وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: از شروع حوادث دوشنبه در عراق من و همکارانم تمام اتفاقات را با دقت پیگیری کرده و در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: گفتگو و مذاکراتی که با تلاش و میانجی‌گری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد، ناظر به بازگشت تمامی طرفین به تمام تعهداتشان در برجام است.
وزیر خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد در واکنش به اقدام اهانت‌آمیز سوئد، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت برگزار شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزرای امور خارجه ایران و سوئد در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه به صورت تلفنی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه، با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
امیرعبداللهیان درخصوص اوکراین با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با زیاد نخاله تحولات جاری در صحنه فلسطین، وحدت صفوف فلسطینی و همبستگی جهانی با ملت فلسطین در ماه مبارک رمضان امسال را سرمایه مهمی دانست.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های دولت عراق به عنوان آغازگر گفتگوهای امنیتی بین ایران و عربستان تشکر و قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا به در خواست خانم حجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با وی تلفنی گفت وگو کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی تاکید کرد: کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشور‌های غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.
یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: «وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته گفت که پیامی در شب آتش سوزی در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد.»
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فواد حسین، ضمن تبریک آغاز به کار دولت جدید عراق، ابراز امیدواری کرد که در مرحله جدید شاهد گسترش بیش از پیش همکاری مشترک دو کشور باشیم.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: امروز تماس تلفنی از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دریافت کردم که طی آن از ایران خواستم تا فورا ارسال تسلیحات به روسیه که از آن‌ها برای کشتن غیرنظامیان و نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین استفاده می‌شود را متوقف کند.
امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در بغداد و سرکنسول‌ها در بصره، کربلا و نجف، آخرین وضعیت زوار اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه عراق از حسن مهمان نوازی مردم عزیز و دولت عراق به طور ویژه قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در عراق آخرین وضعیت سلامت و امنیت زائران ایرانی را جویا شد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکارانم مخصوصا در اداره کنسولی با تمام توان پیگیر آزادی این شهروند ایرانی هستند، در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف عربستان دریافت کرده ایم.
وزیر امور خارجه ایران و نماینده آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه در دو تماس جداگانه با وزیر امور خارجه عمان درباره وضعیت تلاش‌ها برای احیای برجام گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه ایران در تماس با فواد حسین وزیر خارجه عراق سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ