رئیس جمهور مجارستان در سخنانی اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به اروپا ضربه می زند، نه روسیه.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه اروپا در راستای رویکرد ضد روسی خود، تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کرد.
شورای اروپا از تمدید تحریم‌های بروکسل علیه مسکو تا سال آینده میلادی خبر داد.
کشورهای اروپایی درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسیدند و بررسی دوباره آن را به ۱۴ ژوئن موکول کردند.
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد اروپا با تحریم روسیه، قدرت رقابت خود را در مقابل آمریکا تضعیف کرده است.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نخستین دور گفتگو‌ها بر سر تحریم‌های تازه پیشنهادی در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را که احتمالا برخی شرکت‌های چینی و ایرانی را هدف قرار خواهد داد، آغاز کردند.
سران آمریکا و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند با اتخاذ تدابیر و اقداماتی مانع کمک کشورهای دیگر برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه می‌شوند.
سران آمریکا و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند با اتخاذ تدابیر و اقداماتی مانع کمک کشورهای دیگر برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه می‌شوند.
کمیسیون اروپا با اعلام این که ممنوعیت‌های جدیدی برای صادرات «فناوری‌های حساس، دومنظوره و پیشرفته‌ای» اعمال شده است که به توامندی‌های ارتش روسیه کمک می‌کند، افزود: این اقدام برای اولین بار، شامل هفت نهاد ایرانی می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه به دلیل افزایش بهای جهانی انرژی است!
نخست‌وزیر سابق بلژیک تأثیر تحریم‌های اروپا ضد روسیه را کمتر از صفر درصد و به معنای هیچ اعلام کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه این کشور، صرفاً مشکلات درونی این اتحادیه را وخیم‌تر می‌کند.
اتحادیه اروپا از دستیابی به توافق درباره نهمین بسته تحریم ها علیه روسیه درپی جنگ اوکراین خبر داد.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد بسته نهم تحریم‌ها بحث خواهند کرد که تقریباً ۲۰۰ فرد و نهاد را به فهرست تحریم‌های بسیار طولانی اتحادیه اروپا اضافه می‌کند. با این حال، مشخص نیست که آیا مجارستان برخی از تصمیمات را مسدود خواهد کرد یا خیر.
روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا می خواهد در قالب نهمین دوره تحریم‌ها علیه روسیه بخش معدنی، بانکی و رسانه های این کشور را هدف قرار دهد.
تصویب این تحریم‌ها در حالی است که چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته بودند به دلیل ادعای «فروش پهپادهای ایرانی به روسیه»، پنج فرد و سه نهاد ایرانی هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
معترضان به افزایش قیمت‌ ها در برخی پایتخت‌ های کشورهای اروپایی با برگزاری تظاهرات هایی خواستار لغو تحریم‌ های اعمالی علیه روسیه شدند.
اتحادیه اروپا چند فرد از جمله الکساندر دوگین فیلسوف روسیه را تحریم کرد.
نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی از موافقت اتحادیه اروپا با بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه در پی جنگ اوکراین خبر داد.
بسته‌ای جدید از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال خواهد شد و کمیسیون اروپا همچنین خواهان تعیین سقف بر قیمت نفت روسیه می‌شود.
بورل اظهار کرد که کشور‌های اروپایی باید به حمایت‌ها از اوکراین از جمله ارسال تسلیحات به این کشور ادامه دهند و نباید سیاست تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کنند.
جوزپ بورل، مسئول گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحریم‌های این بلوک علیه روسیه را به «رژیم گرفتن» تشبیه کرد؛ اظهارنظری که به نوعی بر کم‌اثر بودن این تحریم‌ها علیه مسکو دلالت دارد.
نشریه آمریکایی گزارش داد مقامات مجارستان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند اسم برخی از تُجار و بازرگانان روسیه را از فهرست تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو، حذف کند.
توانایی محدودِ ایران جهت نیاز‌های گازی غرب در بحبوحه اوج گیری تحریم‌ها علیه روسیه و بحران گازی اروپا، عدم اراده جدی دولت بایدن جهت دستیابی به یک توافق با تهران و در نهایت، تلاش‌های گسترده دولت آمریکا جهت حراست از برخی از واژگان و ساختار‌های مبهم در متن توافق اتمی با ایران جهت استفاده از آن‌ها در آینده علیه کشورمان، سه گزاره مهم و اساسی هستند که طرفِ ایرانی در روند مذاکرات و تعاملات دیپلماتیک جاری با محوریت دستیابی به یک توافق اتمی با موضوع احیای برجام باید مد نظر قرار دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ