مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: دو الی سه مدل موش داریم. موش خانگی، قهوه‌ای و موش سیاه. با موش‌های خانگی مشکل خاصی نداریم. دو نوع دیگر از موش‌ها از طریق ترانزیت به شهر‌ها منتقل می‌شوند. وقتی باری جابجا می‌شود موش‌ها هم با آن‌ها جابجا می‌شود. این حیوان بسیار باهوش است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصویری عجیب از موش‌های غول پیکر که در تکه موش وسط آشپزخانه گرفتار شدند.
فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که پدافند هوایی دو فروند موشک اوکراینی را در تنگه کرچ سرنگون کرده است.
این موش‌های مسن‌تر پس از این آزمایش، سالم‌تر به نظر می‌رسند و بیشتر از موش‌های گروه کنترل عمر کردند، اگرچه این افزایش نسبتاً کم و فقط به طور متوسط ۶ تا ۹ درصد بود.
سامانه‌های موشکی ساخت وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
در فناوری تجربی طراحی شده توسط دانشمندان سوئیسی از پالس‌های کوچک الکتریسیته، برای تحریک تولید انسولین در موش‌های آزمایشگاهی که به صورت ویژه از بافت‌های پانکراس انسانی بهره‌مند بودند، استفاده شده است. آن‌ها این را یک "رابط الکتروژنیک" نامیدند که می‌توان از آن برای هدف قرار دادن و فعال کردن ژن‌های هدف بهره برد.
پستاندارانی که دانشمندان موسسه روچستر آمریکا آن‌ها را کشف کرده‌اند، شامل یک موش جیبی با وزنی کمتر از یک لامپ، یک بیدستر کوهی در اندازه موش‌ها و یک نیای موش‌های کانگورویی است.
موش‌های حامل این ژن باستانی در مقایسه با موش‌های معمولی، مهره‌های کمتر و پیچش دنده‌های قوی‌تری داشتند که یادآور تفاوت‌های مشاهده شده بین انسان‌های مدرن و نئاندرتال‌ها است. جالب اینجاست که برخی از این موش‌ها اشکال قفسه سینه‌ای نامتقارن مرتبط با کژپشتی (scoliosis) را نشان می‌دهند، وضعیتی که مطالعات اخیر نشان داده است که نئاندرتال‌ها ممکن است به همراه ماکروسفالی یا بزرگ شدن اندازه سر مستعد ابتلا به آن بوده باشند.
در یک مطالعه حیوانی، عصاره خشک بذر شنبلیله با دوز ۱۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم وزن حیوان توانسته است قند خون را در موش‌های آزمایشگاهی دیابتی کاهش دهد.
محققان ارتباط بین کاهش دریافت اکسیژن و طول عمر بیشتر را در موش‌های آزمایشگاهی کشف کرده اند.
محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های مو داشتند که با سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسدود شده بودند.
مطالعه اخیر منتشر شده در مجله مغز، رفتار و ایمنی بدن نشان می‌دهد که التهاب مکرر ناشی از تجویز یک سم باکتریایی به موش‌های میانسال منجر به یکنوع نقص شناختی می‌شود.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
محققان به دنبال توسعه دارویی بودند که پروتئینی به نام کیناز وابسته به سیکلین ۲ (CDK ۲) را که به خانواده پروتئین کیناز وابسته به سیکلین تعلق دارد مهار می‌کند. این خانواده از پروتئین‌ها در تولید سلول‌های اسپرم و توسعه تومور نقش دارند. موش‌های فاقد گیرنده CDK ۲ عقیم هستند، که این امر نشان می‌دهد این گیرنده می‌تواند یک هدف موثر برای مهار به عنوان یک ضد بارداری باشد.
یک کارشناس درباره‌ی گونه‌ی جدیدی از «اَبَرجوندگان» هشدار داده است که ممکن است برای سلامت انسان خطرآفرین باشند. ظاهراً گذراندن یک سال عادی بدون به خطر افتادن سلامت یک آرزوی محال است!
ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کنند. مطالعات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که پودر هل می‌تواند فعالیت آنزیم‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌کنند، افزایش دهد.
رومیان باستان همیشه با موش‌ها مشکل داشتند. راه‌حل چه بود؟ شکم آن‌ها را پر کنند و آن‌ها را بخورند! در روم باستان، موش‌های خانگی را می‌گرفتند و آن‌ها را با آجیل و میوه‌ی درخت بلوط تغذیه می‌کردند تا قبل از خوردن چاق و چله شوند.
سال‌ها پیش در محله‌ها جوی‌های آبی بود که از میان محله می‌گذشت؛ گاهی این جوی‌ها برای اهالی مایه دردسر بودند. نمونه‌اش در حاشیه محله «هزاردستگاه» جریان داشت و چنان بوی نامطبوعی می‌داد که اهالی منطقه۱۶ به کنایه آن را «گلابدره» می‌نامیدند. اما اوضاع به همین منوال نگذشت. مدیریت شهری در آن سال‌های دور دست به کار شد و ضمن زیرسازی، سطح آن را پوشاند و آسفالت کرد. اینگونه بود که در چشم‌به‌هم‌زدنی گلابدره به زیر زمین رفت، اما نامش روی محله ماند و جایش را به خودرو‌ها و تریلی‌هایی داد که آن حوالی را برای توقف و بارگیری مناسب می‌دیدند.
در این مطالعه دانشمندان برای آزمایش فرضیه خود از موش‌های اصلاح ژنتیکی شده استفاده کردند. آن‌ها کشف کردند که موش‌های تحت تست رویانی که عمدتاً مواد ژنتیکی مادری دریافت می‌کردند جمجمه و مغز بزرگتری داشتند در حالی که بدنشان کوچک‌تر بود. آن‌هایی که مقادیر نامتناسبی مواد ژنتیکی پدری دریافت کرده بودند نیز بدنی بزرگ‌تر، اما جمجمه و مغز کوچک‌تری داشتند.
کین می‌گوید مشاهدات‌اش نشان می‌دهند که موش‌ها به خوبی به شبیه سازی‌های دشوار واکنش نشان می‌دهند. او می‌گوید: "آنان باید در هر محیطی تحت هر شرایطی قابل کاملا مطمئن باشند و این آن چیزی است که این موش‌ها به طور طبیعی در آن خوب هستند".
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کنترل و جمع‌آوری موش‌ها طرح‌های مختلفی را در مناطق برای اجرا گذاشته‌ایم و اکیپ‌های پشتیبان توسط اداره پسماند هم برای اجرا و هم برای بحث آموزش به مناطق اعزام می‌شوند. همچنین اکیپ‌های ثابتی هم در همه مناطق برای کنترل جوندگان و مبارزه با موش وجود دارد که در قرارداد‌های پیمانکاران خدمات شهری دیده شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: موش‌ها کلونی در شهر تهران دارند که باید شناسایی شود. طی مکاتباتی که با مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شد قرار است کلونی تمام موش‌ها را شناسایی کنیم. در حال حاضر ۵۰ هزار کلونی موش در شهر تهران شناسایی شده است، اما باید امار دقیق تری از آن‌ها داشته باشیم.
نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در جلسه این شورا اظهار کرد: متاسفانه موش‌های فاضلاب در جوی‌های تهران جولان می‌دهند. علت گسترده شدن موش‌ها عدم توجه به پسماند است.
عضو شورای شهر تهران گفت: موش های آلوده در فاضلاب های تهران جولان می دهند و وارد خانه‌های مردم می‌شوند.
محققان دریافتند موش‌هایی که خون موش‌های پیر را دریافت کرده بودند سریع‌تر خسته می‌شوند و مسافت‌های کوتاه‌تری را روی تردمیل می‌دوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ