جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی بیشتر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیشتر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. مشتری می‌تواند ۱٬۳۰۰ زمین را در خود جای دهد. میانگین دوری آن از خورشید در حدود ۷۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر است یعنی بیشتر از ۵ برابر دوری زمین از خورشید. ستاره‌شناسان با تلسکوپ‌های برپاشده در زمین و ماهواره‌هایی که در مدار زمین می‌گردند به بررسی مشتری می‌پردازند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این رتیل در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ایران پیدا شده است. ابتدا یک دوست‌دار محیط‌زیست ایرانی به نام «مهدی گواهیان» این گونه را پیدا کرد و عکس آن را برای دکتر زمانی ارسال نمود.
ناسا در جشن تولد یک سالگی «جیمز وب» تصویری از مجموعه ابری «رو اوفیوچی»، منتشر کرد که نزدیکترین منطقه به زمین است که در آن ستارگان تشکیل می‌شود. نسبت به تلسکوپ‌های قبلی، جیمز وب برای مشاهده عمق بیشتری در فضا و زمانی دورتر طراحی شده است. ماموریت جیمز وب با هدف جسورانه مشاهده نخستین کهکشان‌ها در ابتدای عمر کیهان تعریف شده است. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی، یعنی تلسکوپ «هابل» است.
ایرنا نوشت: بعد از حواشی پیش آمده درباره جابجایی محل نشست خبری وزیرامورخارجه ایران و عربستان به دلیل وجود عکس سردار سلیمانی در سالن، به نظر می‌رسد عکس جدیدی از شهید قاسم سلیمانی در سالن نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در حال نصب است.
کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر پانورامای جدیدی را ثبت کرده است که به‌طور همز‌مان صبح و عصر مریخ را نشان می‌دهد.
شبه‌جنگنده‌ای مثل اکس-۵۹ ناسا، پاسخی شکیل و ارزان قیمت به مشکلی چالش برانگیز است.
در تصویر جدیدی که تلسکوپ فضایی جیمز وب ثبت کرده، ۴۵ هزار کهکشان وجود دارد.
تصویر موزاییکی جدید از سیاره سرخ، مریخ را در رنگ‌های متعددی نشان می‌دهد و نمای رنگی بسیار غنی‌تری نسبت به هر زمان دیگری ارائه می‌کند.
آلیاژ GRX-۸۱۰ در مقایسه با سوپرآلیاژهای چاپ سه‌بعدی پیشرفته کنونی، دو برابر قوی‌تر، بیش از ۱۰۰۰ برابر بادوام‌تر و دو برابر در برابر اکسیداسیون مقاوم‌تر است.
حدود ۲۰۰ خوشه ستاره‌ای عظیم در منطقه‌ای پر از گرد و غبار با وسعت حدود ۵۰۰۰ سال نوری(تنها پنج درصد قطر کهکشان راه شیری) زندگی می‌کنند، با این حال، مقدار گاز در این منطقه کوچک برابر با کل گاز موجود در کهکشان راه شیری است.
تصویر جدید ابری که روز ۲۳ مارس توسط «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا منتشر شد، با یکی از دوربین‌های مریخ‌نورد استقامت درست پیش از طلوع خورشید در ۱۸ مارس گرفته شده است. این هفتصدوسی‌وهشتمین روز مریخی ماموریت استقامت بود.
در مرسدس سدان و کوپه کلاس E فرمان جدید خازنی می تواند تشخیص دهد که راننده فرمان را در دست دارد یا خیر، و با ویژگی قدیمی حالت فرمان فعال (Active Steering Wheel Movement) جایگزین شده است.
ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
تصاویر جدیدی که فضاپیمای ناسا به ثبت رسانده‌است، نزدیک‌ترین تصاویری است که از آتشفشانی‌ترین قمر منظومه شمسی گرفته شده‌است؛ گفتنی است که آخرین تصاویر گرفته شده از «آیو» به ماموریت افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که مدارگرد پلوتو در راه رسیدن به این سیاره از کنار آیو عبور کرد.
بر اساس داده‌های جدید ماهواره رصدخانه زمین ناسا، این زمین‌لرزه‌ها از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین منشاء گرفته‌اند و منجر به لرزش قوی و شدیدی شده‌اند که صد‌ها کیلومتر دورتر از مرکز زلزله را تحت تاثیر قرار داده است.
آیت الله سیستانی در دیدار با نمایندگان سازمان ملل بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت و توجه به حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف تاکید کرد.
یک پژوهش جدید از جانب ناسا نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سطح دریا‌ها در اطراف ایالات متحده سریع‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، افزایش یابد. این مطالعه نشان می‌دهد که سطح دریا‌ها احتمالا سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، افزایش می‌یابد، به این معنی که شهر‌های ساحلی کم‌ارتفاع در ایالات متحده ممکن است در دهه‌های پیش رو به مراتب بیشتر در معرض سیل قرار گیرند.
پس از ماه‌ها انتظار، قدرتمندترین موشک ناسا، فضاپیمای بدون خدمه اوریون را چهارشنبه گذشته به ماه پرتاب کرد. از آن زمان، اوریون مجهز به ۱۶ دوربین در نمای بیرونی و داخلی خود در کنار سطح ماه پرواز کرده و تصاویر خیره کننده مختلفی از ماه و زمین گرفته است.
ناسا و آژانس فضایی اروپا به تازگی تصویر جدید هابل را از Arp-Madore ۴۱۷-۳۹۱ منتشر کرده که یک برخورد عجیب کهکشانی در فاصله ۶۷۰ میلیون سال نوری از زمین است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا عکسی خیره کننده از ستون‌های آفرینش را که در آن ستارگان جدید در ابر‌های متراکم از گاز و غبار در حال شکل گیری هستند، ثبت کرده است.
پس از حذف دیوارنگاره پرحاشیه « زنان سرزمین من» و اعتراض‌ها و حواشی آن دیوار نگاره جدیدی در میدان ولی‌عصر تهران نصب شد.
تلسکوپ جیمز وب آژانس فضایی ناسا در تصاویر جدیدی که منتشر کرده هزاران ستاره جوان که در سحابی رتیل تاکنون دیده نشده‌اند را با جزئیات دقیق نشان داده است. این آژانس با کمک تلسکوپ جیمز وب موفق شده است جزئیات ترکیب سحابی و چندین کهکشان را به نمایش بگذارد و در این خصوص توضیح داده است: لحظه‌ای رسیده که بتوانیم هزاران ستاره جدید که پیش از این امکان دیده شدن آن‌ها وجود نداشته را در سحابی رتیل با جزئیات دقیق ببینیم. سحابی رتیل در کهکشان یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین منطقه به وجود آمدن ستارگان جدید در نزدیکی کهکشان راه شیری است که گفته می‌شود بزرگترین و داغ‌ترین ستاره‌هایی که تا امروز شناخته شده‌اند را در خود جای داده است.
براساس بیانیه ناسا و ای‌اِس‌اِی، چشم‌انداز واضح تلسکوپ جیمز وب رشته‌های ظریف گاز و غبار را در بازوان چرخشی بزرگ آشکار کرده است که از مرکز این تصویر به سمت بیرون می‌پیچد. نبود گاز در منطقه هسته‌ای، چشم‌اندازی بدون ابهام از خوشه ستاره‌ای هسته‌ای در مرکز کهکشان رقم زده است.
ناسا در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک جدید خود به ماه است که به عنوان بخشی از پروژه چند ملیتی آرتمیس است. قدرتمندترین ابزاری که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است با هدف رساندن انسان به سطح ماه پس از یک وقفه ۵۰ ساله آغاز خواهد شد.
ناسا تصاویر جدیدی از سیاره مشتری منتشر کرده است که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب و با استفاده از «دوربین مادون قرمز نزدیک» (NIRCam) رصدخانه گرفته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ