ناصر کنعانی گفت: اعلام حمایت فوری آمریکا از اتهام واهی دولت آلبانی به جمهوری اسلامی ایران و اقدام سریع بعدی واشنگتن در تحریم مجدد و مکرر وزارت و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با توسل به همان اتهام واهی و اثبات نشده، بخوبی گویای آن است که طراح این سناریو نه دولت آلبانی، بلکه دولت آمریکاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم یک نهاد و ۸ فرد ایرانی از طرف اتجادیه اروپا، ۱۷ شخص و ۴ نهاد اروپایی را تحریم کرد.
وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می‌باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام‌شده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی مؤسسات کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های متقابل خود را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: این حرکت که در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است اگر در اتحادیه اروپا هم که مرحله نهائی آن است به تصویب برسد، ضمن آن که با ماده ۳۹ منشور ملل متحد مغایرت دارد و نقض صریح این منشور تلقی می‌شود، به ایران نیز اجازه می‌دهد نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گروه تروریستی دانسته و به عنوان تروریست با آن‌ها برخورد کند.
در ادامه واکنش لندن به اعدام جاسوس انگلیس، وزیر خارجه این کشور از تحریم دادستان کل ایران خبر داد.
وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد دادستان کل کشور ایران را در واکنش به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری که به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعات مخفی انگلیس اعدام، به فهرست تحریم‌های دولت لندن اضافه شد.
وزیر خارجه انگلیس در واکنشی مداخله جویانه به اعدام جاسوس ایرانی- انگلیسی اعلام کرد که لندن دادستان کل ایران را تحریم کرده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به تحریم روزنامه ایران از سوی رژیم کانادا واکنش نشان داد و به همکارانش در این روزنامه خدا قوت گفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا درباره زنان ایران، پرسید: براستی آیا در تحریم حداکثری شما علیه ملت ایران، زنان و مادران ایرانی مستثنی بودند؟
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ظاهرا اعتیاد به تحریم، عقلانیت و سنجیدگی را نزد طرف‌های اروپایی به انزوا برده و با این رویکرد غلط، این اروپاست که دایره تعاملات خود را بدست خود تنگتر می‌کند.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه تهران ادعا کرد که ایالات متحده مخالف آن چه تلاش‌ ایران برای سرکوب آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی می‌خواند، است.
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.
دولت کانادا به تازکی شش فرد از جمله سیدعزت‌الله ضرغامی و چهار نهاد دیگر از ایران را به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریم قرار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌های داخل کشور گفت: تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نشانه پوچ بودن شعار غرب درخصوص دسترسی آزاد به اطلاعات است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به تحریم‌های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌ها در داخل کشور گفت: تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص "دسترسی آزاد به اطلاعات" و "آزادی بیان" است.
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز ۱۱ شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی این اقدام آمریکا در اعلام تحریم علیه برخی شهروندان و شرکت‌های ایرانی به اتهام واهی دست داشتن در حملات سایبری و نسبت دادن اقدامات ادعایی مطرح شده علیه آنان به دولت و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران را، قویا محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم چند باره وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر این وزارتخانه را شدیدا محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم چند باره وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر این وزارتخانه را شدیدا محکوم کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگو خبر داد.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی موضوعات در مذاکرات رفع تحریم های ایران، با واکنش نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین مواجه شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در خصوص نتیجه نهائی مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد: نتیجه نهایی به نحوه واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ