وزرای امور خارجه ایران و سوئد در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه به صورت تلفنی گفتگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه دانمارکی در این تماس تلفنی ضمن ابراز ناراحتی خود از حملات علیه قرآن کریم در مقابل سفارتخانه‌های برخی کشور‌های اسلامی از جمله الجزایر در کپنهاگن، عذرخواهی کرد.
وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با رئیس جمهور عزل‌شده نیجر، بر تلاش واشنگتن به منظور یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل بحران کنونی در این کشور تاکید کرد.
وزارت خارجه عربستان سعودی از تماس تلفنی فرمانده ارتش سودان با وزیرخارجه عربستان خبر داد.
وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی همتای دانمارکی خود گفت: آزادی بیان نباید به سایر آزادی ها دیگر آسیب بزند.
وزیر خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد در واکنش به اقدام اهانت‌آمیز سوئد، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت برگزار شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه سوئد گفت: در واقع هتک حرمت قرآن کریم، خشونتی آشکار علیه مسلمانان به شمار می‌رود.
وزیران خارجه عربستان و ترکیه در تماس تلفنی، موضوعات مختلفی از جمله جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی را مورد رایزنی قرار دادند.
وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با پدرسون راه‌های حل بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای جدید ترکیه‌ای خود، از او برای سفر به تهران دعوت کرد.
در پی تیرگی روابط «اسرائیل» و اردن به علت بازداشت نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح» به فلسطین اشغالی، وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه این رژیم پاسخ نداد.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود، قدامات آتی مربوط به توافق اخیر دو کشور را بررسی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه موریتانی از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه جدید الجزایر ، انتخاب وی را تبریک گفت و برای وی در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.
وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به کمک های گسترده واشنگتن به تل آویو برای سرکوب شبانه روزی فلسطینیان، در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کاهش شدت تنش ها در اراضی اشغالی شد.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عراق و امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عراق و امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر خارجه سوریه تماس تلفنی از همتای تونسی خود داشت که در جریان این تماس تلفنی وزیر خارجه تونس با ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد.
وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه آذربایجان ضمن محکوم کردن حادثه پیش آمده در سفارت آذربایجان، گفت: نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا به در خواست خانم حجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با وی تلفنی گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در پی تماس تلفنی ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند، در مورد مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه دوجانبه و بین المللی با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: امروز تماس تلفنی از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دریافت کردم که طی آن از ایران خواستم تا فورا ارسال تسلیحات به روسیه که از آن‌ها برای کشتن غیرنظامیان و نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین استفاده می‌شود را متوقف کند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی به بررسی آخرین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای پرداختند.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ