دانشمندان ناسا به دنبال بررسی داده‌های فضاپیمای OSIRIS-Rex دریافتند که نور و گرمای خورشید می‌تواند باعث پیری زودرس سیارک‌ها شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر غروب مریخ به دانشمندان کمک می‌کند تا تعیین کنند که غبار مریخ تا چه اندازه در جو امتداد می‌یابد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به دنبال غبار یا ابر‌های یخی بگردند.
جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی بیشتر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیشتر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. مشتری می‌تواند ۱٬۳۰۰ زمین را در خود جای دهد. میانگین دوری آن از خورشید در حدود ۷۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر است یعنی بیشتر از ۵ برابر دوری زمین از خورشید. ستاره‌شناسان با تلسکوپ‌های برپاشده در زمین و ماهواره‌هایی که در مدار زمین می‌گردند به بررسی مشتری می‌پردازند.
نور خورشید از اجزای مختلفی از جمله اشعه‌های ماوراء بنفش A و B (UVA و UVB) تشکیل شده است. برخلاف اشعه‌های UVB، اشعه‌های UVA می‌توانند از پنجره‌های شیشه‌ای و ابر‌ها نفوذ کرده، بافت کشسان پوست را از بین ببرند و باعث ایجاد چین و چروک‌های عمیق شوند. این اشعه‌ها همچنین می‌توانند باعث بروز سرطان پوست شوند.
تلسکوپ خورشیدی دانیل اینوی بنیاد ملی علوم ایالات متحده آمریکا، اخیرا تصاویر دقیقی از خورشید به ثبت رسانده‌است که قدرت شگفت‌انگیز این سیاره را به رخ می‌کشد.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
اولگ آرتمیف فضانورد اهل روسیه علاوه بر تحقیق و پژوهش در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ویدئو‌های شگفت‌انگیزی از کره زمین ثبت می‌کند.
وقتی درختی در جنگل می‌میرد، نور خورشید دوباره به آن نقطه از جنگل بازمی‌گردد. همان‌جایی که درخت تنومند نمی‌گذاشت نور بگیرد. با بازگشت دوباره نور، گیاهانی که مدت‌ها منتظر این لحظه بودند، برای کسب نور بیشتر با هم می‌جنگند. جنگی که هرگز چشم نمی‌تواند آن را ببینید و حالا دوربین‌های فوق پیشرفته به ما نشان می‌دهند.
لکه‌های خورشیدی پیچیده یا گروهی از لکه‌های خورشیدی می‌توانند منشاء رویداد‌های انفجاری مانند شعله‌های خورشیدی یا فوران جِرم از تاج خورشید (coronal mass ejections) – عامل ایجاد کننده توفان خورشیدی – باشند.
سال ۱۲۵۲ خورشیدی و در عهد ناصری، ناصرالدین شاه در سفری به فرنگ، از تماشای خیابان شانزلیزه پاریس به وجد می‌آید. در بازگشت او، باغ لاله‌ زار ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود و مسیری از میان این باغ می‌کشند تا خیابانی به سبک خیابان‌های اروپایی و شبیه شانزلیزه پاریس، در طهران آن روزها ساخته شود.
هدف از این فناوری ایجاد یک شکل جایگزین از تولید انرژی است که هم پاک و هم قابل تجدید باشد. همجوشی هسته‌ای برخلاف سوخت‌های فسیلی هیچ انتشار کربنی ندارد، به این معنی که منجر به تغییرات آب و هوایی یا آلودگی هوا نمی‌شوند.
ناسا،واضح‌ترین عکس از خورشید را منتشر کرد.
دانشمندان تخمین می‌زنند که پلاسما با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال سقوط است. این آبشار‌های پلاسمایی معادل خورشیدی شفق‌های قطبی زمین هستند. این ساختار همان چیزی است که برجستگی تاج قطبی نامیده می‌شود. برجستگی‌های روی خورشید معمولا به شکل شاخک‌های غول‌پیکر پلاسمای داغ هستند که در یک کمان بزرگ به سمت فضا کشیده می‌شوند.
اولین امپراتور کشور، جیمو، یک شخصیت افسانه‌ای است که گمان می‌رود از نوادگان الهه خورشید آماتراسو باشد. خانواده سلطنتی ژاپن به دنبال انتقال ژن‌های اجداد خود و حفظ پیوند الهی بوده‌اند. سرنوشت پرنسس توشی به محض تولد مهر و موم شد. او هرگز نمی‌توانست به تاج و تخت بنشیند و فقدان نجیب زادگان واجد شرایط برای ازدواج به این معنی بود که انتخاب ازدواج او عواقب تغییر دهنده بزرگی در زندگی او خواهد داشت. اگر پرنسس توشی تصمیم بگیرد که ازدواج نکند، باید یک دوشیزه مقدس شود.
تصاویر غروب خورشید به دلیل ارزش زیبایی شناختی و همچنین به دلیل طیف وسیعی از احساساتی که برانگیخته می‌شوند، با دقت انتخاب شده اند. با مشاهده هر یک از این تصاویر تست شخصیت شناسی غروب، می‌توانید بینش‌هایی در مورد نقاط قوت، ضعف و دیدگاه کلی خود در مورد زندگی کسب کنید. کمی وقت بگذارید و به هر یک از پنج غروب تصویر بالا نگاه کنید و غروبی را انتخاب کنید که قوی‌ترین ارتباط را با شما دارد.
دستگاه تصفیه کننده آب استیل (Stil) از انرژی خورشید نه برای تامین نیروی مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی، بلکه برای پاکسازی تقریبا مستقیم آب استفاده می‌کند.
چینی‌های باستان فکر می‌کردند خورشید گرفتگی به این معنی است که اژد‌ها سعی می‌کند خورشید را بخورد. اینکا‌ها نظریه مشابهی داشتند مبنی بر اینکه موجودی در تلاش است ستاره ما را نابود کند.
این تصویر واضح از قرص خورشید به‌وسیله تلسکوپ و فیلتر H-alpha از سیدنی استرالیا گرفته شده است.
چه کسی فکرش را می‌کرد خرس‌ها هم درست مثل ما برای دیدن غروب و طلوع خورشید خودشان را به ساحل برسانند و از نفس کشیدن در هوای تازه صبحگاهی لذت ببرند.
در حالی که ایران و ژاپن همواره روابط خوبی داشته اند عکسی از یک عضو پارلمان این کشور می تواند در روابط دو کشور تنش ایجاد کند.
اندرو مک‌کارتی در صفحه توئیتر خود نوشت: یکی از دقیق‌ترین عکس‌های من از ستاره ما. این کار با استفاده از یک تلسکوپ اصلاح‌شده خاص انجام شد و شامل گرفتن حدود ۷۰ هزار عکس جداگانه بود.
رصدخانه پویای‌شناسی خورشید ناسا، تصویری از خورشید با شمایلی خندان ثبت کرد.
خورشید گرفتگی سوم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط بسیاری از مراکز، مدارس و انجمن های مجهز به سیستمهای رصدی رویت شده و تصاویری به ثبت رسیده است.
قوی ترین تلسکوپ خورشیدی جهان تصاویری دیده نشده از چهره خورشید منتشر کرده است.
شرکت آدیداس با همکاری Zound Industries به تازگی محصول شگفت انگیزی به نام هدفون خورشیدی بی سیم Adidas RPT-02 SOL را ارائه کرده است که با یک بار شارژ تا ۸۰ ساعت پخش را ارائه می‌دهد و قادر است حتی با نور اتاق نیز شارژ شود.
یک دانشمند فرانسوی با انتشار تصویری نوشت: تصویر پروکسیما قنطورس، نزدیک‌ترین ستاره به خورشید، که در فاصله ۴.۲ سال نوری از ما قرار دارد. این تصویر با این جزئیات توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است. این دانشمند بعد از اینکه مطلبش در جاهای مختلف بازنشر شد، اعلام کرد که تصویر مربوط به سوسیس چوریزو بوده و این کار را برای هوشیار کردن مردم در برابر اخبار و تصاویر جعلی انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ