نخست‌وزیر سابق بلژیک تأثیر تحریم‌های اروپا ضد روسیه را کمتر از صفر درصد و به معنای هیچ اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بغزیان بیان کرد: دورزدن تحریم‌ها نیز هزینه دارد؛ بنابراین ما امسال باید درس‌های بیشتری درخصوص دور زدن تحریم‌ها یاد گرفته باشیم و شرکای تجاری بیشتری نسبت به قبل می‌توانیم داشته باشیم، اما چرا دولت در مهار تورم عاجز مانده و ادعا می‌کند که تورم را مهار کرده‌ایم؟ شما باید قیمت‌ها را مهار کنید. نمی‌توان تورم را همواره بر گردن انتظارت تورمی انداخت.»
رئیس دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر گفت:کاهش تأثیر تحریم‌های دارویی علیه ایران را پیگیری می‌کنیم.
محسن هاشمی رئیس سابق شورای شهر تهران به جماران گفت: در واقع از اواخر ۸۹ و ۹۰ که هفت قطعنامه تحریمی آمده بود و همان فردی که می‌گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است هم فهمید این طور نیست. در آن زمان تحت تاثیر تحریم‌ها دلار هم از هزار تومان به چهار تومان هم رسید آن فرد بعد تلاش کرد که مشکل را حل کند که نشد و روحانی هم می‌خواست حل کند، اما با وجود تصویب برجام نتوانست مشکل را حل کند. چون درست است که تحریم‌های بین المللی با برجام حل شده است، اما گستره تحریم‌ها آنقدر زیاد است که با وجود بین المللی نبوده تحریم ها، مشکلات تحریمی ما همچنان وجود دارد.
بیش از چهل سال است، ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
بیش از چهل سال است که ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی،عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌ کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
حزب ندای ایرانیان در بیانیه ای تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا تأثیر غیرقابل‌انکاری بر رشد تورم و بحران‌های اقتصادی کشور داشته است.
وزیر خزانه داری آمریکا به بی تأثیر بودن تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور بر ایران اذعان کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنج میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه توجه چندانی در ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهجویان تحت تاثیر قرار بگیرد.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این ماه در پارلمان اروپا گفت: تحریم‌ها سمی است که عمل می‌کند کمی شبیه آرسنیک است. آشکار شدن تاثیر آن زمان بر است.
آمار وزارت دارایی روسیه نشان داد درآمد بودجه ماهانه روسیه از نفت و گاز در ژانویه، تحت تاثیر تحریم‌های غربی به پایین‌ترین حد از ماه اوت سال ۲۰۲۰ نزول کرد.
نخست‌وزیر بلاروس طی مصاحبه‌ای گفت که تاثیر تحریم‌های غرب علیه این کشور بسیار کمتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و فقط 4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را کاهش می‌دهد.
یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا به تشریج چرایی تأخیر در ارائه بسته نهم تحریم‌های ضدروسی از سوی اتحادیه اروپا پرداخت.
گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر، اخیرا گزارش خود را به طور رسمی درباره سفر به ایران منتشر کرد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تاثیر وضع تحریم‌ها بر توافق هسته‌ای ادعا کرد که تحریم‌ها با آنچه او "سرکوب معترضان ایرانی خواند" مرتبط است.
ایشان تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اوکراین را موجب رنگ باختن ادعاهای مستکبران و دنباله‌روهای آنها درباره دخالت ندادن سیاست در ورزش دانستند و گفتند: این قضیه نشان داد هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند به‌راحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل از دولت آمریکا خواست تا تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در ادامه تحرکات خود برای کارشکنی در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این رژیم برای تاثیر بر توافق هسته‌ای هرکار انجام می‌دهد.
تونی فریکسیا، رقیب انتخاباتی خوان لاپورتا، مدعی شد این باشگاه شرایط فعلی بارسلونا را خطرناک توصیف کرده است.
«آسیا تایمز»، شبکه خبری هنگ‌کنگ در گزارشی که سال گذشته درباره بازتاب هنر ایران در عرصه جهانی و اقتصاد بین‌المللی آن در دوران تحریم‌های آمریکا منتشر کرده، به‌خوبی به نکاتی درباره تأثیر تحریم‌ها اشاره کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ