دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی به تازگی پیش‌بینی کرده است که اگر زلزله ۷.۱ ریشتری دماوند در سال ۱۲۰۹ بار دیگر تکرار شود، آتشفشان دماوند به چه میزان واکنش نشان خواهد داد.
ظهر روز گذشته مرکز لرزه‌‌‌نگاری کشور از وقوع یک زمین‌‌‌لرزه به بزرگی ۹/ ۳ ریشتر در محدوده شمال‌غربی شهر دماوند در مجاورت تهران و در ۱۰ کیلومتری از مرکز این شهر رخ داد.
زارع زلزله‌شناس گفت: «بررسی‌های زلزله شناختی بر روی داده‌های ۲۹ سال اخیر در پهنه گسل مشا و منطقه آتنشفشان دماوند نشان می‌دهد که قطعه شرقی گسل مشا تحت اثر فعالیت اتاقک ماگمایی دماوند به ویژه در ژرفای ۷ تا ۱۴ کیلومتری است.»
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد بحران در شرق تهران و شهرستان‌های جوار منطقه وقوع زلزله در نزدیکی دماوند در حالت آماده باش هستند.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش کامل این ستاد همزمان با وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی دماوند خبر داد.
تهران- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به زمین لرزه ۳.۹ ریشتری دماوند گفت: دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.
ستاد بحران شهرستان پردیس در پی وقوع زلزله در شرق استان تهران با مرکزیت شهرستان دماوند در حالت آماده باش قرار گرفت.
ستاد بحران شهرستان پردیس در پی وقوع زلزله در شرق استان تهران با مرکزیت شهرستان دماوند در حالت آماده باش قرار گرفت.
بامداد امروز زلزله شدیدی هکایدو ژاپن را لرزاند.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ریشتر استان مالاتیا واقع در جنوب ترکیه را لرزاند.
بر اثر وقوع زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری در شرق چین، ۲۱ نفر زخمی شده و ۱۲۶ خانه فروریخت؛ همچنین حرکت ۶۰ قطار نیز لغو شد.
زلزله‌شناس و استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌گوید: «گسل شمال تهران هر ۳هزار تا ۳۵۰۰ سال یک زلزله مهم در حدود ۳۰ هزار سال گذشته نشان داده است. بخش شرقی گسل مشا، همان‌جایی که از دماوند عبور می‌کند، حدود هزار و۱۰۰‌سال یک زلزله مهم در ۱۰‌هزار سال گذشته نشان داده است.»
منابع خبری از وقوع زلزله قوی در پاناما خبر دادند.
این زمین لرزه به قدرت ۳.۵ ریشتر ساعت ۴۳ دقیقه بامداد پنجشنبه در ۱۰ کیلومتری جوادآباد از توابع ورامین در استان تهران را لرزاند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر استان قونیه ترکیه را لرزاند و باعث وحشت شهروندان و خروج آنان از خانه‌های خود به خیابان‌ها شد.
زلزله 4.2 ریشتری در حین تمرین اتلتیکو مادرید در نزدیکی سئول، زمین را لرزاند.
این زلزله که بزرگی ۴.۶ ریشتری داشت، در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر به وقوع پیوست و آستارا را در غرب گیلان لرزاند.
شهر بندرمقام واقع در هرمزگان با زمین لرزه‌ای به ریشتر ۴ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید.
مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ریشتر در مرکز ترکیه خبر داد.
پیوستن ۱۰ هزار نظامی ذخیره دیگر در ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان و نگرانی فرماندهان ارتش این رژیم نسبت به نابودی توان نظامی ارتش، از جدیدترین تحولات مربوط به بحران در اراضی اشغالی است.
مهدی زارع؛ رئیس مرکز پیش‌بینی زلزله گفت: زلزله‌ای که جدیدا به بزرگی ۳/۳ دهم ریشتر در دماوند رخ داد، در غرب گسل مشا است که اردیبهشت ۹۹ هم زلزله‌ای در همان جا رخ داد. این لرزش نشان داد که این گسل همچنان زنده است!
دکتر عبدالرضا قدس، دانشیار ژئوفیزیک دانشکده علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به زلزله روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) در دماوند استان تهران، گفت: گسل مُشا که در شرق تهران کشیده شده است، یک گسل طویل به شمار می‌رود و یکی از شاخه‌های این گسل مسبب رخداد زلزله روز گذشته دماوند بوده است.
زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ دهم ریشتری دماوند در استان تهران را لرزاند.
زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ دهم ریشتری دماوند در استان تهران را لرزاند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ