معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با ایران تفاهم نرسیده‌ایم. ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنا به شرحی که رفت اساسا فرمان تجارت خارجی عراق دست آمریکاست و اگر در فشارهایش بر بغداد را برای محدود کردن تجارت با ایران بالا ببرد که تحریم‌های بانکی اخیر پس از اتصال عراق به نظام مالی "سوئیفت" نشانی از آن است، عراق عملا توان مخالفت ندارد.
بلینکن گفت: «ما هنوز بر این باوریم که دیپلماسی به طور کلی بهترین راه اطمینان‌یابی پایدار، قابل راستی‌آزمایی و موثر از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند. بنابراین، ما پذیرای دیپلماسی هستیم و (دیپلماسی) به وضوح، بهترین مسیر است.» همزمان با این تحولات، سی‌وپنج قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند.
موشک‌های هایپرسونیک از فناوری‌های نظامی جدید جهان به شمار می‌روند و معدود کشور‌هایی به فناوری آن دست یافته‌اند.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ارتباط این کشور با تهران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران ادامه دارد.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ارتباط این کشور با تهران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران ادامه دارد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه فرصت دیپلماسی با ایران هنوز از دست نرفته است، گفت که اقدام نظامی آخرین گزینه آمریکا در قبال ایران است و در رأس اولویت های واشنگتن قرار ندارد.
آمریکایی که در سال‌های۲۰۲۱ و نیمه ۲۰۲۲ دائما مذاکره مستقیم را از ایران مطالبه می‌کرد و در مقابل تهران از پذیرش این خواسته سر باز می‌زد، به یک‌باره نفس مذاکره را به یک اهرم و نیروی فشار تبدیل کرد. به همین دلیل آنتونی بلینکن، جیک سالیوان، رابرت مالی و سایر مقامات آمریکایی دائما بر این مساله پافشاری کردند که برجام تا اطلاع ثانوی در دستور کار نیست. اما چرا معادله این‌چنین معکوس شد؟پاسخ کاملا روشن است؛ این ادراک در میان مقامات آمریکایی شکل گرفت که این‌بار تهران به مذاکره بیشتر از آمریکا نیاز دارد.
کارشناس شبکه سعودی اینترنشنال: آمریکا فقط حرف می‌زند و هنوز به روش‌های مختلف به ایران التماس می‌کند که سر میز مذاکره برگردد و توافق هسته‌ای را به پیش ببرد.
نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: آمریکا هنوز انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران را ندیده و من ایمان دارم که آن وعده الهی و انتقام سخت را در آینده بسیار نزدیک، خواهیم گرفت.
آشوب‌های اخیر و اغتشاشات در کشور را شاید بتوان یکی از فتنه‌های بزرگ طراحی شده در دستگاه‌های اطلاعاتی متخاصم برشمرد که منجر به آن شد تا سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان هر آنچه در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه خود برای ایجاد ناامنی در کشور سرمایه‌گذاری کرده بودند، به میدان بیاورند.
آشوب‌های اخیر و اغتشاشات در کشور را شاید بتوان یکی از فتنه‌های بزرگ طراحی شده در دستگاه‌ های اطلاعاتی متخاصم برشمرد که منجر به آن شد تا سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان هر آنچه طی سال‌های اخیر برای توسعه شبکه خود برای ایجاد ناامنی در کشور سرمایه‌گذاری کرده بودند را به میدان بیاورند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای یکی از حساس‌ترین دیدارهای این تیم در تاریخ جام‌جهانی هنوز تفکرات خود را «لو» نداده است که می‌خواهد از کدام بازیکنان در ترکیب اصلی استفاده کند.
تایلر آدامز، ستاره تیم ملی آمریکا، مدعی شد که هنوز کاپیتان این تیم برای جام جهانی مشخص نشده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: شکاف‌ها بین ایالات متحده و ایران، یا بین ایران و بقیه گروه ۱+۵ از بسیاری جهات باقی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا با طرح ادعای داشتن طرح‌هایی در صورت عدم توافق با ایران گفته است که هنوز هم برای احیای توافق با ایران خیلی دیر نشده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در سخنانی گفت که اختلافات در مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران هنوز باقی است.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پاسخ ایران [به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها هنوز باقی مانده‌اند.
سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی با بیان اینکه هنوز اختلاف هایی درباره توافق هسته ای وجود دارد که باید حل شود، گفت: ما خواهان حل دیپلماتیک امور با ایران طبق شروط بایدن هستیم.
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور هنوز به توافق با ایران در مورد احیای توافق هسته‌ای نرسیده است.
لورا روزن خبرنگار سرشناس حوزه بین‌الملل هم در حساب توییتر خودش نوشت که «منابعی از ایالات متحده آمریکا گفته‌اند که این کشور تصمیم خود را در مورد پاسخ ایران گرفته است، اما در حال مشورت با متحدان و احتمالا اسرائیل و دیگران قبل از ارسال» به اتحادیه اروپا است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».
مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی برخلاف تفاهم‌ها درباره اتهامات سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران، عمل کرده اند.
در این بیانیه ادعا شده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ