سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام‌شده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی مؤسسات کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های متقابل خود را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تحولات داخلی در روسیه موضوع داخلی این کشور است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس ۱۴۰۲ بیانیه ای صادر کرد.
در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس ازجمله در قلمرو امنیت ملی کشورمان، سفیر این کشور در تهران توسط مدیر کل غرب اروپا به وزارت خارجه احضار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان‬ اقدام تروریستی در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان را به شدت محکوم کرد.
سفیر ایران با انتقاد از رفتار‌های دوگانه کشور‌های اروپایی با موضوع حقوق بشر، تاکید کرد: کشور‌هایی که در تشویق مردم به خشونت و اجازه سوء استفاده از آزادی بیان توسط رسانه‌های ضدایرانی مروج خشونت و توهین کننده به مرجعیت سیاسی و دینی ایران نقش دارند، بهتر است به جای فشار سیاسی بر ایران و دلسوزی غیرواقعی برای مردم ایران، به وظایف خود بر اساس کنوانسیون وین برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی عمل کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته‌ توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.
وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که «محمدرضا صبوری» سفیر ایران در رم، برای انجام یک دیدار در روز چهارشنبه فراخوانده شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در پی اجرای این حکم، در صفحه توییترش مدعی شد: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد، اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اگر قطعنامه ضد ایرانی در آژانس تصویب شود، پاسخ ایران قاطع و موثر خواهد بود.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توصیه‌ای مسافرتی به هموطنان ایرانی سفر به استرالیا را توصیه نکرد.
این اقدام در پی این انجام گرفته است که در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان، «هانس ادو موتسل» سفیر این کشور در تهران، صبح دیروز از سوی علی باقری معاون سیاسی به وزارت امور خارجه احضار شد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
سفیر بریتانیا در جمهوری اسلامی ایران به علت اظهارات مداخله جویانه مقامات این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.
مقام وزارت خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هر گونه اقدام نامتعارف طرف بریتانیایی مد نظر قرار خواهد داد.
سپاه پاسداران امروز طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مقرهای گروه‌های تروریستی پژاک و کومله را در شمال عراق هدف قرار داده است.
مقام آمریکایی گفت: با بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام، ایران می‌بایست از تمامی ذخایر اورانیوم خود خلاص شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کرده و رو به جلو باشد، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی است.
پس از پاسخ ایران به اتحادیه اروپا وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما پاسخ ایران از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق و با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان، از صبر و درایت دولت و ملت عراق و درعبور از فتنه‌ای بزرگ تقدیر می‌کند.
به تازگی "سایمون شرکلیف"، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ