وزیر امور خارجه عراق امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد که کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه‌ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.
وزارت خارجه عراق از مشارکت وزیر خارجه این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه خبر داد.
وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای عربستانی خود، روابط دو جانبه و راه های تحکیم آن در زمینه های مختلف را بررسی و بر اهمیت و ضرورت هماهنگی مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی تاکید
وزیر خارجه عراق امروز با سفیر انگلیس درباره موضوعات مختلفی رایزنی کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
وزیر خارجه عراق تاکید کرد که شرایط کنونی و قوانین موجود در این کشور به هیچ عنوان اجازه عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را نمی‌دهد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق از سفری خبر داد که وزیر خارجه اوکراین به این کشور خواهد داشت.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
وزیر امور خارجه گفت: آقای فؤاد حسین که از سفر واشنگتن برگشتند حامل این پیام بودند که طرف آمریکایی برای جمع‌بندی توافق آمادگی دارد، ما نیز همواره از مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال کرده‌ایم.
وزیر خارجه عراق در یک گفتگوی خبری با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت که این مذاکرات متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.
وزیر خارجه عراق اعلام کرد که کشورش به خرید برق و گاز از ایران ادامه خواهد داد.
فؤاد حسین تاکید کرد که عراق قبل از هر چیز امنیت، اقتصاد، سیاست و راهبردی خود را در نظر می‌گیرد و روابط خود را با سایر کشور‌ها بر اساس این منافع ایجاد می‌کند.
این مسئول عراقی ادامه داد: «دولت و مشخصا وزارت دارایی و بانک مرکزی مجموعه‌ای از اصلاحات مالی را اجرایی کرده است که بر عزم بغداد برای متوقف‌سازی عملیات قاچاق دلار تصریح دارد و عملا روند قاچاق کاهش بسیاری داشته است و در این سفر، هیات عراقی نتایج این اقدامات را به طرف امریکایی اعلام خواهد کرد.»
وزیر خارجه عراق در اظهاراتی گفت: «ما به کشور‌های منطقه نیازمند هستیم و در یک جزیره جدا قرار نداریم. روابط ما با عربستان سعودی قوی شده است و ما در کمیته‌های مشترک درباره روابطمان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.»
وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل درباره مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی اظهارنظر کرد.
وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
وزیر خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری بغداد - تهران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و گفت: بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند.
وزیر خارجه عراق درخصوص اعتراضات اخیر در ایران نیز خاطرنشان کرد که این مساله داخلی است، اما از فوت آن دختر بسیار متاثر شدیم.
فواد حسین گفت: برای گسترش روابط با آمریکا تلاش می‌کنیم ضمن اینکه روابط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران داریم.
وزیر امور خارجه عراق، امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.
احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: فواد حسین وزیر خارجه عراق قصد دارد که امروز دوشنبه به تهران سفر کرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ