مدرسه رشدیه را میرزا حسن تبریزی، ملقب به رشدیه، راه‌اندازی کرد؛ مردی که از آن به عنوان پدر آموزش و پرروش نوین ایران نام می‌برند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داستان نیمار و پی اس جی به پایان رسید. بازیکن برزیلی دیروز در مقابل هواداران تیم جدیدش در عربستان پیش از بازی الهلال و الفیحا معارفه شد که تیم جدید نیمار در این بازی به تساوی رضایت داد.
اولین باری که اسم رستوران «نامبر سیکس» مطرح شد، مربوط به همان روزهاست. پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که عنوان شد رستوران نامبر سیکس هم به دلیل رعایت‌نکردن حجاب اخطار پلمب دریافت کرده است. آن روز‌ها عنوان شده بود که این رستوران متعلق به یکی از وابستگان درجه یک کریم باقری است
ژاوی، سرمربی بارسا، در آستانه اولین دیدار تیمش در لالیگا مقابل ختافه گفت او عثمان دمبله را دوست داشته ولی داستان این ستاره فرانسوی در بارسا در نهایت تلخ به پایان رسیده است.
در سال ۲۰۱۹ برندون کوری شبانه روز در سالن بدنسازی تمرین کرد تا اولین قهرمانی خود در مستر المپیا را بدست آورد. با این حال افراط در انجام تمرینات ممکن بود هم به قیمت جانش تمام شود و هم از دست رفتن عنوان قهرمانی! خوشبختانه او آسیبی ندید و در همان سال عنوان مستر المپیا را به دست آورد.
تیم بسکتبال میامی هیت در دومین بازی فینال NBA، دنور را در خانه خودش شکست داد.
دبستان کیخسروی اولین دبستان یزد بود که به همت ارباب کیخسرو مهربان از زرتشتیان دانش‌دوست و نیکوکار در اواخر دوره قاجار و اوائل دوره پهلوی اول در این شهر بنا نهاده شد.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
تاریخچه پخت اولین میرزاقاسمی که یکی از خوشمزه‌ترین و مشهورترین غذاهای ایرانی است، به زمان قاجار برمی‌گردد.
پارکس استنفنسون، کارشناس تایتانیک در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «ما داده‌های واقعی دراختیار داریم که مهندسان می‌توانند با بررسی آن‌ها، به داستان واقعی فاجعه‌ی تایتانیک نزدیک‌تر شوند.»
مشکلات دوستی در دبستان اولین مسئله واقعی است که در آن فرزندان ما در رابطه با دیگران هستند بدون اینکه ما در کنار آن‌ها باشیم.
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: خانواده‌ها از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام سنجش نوآموزان کنند. یکی از مزایای این سامانه اطلاع اولیا از وضعیت دانش‌آموزان است.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این جوان جسد را ابتدا دفن کرده است و همین کافی بود تا تجسس‌های جنایی کلید بخورد. متهم روز گذشته در اولین بازجویی تحت تحقیقات قرار گرفت.
اولین اتوبوس‌هایی که به تهران آمد درست ۶۴ سال پیش، رودمستر بود که در آن از انتها باز می‌شد و اتوبوس قرمز لیلاند معروف به اتوبوس دماغی و لیلاند آبی که دماغ نداشت.
میرسلاو بلاژویچ آنقدر برای فوتبال ایران چهره جذابی داشت که حالا به بهانه درگذشت او فوتبال دوستان ایرانی خاطراتش را از گنجه خارج کنند و به احترامش گرد و خاک آن ها را پاک کنند و مروری به آن داشته باشند.
حسن یزدانی در اولین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی در زاگرب روی تشک می‌رود تا با قهرمانی در این رقابت‌ها به‌احتمال فراوان از حضور در جام تختی معاف شود.
اعضای تیم منتخب کشتی آزاد برای حضور در اولین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ صبح امروز راهی کرواسی شدند.
بادبادک که یکی از اختراعات قدیمی چین است و تاریخ دیرینه‌ای دارد، در این ویدیو داستان ساخت بادبادک با کلاه یک مرد چینی و گسترش آن به سرتاسر این کره خاکی را در روز جهانی بادبادک بشنوید. منبع: خبرفوری
سابقه تاریخی‌مسافرت‌های اتوبوسی در تهران خودمان به بیش از ۸۰ سال پیش بر می‌گردد. وقتی خودروهای جمعی با آن شکل و شمایل عجیب برای اولین ‌بار در خیابان چراغ برق(امیر کبیر) به راه افتادند مردم هاج و واج می‌ماندند که این غول آهنی چیست؟!
طوبی آزموده که خود در خانه‌ای در محله سنگلج تهران باسواد شده بود و پس از ازدواج هم با کمک معلم‌های خصوصی چند زبان خارجی را فرا گرفت، پیشگام تاسیس مدرسه‌ای برای تحصیل آسان‌تر دختران شد. او نام اولین دبستان دخترانه تهران را «دبستان ناموس» گذاشت.
اولین گل ملی موانی برای فرانسه نمی توانست بیش از این، خاطر انگیز و مهم باشد.
این گزارش، ماجرای تکمیل و خرید حیوانات مختلف برای ساخت بزرگ‌ترین باغ وحش ایران را روایت کرده است. برای اینکه بدانید بزرگ‌ترین باغ وحش ایران کجاست، این ویدیو را تماشا کنید.
مربی بدنساز تیم ملی تکواندو گفت: دوستان منتقدی که به برنامه بدنسازی تیم ملی ایراد می‌گیرند پیشینه علمی خود در خصوص بدنسازی را بگویند.
زارعى به مدال برنز حركت يكضرب و چترايى به نقره دوضرب و برنز مجموع دسته 89 كيلوگرم دست پيدا كردند.
اولین بار در خیابان استانبول چند مغازه که ماهی و ماهی دودی و لوله‌های کالباس می‌فروختند شروع به عرضه ساندویچ کردند. ساندویچ‌های اولیه شامل نان بولکی (نان سفید و بامزه که با خمیر ترش عمل می‌آمد)، خیارشور حلبی تبریز، کمی کره که به نان می‌مالیدند و چند برگ جعفری تازه خرد کرده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ