از زمان انقلاب صنعتی، انسان بیش از دو هزار گیگا تن (یک گیگا تن= یک میلیارد تن) دی‌اکسید کربن را وارد جو کرده است. این حجم غلیظ از گاز‌های گلخانه‌ای عامل گرم شدن کره زمین است. اگر چیزی تغییر نکند تأثیرات اقلیمی مانند آتش سوزی در جنگل، موج گرمای خفه کننده و افزایش مخرب سطح دریا شدت می‌یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلسله وبینارهای توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروی متصل در ایران به میزبانی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار می شود.
نوشهر- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمایت از فناوری های آینده ساز و نوبنیان و دانش بنیان را از مهمترین برنامه های این معاونت بیان کرد.
این شرایط به افزایش موج مهاجرت‌ها دامن خواهد زد و نوعی ناامیدی در فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند. تشدید فشار‌ها بر افرادی که در حوزه فناوری‌های نوظهور به خصوص کسب و کار‌های آنلاین کار می‌کنند، برای آینده کشور مخرب است. با این رفتار‌ها و طرز تفکر که به دنبال تصفیه سازمان‌ها و مشاغل است، بسیاری از جوانان از کشور متواری می‌شوند و فعالیت‌های اقتصادی خود را نیز به خارج از کشور منتقل می‌کنند. این اظهارنظرها، نشانگر شکست سیاست‌های مقابله با مطالبات نسل جوان است.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز در تراز کشورهای پیشرفته در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه پزشکی قانونی هستیم و این در شرایطی حاصل شد که مستکبران تحریم‌های به زعم خود فلج‌کننده اعمال کردند.
نظام خدمات بهداشت و درمان نقش محوری در کیفیت زندگی بشر دارد و اکنون سیستم های مراقبت‌ بهداشتی در کشورهای مختلف برای بهبود خدمات بیش از پیش از فناوری‌های هوشمند استفاده می کنند.
دبیرکل ناتو از کشورهای عضو خواست تا وابستگی به واردات چین را کاهش دهند و از صادرات فناوری‌های پیشرفته به چین خودداری کنند.
نمایشگاه "آباد ایران"، در مصلای بزرگ تهران آغاز به کار کرد.
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه نمایشگاه فناوری های محرومیت زدا(آبادیران) ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می شود،گفت: در این رویداد بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با همکاری وزارت امور خارجه سعی دارد تا مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه راه اندازی کند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش از طریق قرارگاه فجر و قرارگاه جهاد علمی و معاونت تربیت و آموزش، توسعه فناوری‌های نوپدید را در دستور کار خود قرار داده است.
موشک‌های هایپرسونیک از فناوری‌های نظامی جدید جهان به شمار می‌روند و معدود کشور‌هایی به فناوری آن دست یافته‌اند.
جهانگیری گفت: از قافله توسعه عقب افتاده ایم. در شرایطی که کشور‌ها در حوزه IT و ICT در حال پیگیری توسعه بودند، ما در این حوزه‌ها درگیر کم و زیاد کردن سرعت اینترنت و فیلترینگ شدیم. اکنون سرعت تحولات این عرصه به حدی شده است که کشور‌ها با عبور از همان حوزه‌هایی که ما هنوز درگیر اصلش هستیم، در حال بهره‌گیری از نسل جدید از فناوری‌ها هستند.
جانشین وزیر دفاع گفت: استکبار جهانی با گسترش فناوری‌های جدید درصدد آن است که بتواند حاکمیت کشورها را زیر سوال ببرد و نقش آن‌ها را کم‌رنگ کند.
«اطلس» که یک ربات انسان‌نما فوق‌العاده پیشرفته است، توسط شرکت رباتیک بوستون دینامیک ساخته شده است. این یک ربات دو پا است که نزدیک به ۱۸۳ سانتی متر قد و ۸۱/۶ کیلوگرم وزن دارد. اطلس قادر به انجام کار‌های مختلف از جمله راه رفتن، دویدن و پریدن است. آخرین نسخه ربات‌های بوستون دینامیک می‌توانند با ریتم بیشتری نسبت به بسیاری از انسان‌ها برقصند. شرکت رباتیک بوستون دینامیک از سال ۱۹۸۳ در حال کار کردن بر روی روبات‌ها و توسعه فناوری‌های رباتیک است و اطلس آخرین نسخه ربات‌های این شرکت است.
مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی فراخوان فناوری‌های نوین آموزش و شبیه‌سازها در آموزش علوم پزشکی را اعلام کرد. پژوهشگران می‌توانند طرح‌های خود را تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ ثبت کنند.
سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در تامین نیازهای اصلی مردم دارند.
در سراسر جهان، روزانه ۸۰۰۰ زلزله رخ می‌دهد. بیشتر آن‌ها ناشی از حرکات پوسته زمین هستند، اما برخورد شهاب سنگ، انفجار هسته‌ای، استخراج معادن یا استخراج گاز نیز می‌تواند باعث زلزله شود. فناوری‌های نوآورانه مانند حسگر‌ها و هوش مصنوعی می‌تواند به پیش بینی بهتر زلزله، شناسایی قربانیان و تعیین آسیب به ساختمان‌ها و جاده‌ها کمک کند.
تجزیه و تحلیل رنگدانه‌های به‌کار‌رفته در توندو، نشان می‌دهد ویژگی‌های این نقاشی مطابق دوره رنسانس است و بنابراین بسیار بعید است که تابلو در سال‌های بعد کپی شده باشد.
کشف بقایای این رستوران، در چارچوب کاوش‌های پروژه مشترک همکاری موزه باستان شناسی و مردم شناسی در دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کمبریج و شورای دولتی عراق برای آثار باستانی و میراث فرهنگی با بهره گیری از فناوری‌های مدرن مانند عکسبرداری با کمک پهپاد و آنالیز ژنتیکی صورت گرفته که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.
معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
ایالات متحده، چین و سایرین در حال رقابت برای استفاده از ویژگی‌های عجیب ذرات کوانتومی به منظور پردازش اطلاعات به روش‌های جدید قدرتمند هستند فناوری‌ای که می‌تواند مزایای عمده اقتصادی و امنیت ملی را برای کشورهایی که بر آن تسلط دارند به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای غربی با ورود ایران به فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه ما را در رأس هرم کشورهای قدرت ساز قرار می‌دهد؛ مخالف هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای غربی با ورود ایران به فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه ما را در رأس هرم کشورهای قدرت ساز قرار می‌دهد؛ مخالف هستند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز جلوه‌های قدرت و مولفه‌های آن در کنار سرمایه‌های اجتماعی مطرح می‌شود به طوری که در جهان امروز علوم و فناوری‌های نوین تبدیل به نماد قدرت‌ساز شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ