یک تحلیلگر سیاسی عراقی بر لزوم اعمال فشار بر واشنگتن از سوی بغداد با هدف بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروهای ائتلاف در سخنانی ادعا کرده است که آن‌ها با دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و نقششان غیر رزمی است.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که دولت این کشور باید همان رفتاری که با دولت سوئد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم داشت، با دانمارک پیاده کند.
چه بر سر سازمان منافقین خواهد آمد؟ این سوالی است که بعد از برخورد پلیس ضد تروریست آلبانی با اعضای کمپ اشرف در ذهن‌ها نقش بسته است. عراق آن‌ها را از کشور خود بیرون کرد. باراک اوباما از دولت آلبانی خواست که به آن‌ها پناه دهد.
وزارت خارجه عراق از دولت سوئیس خواست اقدامات لازم برای شناسایی افراد متجاوز به ساختمان سفارت این کشور در شهر برن را اتخاذ کند.
خطیب با توجه به دستگیری تیم تروریستی اخیر مرتبط با اسرائیل که از مرز‌های غربی به کشور وارد شده بود، گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده، امیدواریم شاهد امنیت در مرز‌های غربی و عدم‌تکرار آن باشیم و مسئولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم.
منابع عراقی از مشخص شدن سخنگوی دولت این کشور خبر دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جعل نام خلیخ فارس از سوی برخی از مقامات عراقی گفت: بلافاصله که متوجه این موضوع شدیم و قبل از اعلام اتفاق رخ داده در رسانه‌ها، ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم.
یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح عراق تأکید کرد که دولت این کشور در حال انجام اقدامی واقعی برای مجازات کسانی است که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند.
معاون اول رئیس جمهور امنیت ایران و عراق را جدایی ناپذیر ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم دولت عراق اجازه ندهد که از خاک این کشور تهدیدی برای امنیت ایران ایجاد شود.
در بند مخصوص به اختصاص بودجه به تیم ملی عراق برای شرکت در جام کشور‌های عربی در بصره از عبارت «خلیج عربی» استفاده شده است.
روز گذشته نیز یک مسئول عراقی اعلام کرد که ایرانی‌ها به کشور عراق اسناد و مدارکی دادند که نشان می‌دهد از خاک این کشور علیه ایران استفاد می‌شود از جمله اینکه برخی مجموعه‌های کرد از خاک اقلیم کردستان به داخل ایران سلاح قاچاق می‌کنند.
مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای موضع این گروه مقاومت را نسبت به تشکیل دولت جدید عراق تشریح کرد.
دبیرکل جنبش نجباء عراق در پیامی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت «محمد شیاع السودانی» از این دولت خواست برای حفظ حاکمیت عراق، اخراج اشغالگران را وظیفه ملی خود بداند.
نمایندگان پارلمان عراق در جلسه‌‌ای به دولت «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند.
نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در دیدار با سفیر کره جنوبی در عراق بر اهتمام ویژه بغداد به فراهم آوردن بستر لازم برای سرمایه گذاری در این کشور تاکید کرد.
ائتلاف الفتح که از گروه های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی (شیعی) محسوب می شود، اعلام کرد که در پی اصرار جریان صدر بر عدم گفتگو با جریان های سیاسی، دولت جدید عراق بدون حضور این جریان تشکیل می شود.
نخست وزیر عراق به مناسبت برگزاری مراسم روز اربعین حسینی (ع)، روز یکشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد.
وزیر کشور گفت: دولت عراق به ایران اطمینان داده است که وضعیت و امنیت خوبی برای زائران اربعین برقرار خواهد بود.
وزیر کشور گفت: دولت عراق به ایران اطمینان داده است که وضعیت و امنیت خوبی برای زائران اربعینی برقرار خواهد بود.
دولت عراق در نشست امروز خود طرح خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) را بررسی و بر بسیج همه امکانات و خدمات جهت تسهیل ورود زائران تاکید کرد.
پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.
یونس الکعبی اقتصاد دان عراقی گفت: اقلیم کردستان نفت را غیر قانونی و با قیمتی کمتر از قیمت های جهانی می فروشد.
رئیس سازمان حشد شعبی در سخنانی تصریح کرد: دولت فعلی عراق موقت است و صلاحیت برگزاری انتخابات مجدد را ندارد.
رئیس سازمان حشد شعبی در سخنانی تصریح کرد: دولت فعلی عراق موقت است و صلاحیت برگزاری انتخابات مجدد را ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ