هدف از این فناوری ایجاد یک شکل جایگزین از تولید انرژی است که هم پاک و هم قابل تجدید باشد. همجوشی هسته‌ای برخلاف سوخت‌های فسیلی هیچ انتشار کربنی ندارد، به این معنی که منجر به تغییرات آب و هوایی یا آلودگی هوا نمی‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نپتون دورترین سیاره از خورشید است؛ حدود ۳۰ برابر دورتر از فاصله زمین از خورشید. در این تصویر خیره‌کننده جیمز وب، ظاهر تار و شبح‌مانند این سیاره به‌دلیل متان موجود در اتمسفر است که نور فروسرخ را جذب می‌کند. ابر‌های مرتفع‌تر که بیشترین میزان جذب متان نپتون را دارند، به‌وضوح در تصویر مشخص هستند.
جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی بیشتر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیشتر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. مشتری می‌تواند ۱٬۳۰۰ زمین را در خود جای دهد. میانگین دوری آن از خورشید در حدود ۷۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر است یعنی بیشتر از ۵ برابر دوری زمین از خورشید. ستاره‌شناسان با تلسکوپ‌های برپاشده در زمین و ماهواره‌هایی که در مدار زمین می‌گردند به بررسی مشتری می‌پردازند.
نور خورشید از اجزای مختلفی از جمله اشعه‌های ماوراء بنفش A و B (UVA و UVB) تشکیل شده است. برخلاف اشعه‌های UVB، اشعه‌های UVA می‌توانند از پنجره‌های شیشه‌ای و ابر‌ها نفوذ کرده، بافت کشسان پوست را از بین ببرند و باعث ایجاد چین و چروک‌های عمیق شوند. این اشعه‌ها همچنین می‌توانند باعث بروز سرطان پوست شوند.
زحل در این طول موج فروسرخ که توسط تلسکوپ مشاهده می‌شود، بسیار تاریک به نظر می‌رسد، زیرا گاز متان تقریباً تمام نور خورشید را که به جو می‌تابد، جذب می‌کند. با این حال، حلقه‌های یخی آن نسبتا روشن باقی مانده‌اند که منجر به ظاهر غیرمعمول زحل در تصویر جیمز وب شده است.
تصاویری عجیب از خورشید در آسمان شهر هرات افغانستان که درشبکه های اجتماعی منتشر شده است، واکنش های زیادی را برانگیخته است.
لکه‌های خورشیدی پیچیده یا گروهی از لکه‌های خورشیدی می‌توانند منشاء رویداد‌های انفجاری مانند شعله‌های خورشیدی یا فوران جِرم از تاج خورشید (coronal mass ejections) – عامل ایجاد کننده توفان خورشیدی – باشند.
در طبیعت خیلی پیش می‌آید که یک حیوانات ظاهر همدیگر را بیشتر برای ترساندن شکارچیان تقلید کنند، اما در این مورد به نظر نمی‌رسد که خورشید ماهی واقعا دنبال شبیه کردن خود به کوسه باشد چرا که در تصویر ماهی در سطح آب شبیه کوسه شده است و درون آب که محیط زیست اصلی آن است این شباهت دیدنی نیست و فایده‌ای هم ندارد.
ناسا،واضح‌ترین عکس از خورشید را منتشر کرد.
دانشمندان تخمین می‌زنند که پلاسما با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال سقوط است. این آبشار‌های پلاسمایی معادل خورشیدی شفق‌های قطبی زمین هستند. این ساختار همان چیزی است که برجستگی تاج قطبی نامیده می‌شود. برجستگی‌های روی خورشید معمولا به شکل شاخک‌های غول‌پیکر پلاسمای داغ هستند که در یک کمان بزرگ به سمت فضا کشیده می‌شوند.
مواد درخشان و پوشش گازی این سحابی سیاره‌ای ناشی از سیارات نیست، بلکه لایه‌های بیرونی رانده‌شده از یک ستاره درحال مرگ است که زمانی شبیه به خورشید بوده و اکنون به شکل یک روزنه کوچک نور در مرکز سحابی دیده می‌شود.
تصویر جدید ابری که روز ۲۳ مارس توسط «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا منتشر شد، با یکی از دوربین‌های مریخ‌نورد استقامت درست پیش از طلوع خورشید در ۱۸ مارس گرفته شده است. این هفتصدوسی‌وهشتمین روز مریخی ماموریت استقامت بود.
درحالی‌که خورشید به‌خوبی پشت دوربین و درست بالای افق قرار دارد، قوس رنگین‌کمان در تصویر نشان می‌دهد که مرکز آن در حدود چهل درجه به‌سمت چپ و کمی پایین‌تر از افق است.
تصاویر غروب خورشید به دلیل ارزش زیبایی شناختی و همچنین به دلیل طیف وسیعی از احساساتی که برانگیخته می‌شوند، با دقت انتخاب شده اند. با مشاهده هر یک از این تصاویر تست شخصیت شناسی غروب، می‌توانید بینش‌هایی در مورد نقاط قوت، ضعف و دیدگاه کلی خود در مورد زندگی کسب کنید. کمی وقت بگذارید و به هر یک از پنج غروب تصویر بالا نگاه کنید و غروبی را انتخاب کنید که قوی‌ترین ارتباط را با شما دارد.
کهکشان مارپیچی با وسعت صد هزار سال نوری دارای حداقل ۱۰۰ میلیارد ستاره است که توسط سیاه‌چاله‌ای بسیار پرجرم که چهار میلیون برابر خورشید ما جرم دارد، در کنار هم نگه داشته شده است.
در روز‌های آینده، مشتری در لحظات غروب به آرامی در تابش خیره‌کننده آفتاب قرار می‌گیرد. اگرچه زهره همچنان که از خورشید دورتر می‌شود، در آسمان غربی حرکت خواهد کرد تا در نقش فعلی خود به عنوان برترین جرم درخشان باقی بماند.
چینی‌های باستان فکر می‌کردند خورشید گرفتگی به این معنی است که اژد‌ها سعی می‌کند خورشید را بخورد. اینکا‌ها نظریه مشابهی داشتند مبنی بر اینکه موجودی در تلاش است ستاره ما را نابود کند.
ناسا می‌گوید: «تصاویری مانند این می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چرا جو بیرونی خورشید (تاج) حداقل ۱۰۰ برابر گرم‌تر از سطح آن است.»
ماموریت مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ممکن است در سال‌های آینده این پدیده عجیب را توضیح دهد. این ماموریت که در حال گرفتن تصویر از خورشید از داخل مدار عطارد است، به زودی مدار آن تا ۳۳ درجه کج خواهد شد.
این تصویر واضح از قرص خورشید به‌وسیله تلسکوپ و فیلتر H-alpha از سیدنی استرالیا گرفته شده است.
در حالی که ایران و ژاپن همواره روابط خوبی داشته اند عکسی از یک عضو پارلمان این کشور می تواند در روابط دو کشور تنش ایجاد کند.
رصدخانه پویای‌شناسی خورشید ناسا، تصویری از خورشید با شمایلی خندان ثبت کرد.
این پهپاد بدون سرنشین که توسط شش موتور الکتریکی با باتری خورشیدی حرکت می‌کند، برای انجام عملیات طولانی مدت در فضای نزدیک طراحی شده است.
ستاره R۱۳۶a۱ بزرگترین ستاره شناخته شده تاکنون در کیهان ماست، اما واضح‌ترین تصاویری که اخیراً از این ستاره بدست آمده، بینش شگفت انگیزی به دانشمندان داده است. قبلا تصور می‌شد که این ستاره حدود ۲۵۰ تا ۳۲۰ برابر بزرگتر از جرم خورشید خودمان است، اما تخمین‌های جدید نشان می‌دهد که این عدد تنها چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ برابر جرم خورشید ماست.
یک دانشمند فرانسوی با انتشار تصویری نوشت: تصویر پروکسیما قنطورس، نزدیک‌ترین ستاره به خورشید، که در فاصله ۴.۲ سال نوری از ما قرار دارد. این تصویر با این جزئیات توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است. این دانشمند بعد از اینکه مطلبش در جاهای مختلف بازنشر شد، اعلام کرد که تصویر مربوط به سوسیس چوریزو بوده و این کار را برای هوشیار کردن مردم در برابر اخبار و تصاویر جعلی انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ