تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصرف آب بیش از حد به وضعیتی به نام هیپوناترمی (کم‌سدیمی) منجر می‌شود. در این حالت، غلظت نمک بدن بسیار کم می‌شود که به آن مسمومیت با آب هم می‌گویند. اگر در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی مایعات بنوشید، تعادل الکترولیت بدن از بین می‌رود. در این حالت ممکن است کلیه‌ها نتوانند آب اضافی را دفع کنند.
شیر حدود ۹۰ درصد آب دارد، به این معنی که می‌تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به خصوص در ماه‌های تابستان که مردم بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار دارند. از آنجایی که شیر با مواد مغذی زیادی همراه است، بدن آن را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.
رنگ لیوانی که در آن می‌نوشیم می‌تواند تأثیر زیادی روی تصور ما از مزه‌ی نوشیدنی داشته باشد. تحقیقات نشان داده وقتی هات چاکلت در لیوان نارنجی یا کرم رنگ سرو می‌شود، آدم‌ها مزه‌ی آن را بیشتر می‌پسندند.
برای کاهش احتمال ابتلا به سینوزیت یا تسکین علائم اولیه سینوزیت، تخلیه مجرای بینی و پاک نگه داشتن آن‌ها مهم است. یکی از راه‌های انجام این کار نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است، زیرا هیدراتاسیون مناسب به نازک و شل نگه داشتن مخاط کمک می‌کند.
نوشیدن زیاد آب و هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز می‌تواند سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. این مسئله در روز‌های گرم سال اهمیت بیشتری دارد و بهتر است هیدراتاسیون را به یک عادت روزمره تبدیل کنید.
چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.
نوشیدن آب زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن یک راه عالی برای پاکسازی روده است. نوشیدن آب ولرم جوشیده به صورت ناشتا برای هیدراته ماندن بدن تاثیر خوبی دارد و علاوه بر روده، به سلامت عمومی بدن تان کمک می‌کند.
پوست ما با چالش‌های زیادی مواجه است که ممکن است ناشی از عوامل محیطی، بی‌توجهی به رژیم غذایی و سبک زندگی باشد؛ یکی از مثال‌های بارز و متعاقب آن می‌تواند پسوریازیس باشد.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه هاروارد انجام شد، اثبات کرد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز چربی بدن را تا چهار درصد کاهش می‌دهد. قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است؛ چرا که حاوی کالری زیادی نیست و کافئین موجود در آن می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.
علاوه بر ویروس‌های مختلف، امکان واردشدن مخمرها، کپک‌ها و باکتری‌ها نیز در حین بسته‌بندی به داخل بطری‌ها وجود دارد. اگر محصول خریداری‌شده را فورا بنوشید، احتمالا میکروب‌ها زمان زیادی برای تولیدمثل نخواهند داشت؛ اما اگر بطری را برای مدتی طولانی درمعرض تابش نور خورشید قرار دهید، محیطی گرم و پایدار برای تکثیر میکروب‌ها ایجاد خواهید کرد.
مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد و می‌تواند باکتری‌های مضر برای سلامت انسان را از بین ببرد. به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا تجهیزات اتاق بیماران و محل جراحی را از آلیاژ مس می‌سازند؛ بنابراین بد نیست ما هم از ظرف مسی برای خوردن آب استفاده کنیم، چرا که وقتی آب در طول شب، یا به مدت ۸ ساعت، در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مقدار بسیار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود.
حجم زیادی از بدن را آب تشکیل می‌دهد و بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن و کارکرد درست اندام‌ها نیز به مصرف آب بستگی دارد. همواره از پزشکان نقل می‌شود که بدن در روز دست‌کم به هشت لیوان آب نیاز دارد، اما کمتر درباره مضرات زیاد نوشیدن آب صحبت شده است. درواقع مصرف زیاد آب به‌اندازه کم نوشیدن آن خطرناک است.
"پوست شیشه‌ای" اصطلاحی است که به پوست سالم، صاف، شفاف و درخشان اطلاق می‌شود.
نشریه تلگراف به نقل از دکتر "امیلی لیمینگ"، متخصص ارشد تغذیه می‌نویسد: آب بیش از نیمی از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، بنابراین برای حفظ سلامت بدن بهتر است به آن آب برسانیم. حتی کاهش اندک سطح آب بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می‌شود و در طولانی مدت احتمال دارد به عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه بیانجامد.
یاهوئیان با اشاره به اینکه قهوه نوشیدنی اسیدی است که مینای دندان را می‌پوساند، گفت: برای به حداقل رساندن آسیب دندان توسط قهوه بعد از مصرف آن مقدار زیادی آب نوشیده و از مواد افزودنی مانند شکر اجتناب شود.
کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
قهوه، محبوب‌ترین نوشیدنی جهان است. ولی مشکل اینجاست که در کافی شاپ‌ها با مقدار زیاد شکر یا خامه سرو می‌شود، اما توصیه ما به شما، مصرف قهوه سیاه و تلخ است.
نتایج یک مطالعه بزرگ روی ۲ میلیون نفر نشان داد، مصرف زیاد شیر باعث افزایش سطح کلسترول نمی‌شود. در این پژوهش مشخص شد، کسانی که هر روز شیر می‌نوشیدند، سطح کلسترول بد یا LDL کمتری نسبت به افرادی که شیر نمی‌نوشیدند، داشتند.
مهمترین توصیه به بیماران برای بهبود سریعتر بیماری، داشتن تغذیه مناسب و خوردن سوپ و مایعات گرم، نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد، استفاده از بخور و شست‌وشوی حلق و بینی و داشتن خواب و استراحت کافی است.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که با عطر دلپذیر و کافئینش، حس نشاط و سرزندگی را در انسان تقویت می‌کند؛ با این حال، حرف و حدیث‌های زیادی درباره کافئین موجود در این نوشیدنی قدیمی وجود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ