نمایندگان پارلمان عراق در جلسه‌‌ای به دولت «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اخیرا در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه گفت که اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این گروهک‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه آن‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.
رئیس جریان حکمت ملی عراق، در دیدارهای جداگانه با رئیس ائتلاف فتح و دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق بر حمایت از دولت «محمد شیاع السودانی» در اجرای برنامه‌ها و ارائه خدمات تأکید کرد.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شامگاه چهارشنبه با نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دستور داده همه ادارات دولتی این کشور دوشنبه مورخه ۲۰۲۳/۳/۲۷ تعطیل شود.
یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد که آمریکا از دلار، آشوب های خیابانی و گزینه‌های دیگر به عنوان سلاح در داخل عراق و علیه دولت «محمد شیاع السودانی» استفاده می‌کند.
رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون ضمن دیدار در بغداد، بر حمایت از برنامه های دولت «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور تأکید کردند.
رئیس جریان حکمت ملی و دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق ضمن دیدار در بغداد بر حمایت از دولت «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور تأکید کردند.
عراق در سال ۲۰۲۲ شاهد تحولات پرشتابی در عرصه سیاسی بود که در نهایت به تشکیل دولت محمد شیاع السودانی منجر شد تا آرامش پس از طوفان ایجاد شود.
نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تداوم تلاش های نخست وزیر این کشور برای تحقق هدف نزدیکی روابط ایران و عربستان خبر داد.
در دیدار رئیس ائتلاف فتح با «محمد شیاع السودانی» بر حمایت از برنامه های دولت برای ارائه خدمات به شهروندان عراقی و کاهش شاخصه های فقر در این کشور تأکید شد.
«محمد کاظم آل صادق» در گفتگو با شبکه العهد تاکید کرد که تهران از بغداد خواسته است کنترل مرزها را دولت مرکزی برعهده گیرد و تروریست ها و تجزیه طلبان را خلع سلاح کند.
دبیرکل جنبش نجباء عراق در پیامی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت «محمد شیاع السودانی» از این دولت خواست برای حفظ حاکمیت عراق، اخراج اشغالگران را وظیفه ملی خود بداند.
دبیرکل سازمان ملل در پیام تبریک به «محمد شیاع السودانی» بر تعهد این سازمان به حمایت از دولت و مردم عراق تأکید کرد.
پادشاه و و لیعهد سعودی رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت جدید این کشور را به «محمد شیاع السودانی» تبریک گفتند.
رئیس ائتلاف دولت قانون در پیامی رأی اعتماد پارلمان عراق را به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر جدید این کشور و اعضای کابینه او تبریک گفت.
همزمان با تدابیر امنیتی در بغداد، همه نگاهها به پارلمان عراق دوخته شده است، زیرا انتظار می رود امروز پنج شنبه جلسه ای برای دادن رای اعتماد به دولت محمد شیاع السودانی برگزار شود.
نخست وزیر پیش برد امور عراق با تاکید بر اینکه به دولت جدید عراق اعتماد کامل دارد، خواستار حمایت گروه های سیاسی از محمد شیاع السودانی در تشکیل کابینه شد.
«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز یکشنبه با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در بغداد دیدار و گفتگو کرد.
جمال حسن از رهبران چارچوب هماهنگی عراق درباره اینکه سه وزیر دولت مصطفی الکاظمی، در کابینه محمد شیاع السودانی حفظ می شوند، موضع گیری کرد.
محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان برای تصدی پست نخست وزیری عراق برنامه های دولت آینده خود را اعلام کرد.
محمد ابراهیم نماینده سابق استان نینوا در پارلمان عراق گفت: نفت استان نینوا و درآمدهای ناشی از آن، توسط دولت اقلیم کردستان عراق کنترل می شود.
یکی از اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی بر نامزدی محمد شیاع السودانی اصرار دارند.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و رئیس پارلمان این کشور در جریان دیداری مشترک در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ