معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پکن و واشنگتن به گفت وگو درباره مبادله زندانیان از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سناتور لهستانی در گفت‌وگو با یک رسانه اوکراینی گفت که هر جنگجوی وابسته به ارتش خصوصی «واگنر» که از مرز بلاروس عبور کند، با نیروهای لهستان و آمریکا روبه‌رو خواهد شد.
راهی که اخیراً ایران برای گفتگو با کشور‌های تاثیرگذار عربی همچون عربستان و مصر در پیش گرفته است، می‌تواند شرایط را به گونه دیگری رقم بزند. این لزوما کنار گذاشتن همکاری‌ها با سایر کشور‌ها نیست. بار‌ها گفته شده که همچون کشور‌های عربی می‌توان در کنار روسیه و چین ایستاد و با آمریکا متحد بود و با اروپا رایزنی کرد. ایران می‌تواند اتحاد خود را با روسیه تداوم ببخشد، اما لزوما این به معنای برهم زدن توازن رابطه با غرب نیست.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور با آمریکا در زمینه تبادل زندانیان در ارتباط است.
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت روسیه و شبه نظامیان گروه واگنر و رئیس آن «یوگنی پریگوژین» با وزیر امور خارجه اوکراین گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا امروز از رایزنی با وزرای خارجه گروه- ۷ درباره موضوعات داخلی روسیه خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که درخواستی رسمی از سوی آمریکا برای گفتگوی وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست گروه 20 ارائه شد.
ریابکوف گفت: پس از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، آمریکایی‌ها تمامی کانال‌های ارتباطی خود را با ما به استثنای دو یا سه موضوع «تحریک‌آمیز»، قطع کردند. متاسفانه هیچ‌گونه آمادگی برای گفتگو از سوی آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم.
نماینده روسیه در دفتر ژنو در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از گفتگو با روسیه بر سر مسائل ثبات استراتژیک طفره می رود.
معاون وزیر امور خارجه در گفتگو با الجزیره به توضیح مواضع کشورش در قبال دو پرونده اوکراین و فلسطین پرداخت.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌ المللی مستقر در ژنو امروز در نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح اعلام کرد: پتانسیل گفتگو برای کنترل تسلحاتی با آمریکا هنوز وجود دارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور اوکراین به راه‌حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین اعتقاد دارد ولی در شرایط کنونی آمادگی آغاز گفت‌وگو با روسیه را ندارد.
رئیس سیا و همتای روس خود در مورد تهدیدات علیه امنیت بین‌الملل در ترکیه گفتگو کردند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
مقامات آمریکا به دولت اوکراین توصیه کرده‌اند که پنجره گفت‌وگو با روسیه را باز نگه دارد و کی‌یف نیز شروط جدید و «نرم‌تری» برای مذاکره با روسیه اعلام کرده است.
یک رسانه آمریکایی گفته است که واشنگتن به طور خصوصی از اوکراین خواسته تا به روسیه نشان دهد که آماده گفتگو است.
سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد دولت اوکراین با دستور واشنگتن از گفت‌وگو با مسکو طفره می‌رود.
بلینکن و هرتزوگ درباره آنچه آن را «تقویت روابط دوجانبه آمریکا-اسراییل، نگرانی‌های امنیتی مشترک، از جمله جنگ متجاوزانه روسیه در اوکراین و تاثیر مخرب ایران در منطقه» خوانده‌اند، گفتگو کرده‌اند.
رسانه ها از گفتگو میان وزرای دفاع روسیه و آمریکا در خصوص موضوع اوکراین خبر می دهند.
وزیران دفاع روسیه و آمریکا تلفنی درباره امنیت بین المللی و تحولات اوکراین گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفتم مرداد ماه برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین با یکدیگر تلفنی گفت وگو کردند.
وزرای خارجه آمریکا و روسیه برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین، به صورت حضوری دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ