در جمع برترین دانشگاه‌های رتبه‌بندی شانگهای، ایران با ۱۰ دانشگاه حضور پیدا کرده است که یک دانشگاه نسبت به رده‌بندی سال قبل کمتر است. اما آمار‌ها حکایت از آن دارد که پنج دانشگاه مطرح و صاحب نام ایرانی در مقایسه با رده‌بندی سال گذشته شانگهای، تنزل رتبه داشته و جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جمع برترین دانشگاه‌های رتبه‌بندی شانگهای، ایران با ۱۰ دانشگاه حضور پیدا کرده است که یک دانشگاه نسبت به رده‌بندی سال قبل کمتر است. اما آمار‌ها حکایت از آن دارد که پنج دانشگاه مطرح و صاحب نام ایرانی در مقایسه با رده‌بندی سال گذشته شانگهای، تنزل رتبه داشته و جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند.
یک کارشناس بین‌الملل گفت: کارشناسان غربی اعتراف دارند دلار و اقتصاد آمریکا افول کرده و دنیای چندقطبی با اقتصادهای نوظهور شکل گرفته و دیگر دلار نمی‌تواند ابزار سلطه آمریکا باشد.
تورم سالانه اسپانیا در ماه ژوئن به میزان ۱.۹ درصد کاهش یافت.
نخستین مرحله دوازدهمین دوره مسابقه ملی نانو به عنوان بزرگترین رقابت علمی با موضوع فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اول تا ۳ تیرماه جاری برگزار می‌شود.
تحلیلگران معتقدند که به‌رغم حمایت اوغان از اردوغان، رسیدن همه آرای او به اردوغان قطعی نیست و ممکن است عده‌ای از رای‌دهندگان به او در انتخابات هفته آینده به قلیچدار اوغلو رای بدهند یا اساسا از رای دادن در دور دوم منصرف شوند.
عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب، در مقاله خود در رأی‌الیوم، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مورد بررسی قرار داد
تورم آلمان در ماه آوریل به ۷.۲ درصد کاهش یافت.
در نظم جدید دیگر آمریکا و غرب تنها وضع کنندگان قانون نیستند؛ بلکه قطب‌های متکثر قدرت در مناطق مختلف جهان، اقدام به ایجاد نظم سیاسی، اقتصادی و نظامی متمایز از دیگران می‌کنند.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده است که روسیه در تجارت انرژی به استفاده از ارزهای ملی ادامه خواهد داد.
افول کاپیتان تیم ملی والیبال؛ نگرانی جدی عطایی در سال سخت
افول سپرده‌های بانکی آمریکا
بر اساس گزارش جدید مؤسسه هنلی پارتنز انگلیس، آمریکا آنگونه که پیش از شیوع کرونا جذابیت داشت، دیگر مقصد مورد علاقه برای زندگی ثروتمندان در جهان نیست.
اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی با چالش مواجه شده است. بسیاری بر این باورند که چه بسا این چالش ها آنچنان گسترش یابند که حتی صحبت از واگرایی بیشتر در اتحادیه اروپا نیز دور از انتظار نباشد.
اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی با چالش مواجه شده است. بسیاری بر این باورند که چه بسا این چالش ها آنچنان گسترش یابند که حتی صحبت از واگرایی بیشتر در اتحادیه اروپا نیز دور از انتظار نباشد.
به دور از خبر‌های خوب، یک چین ضعیف راکد یا در حال فروپاشی حتی خطرناک‌تر از چینی پر رونق است. چنین چینی نه تنها برای خود آن کشور بلکه برای جهان خطرناک‌تر خواهد بود. بنابراین، مقابله با چین در حال شکست می‌تواند برای ایالات متحده دشوارتر از مقابله با چین به عنوان یک الگوی جایگزین باشد.
آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ بار دیگر پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) برای سال آینده را کاهش داده و این کاهش چشم‌انداز به افزایش تورم و بدتر شدن چشم‌انداز بازار املاک چین نسبت داده شده است.
سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی کمتر از ۱۳ درصد است که کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل کم دستاورد بودن و افول توسعه صنعتی کشور را فقدان استراتژی توسعه صنعتی عنوان کرده اند.
از مهدی قایدی تا پایان هفته یازدهم ۵۴۸ دقیقه حسرت گلزنی باقی مانده است. او بعد از نمایش درخشان مقابل ملوان دیگر در ترکیب استقلال ندرخشید و به رغم آنکه ساپینتو او را بار‌ها به ترکیب تیمش فرستاد و حتی ۶ بار در ترکیب اصلی بود، اما نتوانست آن تکنیک ناب و فرصت‌طلبی دوران اوج خود را دوباره روی پرده نمایش لیگ بیاورد.
اگر از سیاست داخلی بریتانیا بگذریم آن کشور هرگز تا این اندازه در وضعیتی مهیب قرار نداشته است. از مارگارت تاچر و تونی بلر که بگذریم تعداد کمی از رهبران بریتانیای پس از جنگ الهام بخش بوده‌اند و یا سایرین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بهترین‌های بریتانیا این روز‌ها از سیاست دوری می‌کنند.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: داعشی ها نمی توانند به صورت جمعی حضور یابند بلکه به صورت محدود که از ۵ نفر فراتر نمی رود حضور می یابند زیرا رصد می شوند و فورا هدف حمله قرار می گیرند.
در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود. سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌های کرده است.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.
دانشگاه هاروارد با اخذ ۱۶ جایگاه برتر که شامل ۷ جایگاه در زمینه علوم اجتماعی، ۴ جایگاه در حوزه علوم پزشکی، ۳ جایگاه در حوزه مهندسی و ۲ جایگاه در حوزه علوم زیستی است، مقام اول برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی شانگ‌های را دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ