«"شی جین پینگ" در موضع گیری هایی گفته است که کاری که آمریکا با تایوان می کند شبیه به بازی با آتش است و در این معادله، بازیگری که با آتش بازی می کند، خواهد سوخت. از این رو قرار نیست چین بسوزد و اگر قرار باشد که به واسطه تحرکات آمریکا، چین بسوزد، این بدان معناست که چینی ها در زمین آمریکایی ها بازی کرده اند. از این رو، سفر "نانسی پلوسی" هم دقیقا با این نیت انجام شده که چین بسوزد. اما راهبردهای کلان چین، رویه هایی را تجویز می‌کنند که عملا از گرفتار شدن چین در این وضعیت جلوگیری می کنند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
سپاهان با هدیه‌ای خاص روز خبرنگار را تبریک گفت.
روی پیراهن جدید پرسپولیس از نمادهای باستانی استفاده شده است.
بسیاری از تحلیلگران سیاسی به دنبال رمزگشایی از این موضوع هستند که آیا مسیری که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان شکل داده بود در ادامه امکان تداوم را خواهد داشت یا نه؟ برخی اسامی مانند حسن روحانی در این میان مطرح می‌شود تا بتواند علمای معتدل را ذیل یک خیمه واحد شکل دهد. سید حسن خمینی نام مهم دیگری است که گروهی از تحلیلگران حضور او در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان را در صورت بلامانع اعلان شدن، اثرگذار ارزیابی می‌کنند.
مشهد ـ فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش مأموران کلانتری میرزا کوچک خان ۳ متهم به ۲۸ فقره جیب بری در مشهد به دام افتادند.
مدیر پایگاه محور میراث ساسانی فارس گفت: بخش میانی این سنگ نگاره در زمان برش شکسته شده است. به نظر می‌رسد ابتدا این نقش را می‌خواستند از بالا جدا کنند، اما بعداً به طور کامل نقش را از سنگ برداشتند.
یکی از این رویدادهای بزرگ کیهانی، ابرنواختر است. انفجاری ستاره‌ای که نه تنها قدرتمند است، بلکه بسیار درخشان و کاملاً تماشایی است.
اگر دولت بایدن با ایران به توافق هسته‌ای برسد، باید این توافق در کنگره نیز به رای گذاشته و تصویب شود. مانعی بزرگ که برخی از کارشناسان بر این باورند دولت بایدن تلاش می‌کند کمتر از روند مذاکرات هسته‌ای، اطلاعات در اختیار کنگره بگذارد تا مخالفان جدی توافق، جلوی آن را نگیرند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کی‌یف نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» را گلوله باران کرد و عمدا سطح آب مخزن آن‌را به سطح بحرانی رساند.
در میان ۱۷ وزیری که دولت جدید را تشکیل می‌دهند، دو وزیر یعنی مهمت نوری ارسوی و فخرالدین کوجا تنها کسانی بودند که در سمت خود باقی ماندند.
طبق چرخه انتخابی و تصمیمات اتخاذ شده به نظر می رسد تکلیف ملی پوشان 7 وزن برای شرکت در مسابقات جهانی کشتی آزاد 2023 مشخص شده است.
کمتر کسی تصور می کرد سرمربی پرتغالی استقلال قبل از بازی با نساجی علیه همکار و هموطن خود موضع بگیرد.
نام هر کدام از محله‌های شمال تهران که در گذشته یکی از آبادی‌های کهن شمیران بوده‌اند، برای خود ماجرایی دارد. این میان، دازاشیب یکی از آن محله‌هاست که برای بررسی علت نامگذاری آن باید به دل تاریخ سفر کرد و نقل‌قول‌های موسفیدان این محله را شنید
مقامات آمریکا درحالی بر ابزار تحریم تکیه می‌کنند که این ابزار بیش از چهار دهه، ناکارامدی خود را درقبال ایران نشان داده‌ و بسیاری از مقامات کاخ سفید نیز بر شکست کارزار مُهر تایید زده‌اند.
رمزگشایی از معمای جنایت در مسافر پذیر شخصی
شاید معنی حرف ایشان یک عده خاصی باشد که مخالف دموکراسی و مردم سالاری بوده و هستند. همان کسانی که دیروز برجام را آتش زدند و امروز برای احیاء جنازه برجام به هر کس و ناکسی التماس می‌کنند یا شاید منظورشان آن برادرانی باشد که سفارت عربستان را اشغال نمودند و امروز از خیلی از اصول تصنعی‌شان عبور کردند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: تعابیر مختلفی می‌توان از ادبیات آمریکا در مورد راهکار سیاسی در مقابل ایران داشت که مهم‌ترین موضوع متاثر از نظام بین‌الملل و تحول جهانی در نظام بین‌الملل است. در نهایت آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که برجام را به نتیجه برسانند و زمان به نتیجه رسیدن را طولانی کنند. هدف آمریکا از برجام امتیاز گرفتن از ایران است. آن‌ها می‌خواهند برجام را به نفع خود تمام کنند و صحبت‌های سالیوان استراتژی جدید آمریکا است.
چین با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی توانسته است اهداف و منافع ملی خود را به نحو موفقیت‌آمیزی پیش ببرد.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
«در مورد ماجرای ترور عمران خان و اینکه چه افراد و جریان‌هایی در پسِ آن بوده اند یک نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است و آن این است که اکنون بخش‌های قابل توجهی از افکار عمومی پاکستان به نوعی این باور را دارند که عملیات ترورِ عمران خان به دست عوامل حکومت مستقر این کشور انجام شده است. هر چیزی هم که رسانه‌ها و سیاستمداران بگویند، واقعیت این است که مردم، ارتش و حکومت پاکستان را عامل این مساله می‌دانند (حتی اگر این موضوع واقعیت نداشته باشد). مساله‌ای که تقویت موضع عمران خان در چهارچوب معادلات سیاسی کشورش را به همراه خواهد داشت.»
«همزمان با آزاد شدن چهار نفر از زندانیانِ آمریکایی و در عین حال، آزاد شدن چهار زندانی ایرانیِ در بند در آمریکا و البته آزاد شدن مقادیری از منابع مالی بلوکه شده کشورمان در خارج از ایران، تحلیل‌ها و گمانه زنی‌های مختلفی در مورد پیام‌های احتمالی این تحول برای معادله احیای برجام و روند آتی مذاکرات وین مطرح می‌شود. دراین راستا، فرارو در گفتگو با کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی ابعاد مختلف این مساله پرداخته است.»
«انتصاب محمد بن سلمان به کرسی نخست وزیری عربستان که این کرسی به صورت سنتی در اختیار پادشاهان سعودی است، انتصاب برادر وی خالد به سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان، و مشروعیت بخشیِ ضمنی دولت بایدن به پادشاهی بن سلمان در جریان سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به شهر جده عربستان و ملاقات او با ولیعهد سعودی، از جمله مهمترین نشانه‌هایی هستند که حکایت از معنای عمیقِ تحرکات سیاسی اخیر در عربستان و واگذاریِ کلیت قدرت دولت در دستان شخص محمد بن سلمان دارند.»
معاون پیشین عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر عراق و کناره‌گیری مقتدی صدر از صحنه سیاست این کشورگفت: کناره‌گیری از سیاست، نه یک تصمیم برای اجرا که یک روش و تاکتیک ویژه سیاسی، برای تمهید مقدماتِ افزون‌تر و ادامه سیاست ورزیِ قدرتمندانه‌تر بوده و در چارچوب تاکتیکِ "فشار از پایین و چانه زنی در بالا" هم قابل تفسیر است.
با آنکه نتانیاهو از سوی رقبای سیاسی خود متهم است که در طول نخست‌وزیری خود اقدام خاصی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران انجام نداده و با لفاظی‌های توخالی خود صرفاً باعث پیشرفت برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی شده است، اما با این همه، گویی نبض افکار عمومی به دست اوست و همچنان لفاظی‌هایش می‌تواند موجی از بسیج‌گری سیاسی در جامعۀ اسرائیل پدید آورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ