نوشهر- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمایت از فناوری های آینده ساز و نوبنیان و دانش بنیان را از مهمترین برنامه های این معاونت بیان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلسله وبینارهای توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروی متصل در ایران به میزبانی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار می شود.
این شرایط به افزایش موج مهاجرت‌ها دامن خواهد زد و نوعی ناامیدی در فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند. تشدید فشار‌ها بر افرادی که در حوزه فناوری‌های نوظهور به خصوص کسب و کار‌های آنلاین کار می‌کنند، برای آینده کشور مخرب است. با این رفتار‌ها و طرز تفکر که به دنبال تصفیه سازمان‌ها و مشاغل است، بسیاری از جوانان از کشور متواری می‌شوند و فعالیت‌های اقتصادی خود را نیز به خارج از کشور منتقل می‌کنند. این اظهارنظرها، نشانگر شکست سیاست‌های مقابله با مطالبات نسل جوان است.
نمایشگاه "آباد ایران"، در مصلای بزرگ تهران آغاز به کار کرد.
استفاده بهینه از آب‌های لب شور در مناطق روستایی غیر ساحلی، استفاده از فناوری‌ها و سیستم بیوفلاک از راهبردهای توسعه صنعت پرورش میگو در کشور است.
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه نمایشگاه فناوری های محرومیت زدا(آبادیران) ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می شود،گفت: در این رویداد بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش از طریق قرارگاه فجر و قرارگاه جهاد علمی و معاونت تربیت و آموزش، توسعه فناوری‌های نوپدید را در دستور کار خود قرار داده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های‌بنیادی از اجرای 95 درصدی پروژه ژن درمانی خبر داد و گفت: ادامه حیات این پروژه که روش نوین درمان بیماری‌های صعب العلاج در آینده است، نیاز دارد.
نخستین همایش آینده‌پژوهی در علوم و فناوری‌های زیستی، در سالروز تأسیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می شود.
در حالی که شرکت‌های مختلف برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما تهدیدهای این حوزه نیز مورد توجه قرار دارد.
دبیر دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در دوازدهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳ فناوریهای آینده مورد بررسی قرار می گیرند.
بانک آینده حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان
فرمانده کل ارتش گفت: با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسب در ارتش آماده شده است.
چت بات‌ها، ربات‌ها و دیگر فناوری‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت گردشگری هستند. با چنین وضعیتی در آینده چه چیزی در انتظار گردشگران و صنعت گردشگری خواهد بود؟
همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در پارک فناوری پردیس، رویداد نکستیشن (ایستگاه آینده) با موضوع دگرگونی زندگی مردم متاثر از فناوری‌های جدید برگزار می‌شود.
بانک آینده در راستای ارائه خدمات نوین بانکداری و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در محصولات بانک، به‌منظور افزایش رضایت مشتریان و نوآوری در محصولات خود با هدف افزایش جذابیت کارت‌های هدیه و تولید کارت‌های هدیه اختصاصی برای مشتریان، «کارت هدیه با امکان واقعیت افزوده» را به سبد محصولات بانک افزود.
مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی فراخوان فناوری‌های نوین آموزش و شبیه‌سازها در آموزش علوم پزشکی را اعلام کرد. پژوهشگران می‌توانند طرح‌های خود را تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ ثبت کنند.
مخابرات و اینترنت نسل پنجم (۵G) زندگی ما را متحول کرد. ما توانستیم فیلم‌های با کیفت ۴K را روی تلفن همراه خود ببینیم، راحت‌تر کار از راه دور انجام دهیم و همچنین داده‌های حجیم را در مدت زمانی کوتاه‌تر انتقال دهیم. اما در واقع زندگی آینده ما با اینترنت ماهواره‌ای، واقعیت مجازی، وسیله‌های نقلیه خودکار، خانه‌های هوشمند و توسعه بسیاری فناوری‌های دیگر گره خورده است. چنین پیشرفت‌هایی نیازمند جابجایی حجم بسیار بالاتری از داده و در نتیجه سرعت انتقال بالاتر خواهد بود.
سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در تامین نیازهای اصلی مردم دارند.
تجزیه و تحلیل رنگدانه‌های به‌کار‌رفته در توندو، نشان می‌دهد ویژگی‌های این نقاشی مطابق دوره رنسانس است و بنابراین بسیار بعید است که تابلو در سال‌های بعد کپی شده باشد.
نخستین رویداد ملی "مدارس آینده" با محوریت نقش فناوری‌های نوین درفضاهای آموزشی ، پرورشی و ورزشی کشور به همت بنیاد برکت برگزار شد.
از زمان انقلاب صنعتی، انسان بیش از دو هزار گیگا تن (یک گیگا تن= یک میلیارد تن) دی‌اکسید کربن را وارد جو کرده است. این حجم غلیظ از گاز‌های گلخانه‌ای عامل گرم شدن کره زمین است. اگر چیزی تغییر نکند تأثیرات اقلیمی مانند آتش سوزی در جنگل، موج گرمای خفه کننده و افزایش مخرب سطح دریا شدت می‌یابد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی گفت: آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود و قرار است تعداد شرکتهای فعال در این عرصه افزایش یابد.
معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی پس از بازبینی و طی مراحل نهایی، ظرف چند روز آینده از طریق پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک ارائه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ