هوش مصنوعی به تازگی پیش‌بینی کرده است که اگر زلزله ۷.۱ ریشتری دماوند در سال ۱۲۰۹ بار دیگر تکرار شود، آتشفشان دماوند به چه میزان واکنش نشان خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
در افسانه‌های هندو، الهه‌های برهما و شیوا به ترتیب در شکل اژدها و فیل با هم مبارزه می‌کردند. اژدها فیل را گاز می‌گیرد و خون او را می‌نوشد. اما فیل در حال سقوط روی زمین اژدها را له می‌کند و خون آن‌ها با هم مخلوط و شیره قرمز درخت را تشکیل می‌دهد.
یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی به تازگی پیش بینی کرده است که در صورت وقوع زلزله 7.9 ریشتری در تهران چه بلایی بر سر برج 435 متری میلاد خواهد آمد.
صاحبنظران اقتصادی پیش‌بینی کردند که رشد تشکیل سرمایه در سال ۱۴۰۲ در سطح یک درصد و در حدود سال گذشته خواهد بود. با توجه به عدم سرمایه‌گذاری کافی در یک ­دهه گذشته، بخشی از زیرساخت‌های کشور با استهلاک بسیار زیادی روبه‌رو بوده و به مرحله فرسودگی رسیده‌اند. فراهم شدن زمینه‌های ثبات اقتصادی و وجود تصویر روشن از آینده اقتصادی، تسهیل فضای کسب‌وکار، ثبات قوانین و مقررات، حکمرانی مطلوب اقتصادی، مبارزه با فساد اقتصادی و... می‌تواند باعث افزایش نرخ رشد تشکیل سرمایه از پیش‌بینی فعلی شود.
هوش مصنوعی زلزله ۷/۵ ریشتری پیش‌بینی شده تهران را اینگونه به تصویر کشید.
تا سال ۲۰۵۰، دستیاران هوش مصنوعی نیاز‌های ساکنان را پیش‌بینی و مصرف انرژی را مدیریت خواهند کرد. دستور‌های صوتی و سیستم‌های تشخیص حرکات، جایگزین دکمه‌های سنتی خواهند شد و خانه‌ها دارای سیستم‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده برای کمک کردن به کار‌های روزانه خواهند بود.
نخستین تحقیقات از مکانِ کشتی‌های غرق‌شده در روز شنبه ۲۰ ماه مه ۲۰۲۳ آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که تا ماه ژوئن ادامه یابد. برای اطمینان از امنیتِ اشیاء، مکان دقیق کشفِ آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده است. با‌این‌حال یک علامتِ فلزی در کفِ دریا در نزدیکی کشتی شماره ۱ نصب شده تا شاخصی برای تحقیقات آینده در این ناحیه باشد.
به گفته گروه متئوست، این اطلاعات به پیش‌بینی آب و هوا و مقابله با مشکلات شدید آب و هوایی مانند طوفان کمک می‌کنند. «فیل ایوانز»(Phil Evans)، مدیرکل «آژانس ماهواره بررسی آب و هوای اروپا»(EUMETSAT) گفت: این عکس قابل توجه به ما اطمینان زیادی می‌دهد تا انتظار داشته باشیم که ماهواره متئوست، عصر جدیدی را در پیش‌بینی رویدادهای جوی ناملایم آغاز کند.
هوش مصنوعی در اقدامی شگفت‌انگیز، پیش‌بینی خود از شهر تبریز را در ۱۰۰ سال آینده به تصویر کشید.
تاریخ مرگ کریستیانو رونالدو به همراه چهره‌های مشهور جهان با یک ماشین حساب پیش‌بینی شد.
کارشناسان برای نشان دادن خطر بزرگ تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی دست به دامن هوش مصنوعی شدند تا واقعیت ترسناک را برایشان تصویر کند.
راستش معمولا خانمِ شفق قطبی نه منتظر کسی می‌ماند و نه خیلی به پیشبینیِ هواشناسی پایبند است، به همین دلیل تماشای این آسمان زیبا واقعا لذت‌بخش بود. آن شب بادِ شدیدی می‌وزید و، چون شبِ جمعه بود، جمعیت زیادی مانند من انتظار شفق قطبی را می‌کشید. در نهایت در نزدیکی ۱۱:۳۰ شب، خانم شفقِ قطبی پدیدار شد و همه ما هورا کشیدیم.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
پیش‌بینی آینده امری پرمخاطره است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند آینده را پیش‌بینی کنند، این کار را با زبانی مبهم انجام می‌دهند؛ زبانی که به‌راحتی راه را برای تعبیر و تفسیر‌های مختلف باز می‌گذارد. کسانی که حدود یک قرن قبل زندگی می‌کردند، مطمئناً از تصور دنیای آینده هیچ ابایی نداشتند و نکته‌ی شگفت‌انگیز نه دقت پیش‌بینی‌های مردم حدود ۱۰۰ سال قبل، بلکه خوش‌بینی جمعی ما انسان‌ها است.
یک پروژه پژوهشی هشدار می‌دهد که استفاده بیش از حد از فناوری می‌تواند ناهنجاری‌هایی در بدن ما ایجاد کند. پژوهشگران با یک طراح سه‌بعدی برای ساختن تصاویری از «انسان آینده» همکاری کردند که مشکلات مربوط به فناوری را در استفاده روزانه از آن نشان می‌دهد. پژوهشگران نام این مدل سه بعدی را میندی (Mindy) گذاشتند.
از هوش مصنوعی خواسته شده تا پیش‌بینی کند که کودکان در مریخ چگونه خواهند بود و نتایج آن خبر خوبی برای آینده نسل بشر نیست.
DALL·E، یک نرم‌افزار هوشمند مصنوعی است که پیش‌بینی چهره «آخرین انسان روی زمین» را انجام داد و نتایج نسبتاً وحشتناکی به دست آورد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ