آیا نیویورک قرون وسطایی به نام یومسبورگ یک فانتزی ادبی بود یا یک واقعیت تاریخی؟ اکتشافات باستان شناسی جدید ممکن است سرنخی ارائه دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این اکتشافات تازه مربوط به دورانی است که امپراتوری مغول در حال تسخیر بی امان سرزمین‌های اوراسیا بود.
اختراعات و اکتشافات بزرگی در طول تاریخ رخ داده، اما برخی از آن‌ها تاثیر زیادی در پیشرفت و آسایش بشر داشته اند.
از آنجایی که ناسا به دلیل اکتشافات خود در فضا مشهور است، ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد که این آژانس همچنین توجه خود را به اسرار اعماق اقیانوس معطوف کرده است.
مسجدسلیمان- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در بحث اکتشافات از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲.۵ میلیارد بشکه نفت به ذخایر کشور افزوده شده است.
آیا نیویورک قرون وسطایی به نام یومسبورگ یک فانتزی ادبی بود یا یک واقعیت تاریخی؟ اکتشافات باستان شناسی جدید ممکن است سرنخی ارائه دهند.
اصفهان- رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از اجرای طرح پیمایش و اکتشاف در بخشی از مناطق کشور از جمله استان اصفهان با همکاری زمین شناسان روسیه خبرداد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اکتشافات و صنایع پایین دستی برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد، ابراز امیدواری کرد این برنامه‌ها هر چه زودتر وارد فاز عملیاتی شود.
سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری از اوج‌گیری فعالیت‌های ستاد در زمینه توسعه تحقیقات و اکتشافات آب ژرف سیستان خبر داد.
یکی از معروف‌ترین اکتشافات بدست آمده از کوه‌های یخی اروپا، بدن و اسباب کار مرد یخی اوتزی است که ۵۳۰۰ سال پیش در گردنه آلپاین، بین ایتالیا و اتریش امروزی از دنیا رفته است.
۱۸۰ فقره سرقت در پرونده باند دزدان لوازم داخل خودرو / توضیح دادستان ایلام درباره خودکشی یک زندانی/ شب چله ترسناک!/ واژگونی/ اتوبوس راهیان نور با 21 مصدوم/ اعترافات وحشتناک زوج بی رحم در جلسه دادگاه/ آزادی 4 زندانی در آستانه سال نو
تفاهم‌نامه همکاری معدنی(اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه) میان مدیران عامل شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی ایران و سازمان انرژی اتمی با حضور معاون رییس جمهور و ... امضا شد.
از فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله گرفته تا مولکول‌های جدید؛ اکتشافات زیادی هستند که ممکن است باور نکنیم به دست چه کسانی انجام شده‌اند!
سومین کنفرانس استایل پرایس با موضوع اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها صبح امروز سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد.
در این‌جا چهار مورد از کشفیات باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۲ را مرور خواهیم کرد که به واسطۀ جنبه‌های تاریک و حتی ترسناکشان از سایر یافته‌ها متمایز بودند.
یکی از جالب‌ترین و شاید بشود گفت ترسناک‌ترین اکتشافات این سال‌ها، پیدا شدن یک برج ۵۰۰ ساله متعلق به تمدن آزتک‌ها بود.
محققان با الهام از موجودات دریایی نرم ربات هایی ابداع کرده اند که می توانند مانند زنجیره بهم متصل شوند و در ماموریت های فضایی از آنها استفاده کرد.
مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: در ۹ ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ آهن، زغال سنگ، پلی متال، بوکسیت و غیره، ۷ هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شد که رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می دهد.
«برنامه مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا»، پروژه‌هایی را بررسی می‌کند که ممکن است در آینده اکتشافات فضایی بسیار موثر باشند.
​با شروع سال جدید میلادی به معرفی بزرگ‌ترین اکتشافات تغذیه‌ای مثل اثر مصرف پروتئین بر کاهش فشار خون، ارتباط خوردن ماهی و سرطان پوست و... پرداختیم.
اصفهان-معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه محدوده مطالعات اکتشافی هیدروکربنی ۸کیلومتر با تپه‌های ماسه‌ای پناهگاه یخاب تلاقی دارد، درباره ابعاد این پروژه توضیحاتی داد.‌
سازمان اکتشافات فضایی ژاپن(JAXA) کاوشگر ماه خود را گم کرده است. این ماهواره همراه ماموریت آرتمیس به فضا ارسال شده بود اما ناسا سیگنالی از آن دریافت نکرده است.
اصفهان- مدیر اداره روابط‌ بین‌الملل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو در اصفهان خبرداد.‌
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با ستاد توسعه فناوری نانو تفاهم نامه ای در راستای توسعه محصولات و اکتشافات علمی جدید منعقد کردند.
کاشان - مهمترین اکتشافات مرحله سوم کاووش تپه‌های جهانی سیلک کاشان تشریح شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ