مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی کشور‌های عربی که به سمت تنش زدایی با ایران حرکت کرده بودند، اقدام دو گانه‌ای را با حرکت به سمت آمریکایی ها، نشان می‌دهند و همزمان برخی مسائل کهنه و تنش زا را مجددا با ایران مطرح می‌کنند که شامل مسئله جزایر سه گانه ایرانی و میدان گازی آرش می‌شود. به اعتقاد من، همه این‌ها به معنای افتادن کشور‌های عربی و امریکا در یک دام سنتی است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این سازمان از هر توافقی که در موضوع هسته‌ای ایران منجر به تنش زدایی شود استقبال می‌کند.
اگر روزی در روابط ایران و آمریکا تنش زدایی شود و دو کشور به سمت بهبود روابط پیش روند، فاتحه مجاهدین خلق و دیگر گروه‌های اپوزیسیون برانداز و وابسته خوانده می‌شود. اتفاقات اخیر را باید در همین راستا تحلیل کرد. مضافا اینکه تاثیر بهبود روابط ایران و عربستان را نیز نباید در تحولات اخیر مرتبط با کمپ اشرف ۳از نظر دور داشت.
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
یک تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: طالبان نسبت به ایران حساس است. امروز می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که جنگ سرد طالبان با جمهوری اسلامی آغاز شده است. در زمان جنگ سرد باید در عین حال که مسلح می‌شویم و از حوزه‌های حساسی منطقه‌ای حفاظت می‌کنیم، باید مراقب عصبانیت و تنش زایی باشیم.
به ثمر رسیدن مذاکرات تنش زدایی میان ایران و مصر، نیازمند تصمیمات سیاسی است که رهبران دو کشور باید در مورد مسائل اصلی موردِ مناقشه بگیرند
رسانه عبری اذعان کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در تحقق خاورمیانه جدید با رهبری ایران و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.
رسانه عبری اذعان کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در تحقق خاورمیانه جدید با رهبری ایران و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: تنش زدایی از روابط بین الملل و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار، دو اولویتی هستند که نحوه پیگیری آن‌ها، تصویر اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ را تشکیل می دهد.
منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفتند که شیخ تحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی که رابطه ای نزدیک با محمد بن سلمان دارد بارها برای دیدار با ولیعهد 37 ساله عربستان به ریاض سفر کرده با این همه نتوانسته تنش ها را کاهش دهد. شواهد هم نشان می دهد رهبران امارات و عربستان از یکدیگر دور شده اند چرا که از زویایی متفاوت مسائل را رصد می کرده و همچنین سبک رهبری شان نیز با یکدیگر متفاوت است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت سیزدهم در عمل نشان داده به دنبال تنش زدایی است و سفر شمخانی به امارات می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.
طرح صلح یک معامله بزرگ است و تصادفی نیست که میانجی گری ان برعهده چین می‌باشد.
اهواز- معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: برنامه رفع مشکل آب در کشور با آبرسانی به ۲۰ هزار روستای مناطق دور دست و فاقد آب شرب سالم و یا دارای تنش آبی در دستور کار قرار دارد.
وزیر امور خارجه اردن در دیدار با مقام سازمان ملل درباره خطر تنش آفرینی های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان هشدار داد.
«نگرانی‌های فزاینده از تقویت احتمال شکست مذاکرات وین و فروپاشی توافق برجام و تبعات گسترده این مساله برای کل منطقه خاورمیانه و روند‌های جاری تنش زدایی در آن، و البته تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر وقوع جنگی قریب الوقوع میان اسرائیل و حزب الله لبنان با محوریت اراده جدی حزب الله جهت حراست از منابع انرژی لبنان در میادین مشترک گازی این کشور با رژیم اسرائیل در شرق مدیترانه و بی اعتنایی تل آویو به این مساله و پیشبرد پروژه‌ها در این میادین به صورت یک طرفه، دو بحرانِ قریب الوقوعی هستند که در سطوحی متفاوت، از ایجاد چالش‌های جدی سیاسی و امنیتی در خاورمیانه در روز‌ها و ماه‌های آتی خبر می‌دهند».
سخنگوی کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات تازه بین باکو و ایروان و تلاش‌ها برای تنش‌زدایی خبر داد.
پکن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با فروش تسلیحات آمریکایی و هرگونه تماس نظامی خارجی با تایوان، از واشنگتن خواست تنش‌زایی در تنگه تایوان را متوقف کند.
احیای بالقوه توافق هسته‌ای ایران احتمالا پایداری تلاش‌های خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها و مدیریت اختلافات از طریق بهبود روابط دیپلماتیک و تقویت همکاری‌های اقتصادی را در محک آزمون قرار خواهد داد.
سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.
وزیر خارجه ترکیه بدون اشاره به اقدامات تنش زای کشورش در شمال سوریه، برای خاتمه دادن به بحران این کشور جنگ زده راهکار ارائه کرد.
الکاظمی تصریح کرد، شهروندان عراقی باید بدانند که با هر روز تأخیر در عدم حل بن بست سیاسی، دولت هم با محدودیت روبرو خواهد شد. لذا هر کس که گمان می‌کند دولت به دنبال تنشزایی است، اشتباه می‌کند.
تایباد ـ رئیس اداره آبفای تایباد گفت: پروژه آب رسانی باهدف پایان تنش آبی در شهرستان تایباد با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) مطابق برنامه به پیش می‌رود.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تنش زایی در منطقه شرق آسیا، اظهاراتی را علیه دولت چین عنوان کرد.
وزیر خارجه آمریکا برغم اقدامات تنش زای دولت متبوعش مدعی شد که این کشور به دنبال ایجاد بحران با چین نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ