کاهش دهد. این نوع نشاسته همراه با موز در جو، غلات، ماکارونی، برنج، نخود و لوبیا نیز یافت می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتایج تحقیقات درباره محاسن و مضرات قهوه چه می‌گویند؟ محققان در تحقیقاتی جدید مضرات و محاسن مصرف را مورد بررسی قرار داده در نتیجه این تحقیقات مصرف قهوه در حد متوسط در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی مرگ را کاهش دهد.
اجرای کامل سبک زندگی مدیترانه‌ای می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس کمک کند.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
دکتر آرون اونروپ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه گوتنبرگ، گفت که خطر ابتلا به سرطان به طور کلی با افزایش سطح تناسب اندام شرکت‌کنندگان کاهش می‌یابد. او گفت: اما برای اینکه خطر کمتری شما را تهدید کند، لازم نیست به سطح بالای ورزشکاران نخبه برسید.
مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از روغن زیتون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و مانع پیشرفت تصلب شرایین شوند.
آنتی اکسیدان های موجود در ریواس به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند که از ما در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی محافظت می کند. خواص آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود و نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش می‌یابد.
به گفته انجمن آلزایمر انگلیس، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داده که خطر ابتلا به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.
داشتن فیبروم رحم یا اندومتریوز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش دهد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیسترکتومی می‌تواند این خطر را برای زنان مبتلا به فیبروم کاهش دهد.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمد‌های فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمدهای فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
استرس با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است و همچنین باعث ضعیف شدن حافظه می‌شود. فرآیند به ظاهر ساده‌ای مثل نفس کشیدن می‌تواند اثرات بالقوه‌ای برای کاهش اضطراب داشته باشد
کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه
محققان می‌گویند کاهش میزان آسپاراژین در دانه گندم به معنای کاهش آکریل‌آمید و درنتیجه کم شدن خطر ابتلا به سرطان در نان سوخاری، غلات بوداده، بیسکویت و سایر مواد غذایی پخته‌شده حاوی گندم است. آزمایش‌های به عمل آمده تاکنون کاهش ۵۰ درصدی آسپاراژین در گندم‌های اصلاح‌شده و کاهش ۵۰ درصدی آکریل‌آمید در آرد را نشان داده‌اند.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد، اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دو بار در هفته و هر بار سه حبه سیر خام می‌خورند، تا ۴۴ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند و این خطر حتی در افراد سیگاری نیز به میزان ٣٠ درصد کاھش پیدا می‌کند.
به طور معمول می دانیم خرد کردن پیاز باعث آبریزش چشم می شود. با این حال، پیاز همچنین مزایای بالقوه ای را برای سلامتی شما فراهم می کند این موارد شامل کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان، بهبود خلق و خو و حفظ سلامت پوست و مو است.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.
در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
دکتر «بریجید لینچ»، معاون بخش اپیدمیولوژی سرطان در انجمن سرطان ویکتوریا استرالیا، می‌گوید: «حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی در سطح جمعیت، تعداد تشخیص‌های جدید سرطان سینه را که هر ساله انجام می‌شود، کاهش می‌دهد».
زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می‌شوند جایی که میزان ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمتر از سایر کشور‌های غربی است؛ بنابراین متخصصان سلامت احتمال می‌دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ