نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در دیدار با سفیر کره جنوبی در عراق بر اهتمام ویژه بغداد به فراهم آوردن بستر لازم برای سرمایه گذاری در این کشور تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خطیب با توجه به دستگیری تیم تروریستی اخیر مرتبط با اسرائیل که از مرز‌های غربی به کشور وارد شده بود، گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده، امیدواریم شاهد امنیت در مرز‌های غربی و عدم‌تکرار آن باشیم و مسئولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم.
نخست وزیر جدید عراق با استناد به اختیارات قانونی و با صدور حکمی، نخست وزیر سابق و وزرای کابینه او را بازنشسته اعلام کرد.
نخست وزیر جدید عراق با استناد به اختیارات قانونی و با صدور حکمی، نخست وزیر سابق و وزرای کابینه او را بازنشسته اعلام کرد.
مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای موضع این گروه مقاومت را نسبت به تشکیل دولت جدید عراق تشریح کرد.
رسانه های عراقی اعلام کردند که رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق با ارسال نامه‌ای رسمی به دبیرخانه مجلس اعضای جایگزین ۵ نماینده مجلس را که وارد دولت شده‌اند معرفی کرد.
نخست‌وزیر جدید عراق در اظهاراتی گفت که از این دولت خواسته شده است که به میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان ادامه دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فواد حسین، ضمن تبریک آغاز به کار دولت جدید عراق، ابراز امیدواری کرد که در مرحله جدید شاهد گسترش بیش از پیش همکاری مشترک دو کشور باشیم.
دبیرکل سازمان ملل در پیام تبریک به «محمد شیاع السودانی» بر تعهد این سازمان به حمایت از دولت و مردم عراق تأکید کرد.
«عبداللطیف رشید» تشکیل دولت جدید عراق را گامی اساسی برای غلبه بر بحران ها در این کشور قلمداد کرد و حمایت از آن را ضروری دانست.
پادشاه و و لیعهد سعودی رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت جدید این کشور را به «محمد شیاع السودانی» تبریک گفتند.
رئیس ائتلاف دولت قانون در پیامی رأی اعتماد پارلمان عراق را به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر جدید این کشور و اعضای کابینه او تبریک گفت.
رایزنی های نخست وزیر مکلف عراق برای تشکیل کابینه در حالی ادامه دارد که چالشهایی پیش روی دولت جدید خواهد بود.
نخست وزیر پیش برد امور عراق با تاکید بر اینکه به دولت جدید عراق اعتماد کامل دارد، خواستار حمایت گروه های سیاسی از محمد شیاع السودانی در تشکیل کابینه شد.
ائتلاف «ادارة الدولة» در عراق شنبه را موعد رای اعتماد به دولت جدید عراق اعلام کرد.
نماینده سازمان ملل متحد در عراق بر حمایت این سازمان برای تشکیل دولت جدید در این کشور تاکید کرد.
یکی از منابع نزدیک به نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق به آخرین روند رایزنی های او درباره تشکیل دولت جدید اشاره کرد.
عضو ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که دولت جدید عراق پیگیر پرونده ترور فرماندهان پیروزی خواهد بود و ترامپ را محاکمه خواهد کرد.
جمال حسن از رهبران چارچوب هماهنگی عراق درباره اینکه سه وزیر دولت مصطفی الکاظمی، در کابینه محمد شیاع السودانی حفظ می شوند، موضع گیری کرد.
در بیانیه جریان صدر آمده است که هیچ فردی از جریان صدر و یا افراد وابسته به آن در دولت جدید به ریاست السودانی مشارکت نخواهد کرد و هرکسی که در این دولت مشارکت کند به هیچ وجه نماینده جریان صدر نیست و این جریان از این افراد اعلام برائت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیاسیونی‌ که در دولت جدید عراق حضور دارند، می‌خواهیم که به اراده عراقی‌ها برای روی کار آمدن دولتی که پاسخگوی خواسته‌های آنها باشد، احترام بگذارند.
رئیس جمهور با ارسال پیامی، انتخاب عبداللطیف رشید را به عنوان رئیس جمهور عراق به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.
ائتلاف الفتح که از گروه های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی (شیعی) محسوب می شود، اعلام کرد که در پی اصرار جریان صدر بر عدم گفتگو با جریان های سیاسی، دولت جدید عراق بدون حضور این جریان تشکیل می شود.
کمیته سازماندهی تظاهرات وابسته به هیئت چارچوب هماهنگی امروز چهارشنبه از آمادگی برای برگزاری تظاهرات در راستای فشار به گروههای سیاسی به منظور تشکیل کابینه جدید دارای اختیارات کامل خبر داد.
مؤید علی کارشناسی سیاسی عراقی گفت: احزاب سیاسی عراق باید از فتنه اخیر درس عبرت بگیرند و از فرصت پیش رو برای تشکیل دولت جدید استفاده کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ