کارشناس ارشد مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با «فرارو» بر این باور است که اساسا اختلافات میان ایران و آژانس چندان جدی نبوده و می‌تواند ظرف دو هفته، با آمدن بازرسان آژانس به ایران و گرفتن پاسخ پیرامون سایت‌های مورد درخواست، به سرعت حل‌وفصل شود. اما همچنان باید توجه داشت که خوانش‌های طرفین از اختلافات پادمانی، تعیین کننده نهایی خواهد بود
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
محسن روحی‌صفت، دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: مرز مشخص است و این موضوع منازعه‌آمیزی نیست. در طول سال‌های اختلافی بین دو کشور این این مسائل نبوده و نخواهد بود. ما دو کشور همسایه هستیم و نباید به طرف نزاع و درگیری کشیده شود. راهی بجز گفتگو و مذاکره دو طرف نیست، باید طالبان را فهماند نقشه کجاست؟ مرز کجاست؟
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
در حالی که دستگاه پروپاگاندای غرب در حال انتشار خبر اختلاف روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس بود، ریاض با کاهش تولید نفت از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد.
در حالی که تلاش‌های ایران و آژانس برای حل‌وفصل این اختلاف بار‌ها به بن‌بست خورد، اما سفر اسفندماه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران به نقشه راهی منتهی شد که دو طرف در سایه آن بر سر ابزار لازم برای حل‌وفصل این اختلاف‌ها تفاهم کردند. گروسی پس از بازگشت از این سفر اعلام کرد دوربین‌های نظارتی آژانس در برخی تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی که فعالیت آن‌ها در واکنش به تشدید تحریم‌های امریکا متوقف شده بود دوباره نصب خواهند شد.
آیا نیویورک قرون وسطایی به نام یومسبورگ یک فانتزی ادبی بود یا یک واقعیت تاریخی؟ اکتشافات باستان شناسی جدید ممکن است سرنخی ارائه دهند.
آیا نیویورک قرون وسطایی به نام یومسبورگ یک فانتزی ادبی بود یا یک واقعیت تاریخی؟ اکتشافات باستان شناسی جدید ممکن است سرنخی ارائه دهند.
در ارزیابی‌های روانی متهم، تشخیص بیماری روانی به دلیل تأثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است و دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می‌خواهد بداند که آیا اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تمیز باشد و به عبارت دیگر شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یا خیر؟
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
بولیمیا در گروه اختلالات تغذیه و خوردن طبقه‌بندی می‌شود؛ ربطی به دوست داشتن غذا، شکمو و بی‌اراده بودن، ندارد. مبنای روان‌شناختی دارد، اما عوارض جسمانی هم ایجاد می‌کند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه گفت: بهترین زمان برای مشاوره تغذیه در صورت عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و قلبی- عروقی و اختلالات هورمونی و چاقی دو تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری است.
طرح جنجالی اصلاح اختیارات دستگاه قضائی سبب ایجاد یکی از بزرگ‌ترین کارزارهای سیاسی، تظاهرات خیابانی و اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی شده است.
تصمیم چین برای درگیر کردن خود در پرونده اختلاف میان عربستان و ایران به وضوح نشان می‌دهد که بازیگر دیگری نیز در این صحنه وجود دارد که باید روی او حساب کرد. کورتز در این باره به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «من فکر می‌کنم این مسائل نشان‌دهنده چرخش شرکای ایالات‌متحده به سمت روابط رو به رشد با چین است. آیا این یک تهدید مستقیم برای ایالات‌متحده است؟ این پرسش قابل بحث است، اما آنچه مشخص است این است که نظم منطقه‌ای در حال تغییر است.»
روابط ایران و آژانس در یک سال گذشته متاثر از اختلاف نظر دو طرف بر سر سوالات پادمانی آژانس از ایران تا حدی متشنج بوده است. مقامات ایرانی معتقدند که به طور مقتضی پاسخ و همکاری لازم را با آژانس در رابطه با سوالات مذکور داشته است، اما آژانس هم چنان به دنبال پاسخ و همکاری ایران است.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
دولت پاکستان علی رغم اینکه حمایت جدی را از روی کار امدن طالبان در افغانستان داشته و تصور می کرده که این خدمتی که به آنها می‌کند در مقابل باعث می‌شود تا دولت جدید از اختلاف مرزی یا ادعای مرزی علیه پاکستان صرف نظر می‌کند. آن بخشی از ارتش پاکستان که حامی حضور طالبان افغانستان در قدرت بود اهمیتی به پیشبینی‌ها بر سر این موضوع نمی‌دادند.
به گواه تمام کارشناسان حل و فصل اختلاف میان ایران و طرف مقابل برای احیای برجام در گرو اراده سیاسی دو طرف است. به نظر می‌رسد که ایران این اراده سیاسی را با محدود کردن اختلاف‌ها به یک مورد مسائل پادمانی به تصویر کشیده، اما باید دید که آیا طرف مقابل حاضر است در فضای سیاسی جدیدی که علیه ایران ساخته شده موافقت خود را با احیای برجام اعلام کند؟
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS) با تاکید بر این توصیه یادآور می‌شوند که کمبود خواب طولانی‌مدت ممکن است با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماری‌ها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.
فلاحت پیشه گفت: سفر و سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل «سخنرانی محور» خواهد بود. حتی هر گونه دیداری صورت بگیرد بیشتر نوعی اعلام موضع است و نه تلاشی منسجم و برنامه‌ریزی شده برای حل اختلافات و توافق.
«لیز تراس» به عنوان یک سیاستمدار عملگرا با موفقیت‌هایی در گذشته در مورد موضوع ایران می‌تواند نقشی کلیدی در نهایی کردن مذاکرات ظریف هسته‌ای و کاهش اختلافات ایفا کند.
اگر چه اختیارات پادشاه و ملکه در بریتانیا در ظاهر تشریفاتی و نمادین تلقی می‌شود اما مصادیق پرشماری از سوءاستفاده آنان از قدرت برای اثرگذاری بر کشورهای دیگر و نیز افزایش ثروت به چشم می‌خورد.
در محافل رسانه‌ای و ادبی این‌طور مطرح شد که میان فرزندان هوشنگ ابتهاج برای انتقال پیکر او به ایران یا خاکسپاری‌اش در آلمان اختلاف پیش آمده و به همین دلیل انتقال پیکر این شاعر فقید به ایران با مانع روبه‌رو شده است. برخی هم در تحلیل این اتفاق معتقد بودند افراط‌هایی در رسمی کردن مراسم تشییع و تدفین او در ایران، این تلقی را در خانواده‌اش به وجود آورده که هویت این شاعر مصادره به مطلوب می‌شود، در نتیجه برخی از آن‌ها با انتقال پیکر پدرشان به ایران مخالف شده‌اند.
روشن است که ایران هنوز نسبت به نهایی بودن آنچه روی میز در وین قرار دارد مطمئن نیست و شاید ادامه بحث درباره برخی اختلافات از جمله بر سر سوالات پادمانی آژانس را ضروری بداند. از این رو تعیین تکلیف برخی طرف‌ها برای مذاکرات با اعلام اینکه متن نهایی روی میز است چیزی از واقعیت و جدی بودن بحث کم نمی‌کند.
روند معاملات بازار سهام در هفته سوم اسفند دوباره با همان الگو دنبال میشود اما دو رویداد میتواند شاخص های بورس را تغییر دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ