در جریان یک مطالعه جدید علمی، دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه جان هاپکینز ثابت کردند که نوشیدن قهوه در طول روز می‌تواند تا ۲۳ درصد خطر آسیب‌های حاد کلیوی همچون AKI را در فرد کاهش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دانشگاه ورونا ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می‌تواند به مهار پروتئین کلیدی مؤثر در ابتلاء به آلزایمر کمک کند.
رژیم قهوه توسط کتابی به نام "The Coffee Lover's Diet" نوشته دکتر باب ارنوت شهرت یافت. در این کتاب، دکتر ارنوت ادعا میکند که نوشیدن چندین لیوان قهوه در روز متابولیسم را افزایش میدهد، چربی‌سوزی را بیشتر میکند، مانع جذب کالری‌ها را میشود و اشتها را کاهش میدهد.
«نوشیدن قهوه اتصال بین نواحی حالت شبکه پیش‌فرض مغز، شبکه‌ای که در هنگام استراحت با فرایند‌های خودارجاعی مرتبط است، را کاهش داد. هم‌چنین اتصال کاربردی بینِ شبکه‌های موتوری/حس-پیکری (حس‌هایی که برخلاف حس‌های چشایی و بینایی، جای خاصی در بدن ندارند) و قشر پیش‌پیشانی کاهش پیدا کرد، این درحالی بود که اتصال در نواحی بینایی در سطح بالاتر و شبکه کنترل اجرایی ِ سمت راست، بعد از نوشیدن قهوه افزایش پیدا کرد.»
تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.
کم آبی جدی بدن می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، کلیوی، خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، و مشکلات مثانه شود. حتی ثابت شده که نوشیدن آب در اوایل صبح بسیار بهتر از قهوه و سایر نوشیدنی‌ها منجر به کنترل فشار خون می‌شود. آب میوه‌های مختلف و نوشابه‌های سودا به هیچ وجه نمی‌توانند جایگزین آب آشامیدنی شوند.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه هاروارد انجام شد، اثبات کرد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز چربی بدن را تا چهار درصد کاهش می‌دهد. قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است؛ چرا که حاوی کالری زیادی نیست و کافئین موجود در آن می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.
تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند خطر کلی ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. کافئین موجود در چای، نوشابه یا قهوه به نوعی عملکرد محافظتی دارد و می‌تواند از بروز سنگ کلیه پیشگیری کند.
قهوه هنگامی که توسط میکروبیوتای روده پردازش می‌شود، اسید کلروژنیک به متابولیت‌هایی تجزیه می‌شود که می‌تواند فراهمی زیستی اکسید نیتریک را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد.
مطالعه جدید نشان داد که به نظر نمی‌رسد نوشیدن قهوه افراد سالم را مستعد انقباضات زودرس دهلیزی کند.
ساعت‌های ابتدایی روز و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب هم نباید قهوه خورد. در واقع بهترین زمان مصرف حدود یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن هست.
برای کسانی که مستعد مشکلات خواب و یا اضطراب هستند نوشیدن قهوه در شب می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. قهوه می‌تواند بیداری و اضطراب را افزایش دهد. واکنش‌هایی که احتمالا با افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) با نوشیدن قهوه مرتبط هستند.
یاهوئیان با اشاره به اینکه قهوه نوشیدنی اسیدی است که مینای دندان را می‌پوساند، گفت: برای به حداقل رساندن آسیب دندان توسط قهوه بعد از مصرف آن مقدار زیادی آب نوشیده و از مواد افزودنی مانند شکر اجتناب شود.
به گفته محققان، مقدار قهوه و کافئینی که یک فرد مصرف می‌کند می‌تواند بر سلامت کلیه او تأثیر بگذارد.
مطالعه‌ای که در مارس ۲۰۱۹ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان می‌دهد که نوشیدن شش فنجان یا بیشتر قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه با کاهش قابل‌توجه فشار خون مرتبط است.
تیمی از دانشمندان دانشگاه سیدنی در مطالعات اخیر خود، موفق به تولید دارویی شدند که می‌تواند اثر قهوه را در بدن معتادان به این نوشیدنی جذاب داشته باشد.
متخصصان می‌گویند روده شما قابلیت سازگاری قابل توجهی دارد، اما بایستی چند واقعیت را به خاطر داشته باشید.
چه با شیر، چه تلخ و چه با شکر؛ قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در جهان است طوری که هر آلمانی به‌طور متوسط در سال ۴۵۰ فنجان قهوه می‌نوشد. برای بسیاری از مردم، قهوه بخشی از شروع روز است، چون کافئین موجود می‌تواند کسالت را از بدن دور کند، اما گاهی اوقات این روند کاملا برعکس است؛ به‌طوری‌که شما با نوشیدن قهوه احساس خستگی می‌کنید، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟
این لیوان با پد شارژ همراه گرم می‌شود که نه تنها گرم ماندن نوشیدنی را تضمین می‌کند، بلکه عملکرد دوگانه‌ای دارد و می‌تواند تلفن همراه شما را نیز شارژ کند. به عبارت دیگر، در حالی که شما با قهوه خود شارژ می‌شوید، موبایلتان شما نیز با این دستگاه سودمند شارژ می‌شود.
محققانی که در زمینه کافئین تحقیق می‌کنند، می‌گویند که مصرف یک فنجان قهوه در روز به نوجوانان بالای ۱۲ سال آسیبی نمی‌رساند، اما این موضوع در صورتی صادق است که آن‌ها مصرف سایر منابع کافئین پرهیز کنند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن نصف فنجان قهوه در دوران بارداری می‌تواند تقریبا یک اینچ از قد کودک را کاهش دهد.
بر اساس تحقیقاتی که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با اجتناب از مصرف قهوه مرتبط است.
قهوه کافئین دار به طور کلی برای قلب ایمن است و نقش محافظت کننده دارد. نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز بیش‌ترین فواید قلبی عروقی را دارد. با این وجود، نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.
در یک فنجان قهوه، محتوای کافئین می‌تواند از ۳۰ میلی‌گرم تا ۳۵۰ میلی‌گرم متغیر باشد. مانند هر جزء دیگر قهوه، غلظت کافئین در یک فنجان قهوه به نوع دانه‌های قهوه مورد استفاده برای تهیه نوشیدنی همچنین به هر دو روش دم کردن و برشته کردن بستگی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ