وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل درباره مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی اظهارنظر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: دروغی در کشور پخش شده است مبنی بر اینکه رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران بودند. نه، ایشان با اینکه ما کالا‌های اساسی‌مان را از آمریکا بخریم، مخالف بودند که به نظر من اشتباه هم نبود. اینکه ما نباید برای کالای استراتژیک‌مان به آمریکا وابسته باشیم از نظر استراتژیک دیدگاهی درست بود. اگر آمریکا می‌خواست در حوزه‌های نفت، گاز، فن‌آوری و… سرمایه‌گذاری کند کسی مخالفت نمی‌کرد؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ به خاطر فشار عظیمی که سرمایه‌گذاران یهودی و نیز سعودی بر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی وارد می‌کردند. سعودی‌ها و به‌ویژه اماراتی‌ها به این شرکت‌ها می‌گفتند باید بین ما و ایران یکی را انتخاب کنید. خوب حتما آن‌ها حاضر نبودند
وزیر اسبق دفاع در برنامه حضور گفت: آقای بنی‌صدر دیدگاه و راهبرد‌هایی داشت که عمدتاً دیدگاه کلاسیک بود که دو نیروی همطراز با هم می‌جنگند و در عِده و عُده مشابه هستند و با هم هماوردی می‌کردند.
وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی برای دادگاه لاهه به‌شمار می‌آید.
وزیر خارجه عراق در نشست مشترک  که با حضور وزرای خارجه اردن، عربستان، سوریه و مصر در امان برگزار شد، به بیان دیدگاه کشورش درباره سوریه پرداخت.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در گفتگو با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرده تصمیم گیری در خصوص آینده ایوان گرشکوویچ بر عهده دادگاه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌ها، ایده‌های مختلفی درباره ارتباط زبان، فرهنگ و تفکر وجود دارد؛ برخی در دیدگاه خود، رابطه زبان و فرهنگ را از نوع هم‎پوشانی تلقی می‌کنند و نه شمول یعنی اینکه یکی زیر مجموعه دیگری نیست. زبان و فرهنگ دو مقوله کاملاً بهم پیوسته‎اند و بخشی از هم هستند لذا زبان و فرهنگ رابطه متقابلی باهم دارند.
وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست استماع کمیته تخصیص مجلس سنای این کشور گفت که در صورت سفر «پوتین» به یک کشور عضو دادگاه کیفری بین‌ المللی، وی باید بازداشت شود!
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
نخست وزیر عراق امروز در اظهاراتی پیش از سفر به فرانسه از عزم بغداد برای نزدیک نمودن دیدگاه های تهران و ریاض خبر داد.
وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با نشست سه‌جانبه دیروز در مسکو گفت: بر لزوم یافتن راه‌ حلی فراگیر برای حل موضوع سوریه تاکید کردیم.
وزیرخارجه تشکیلات خودگردان از تلاش برای ارائه پرونده شهید «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی، به دادگاه لاهه (دیوان کیفری بین المللی) خبر داد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ایجاد یک دادگاه ویژه جنایت‌های جنگی در اوکراین، ترفندی برای پنهان‌کردن جنایت‌های خود است.
اخیرا محمد حسن جعفر (برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت (ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.
وزیر کشور گفت:حتما در توصیف، تحلیل، پیشنهادات و راهکارهای اساتید دانشگاه ها درباره شرایط کشور نقاط ارزشمندی وجود دارد که باید آن‌ها را بشنویم و استفاده کنیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مبارزه با تروریسم وقاچاق مواد مخدر و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از جعبه ابزار سیاست خارجی این کشورها را تشکیل می‌دهد.
روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برخی شبهات ایجاد شده پس از سخنرانی عزت‌الله ضرغامی در دانشگاه صنعتی شریف، در اطلاعیه‌ای دیدگاه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درباره «حجاب» تبیین کرد.
معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: همه می دانیم که محدودسازی اینترنت به برخی کسب و کارها زیان می زند اما دستپاچه شدن دشمن در این زمینه نشان داد که برای اثرگذاری از این طریق برنامه ریزی زیادی شده بود .
وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه ای خود نتایج رایزنی ها را سازنده دانست و بر وجود انسجام کامل دیدگاه های قطر و ترکیه نسبت به مسائل مختلف تاکید کرد.
وزیر امور خارجه افزود: با استفاده از فرصت حضور در نیویورک، برای نزدیکتر شدن دیدگاه های مذاکراتی، از طریق واسطه پیام های بیشتری بین آمریکا و ایران تبادل شد.
وزیر خارجه عراق گفت که بغداد تا کنون میزبان ۵ دور نشست میان تهران و ریاض در سطح اطلاعاتی و امنیتی بوده است و عراق در جهت نزدیکتر کردن دیدگاه های عربستان و ایران به تلاش های خود ادامه می دهد.
امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.
امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دو جانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر سوئد ضمن اشاره به فرآیند و رأی غیر قانونی دادگاه آقای حمید نوری را غیر قابل قبول خواند و بر ضرورت تبرئه کامل و آزادی فوری ایشان تاکید کرد.
در آستانه آغاز به کار دولت سیزدهم و همزمان با روزهای بررسی فهرست وزرای پیشنهادی از سوی حجت‌الاسلام رئیسی برای تشکیل هیأت دولت، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری مهر در قالب سلسله گزارش‌هایی به انعکاس دیدگاه فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر پرداخت تا در قالب نظرخواهی مستقیم از صاحب‌نظران این حوزه به تبیین بخشی از اولویت‌های اجرایی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بپردازیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ