اگر از سیاست داخلی بریتانیا بگذریم آن کشور هرگز تا این اندازه در وضعیتی مهیب قرار نداشته است. از مارگارت تاچر و تونی بلر که بگذریم تعداد کمی از رهبران بریتانیای پس از جنگ الهام بخش بوده‌اند و یا سایرین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بهترین‌های بریتانیا این روز‌ها از سیاست دوری می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جمع برترین دانشگاه‌های رتبه‌بندی شانگهای، ایران با ۱۰ دانشگاه حضور پیدا کرده است که یک دانشگاه نسبت به رده‌بندی سال قبل کمتر است. اما آمار‌ها حکایت از آن دارد که پنج دانشگاه مطرح و صاحب نام ایرانی در مقایسه با رده‌بندی سال گذشته شانگهای، تنزل رتبه داشته و جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند.
در جمع برترین دانشگاه‌های رتبه‌بندی شانگهای، ایران با ۱۰ دانشگاه حضور پیدا کرده است که یک دانشگاه نسبت به رده‌بندی سال قبل کمتر است. اما آمار‌ها حکایت از آن دارد که پنج دانشگاه مطرح و صاحب نام ایرانی در مقایسه با رده‌بندی سال گذشته شانگهای، تنزل رتبه داشته و جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند.
معمار بریتانیایی و مدیر عامل بنیاد نورمن فاستر توضیح می‌دهد: ما مسائل مرتبط با چالش‌های شهرنشینی و مفهوم پایداری را تجزیه و تحلیل کردیم، اما تمرکز اصلی تیم در درجه اول بر بحران پناهندگان و آنچه که می‌توانیم برای پاسخ به آن انجام دهیم، بنا شده بود.
یک کارشناس بین‌الملل گفت: کارشناسان غربی اعتراف دارند دلار و اقتصاد آمریکا افول کرده و دنیای چندقطبی با اقتصادهای نوظهور شکل گرفته و دیگر دلار نمی‌تواند ابزار سلطه آمریکا باشد.
تورم سالانه اسپانیا در ماه ژوئن به میزان ۱.۹ درصد کاهش یافت.
خودروی برقی شرکت اسپارک دو رکورد جهانی سرعت را شکست. این خودرو با نام «اول» یا همان «جغد» موفق شد در قسمت یک هشتم مایل رکورد ۱۹۲/۰۲ مایل، معادل ۳۰۹/۰۲ کیلومتر و در قسمت یک چهارم مایل سرعت ۱۹۸/۱۲ مایل، معادل ۳۱۸/۸۵ کیلومتر را ثبت کند. تست سرعت این خودروی برقی در فرودگاه «آلینگتون» بریتانیا انجام شد. جغد در مدت ۱/۷۲ ثانیه می‌تواند به سرعت ۶۰ مایل (نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر) برسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ مایل است.
تحلیلگران معتقدند که به‌رغم حمایت اوغان از اردوغان، رسیدن همه آرای او به اردوغان قطعی نیست و ممکن است عده‌ای از رای‌دهندگان به او در انتخابات هفته آینده به قلیچدار اوغلو رای بدهند یا اساسا از رای دادن در دور دوم منصرف شوند.
دولت رضاشاه در سال اول جنگ جهانی دوم متهم به تمایل به آلمان هیتلری و گرایش به نازیسم شد و همین امر نیز بهانه متفقین برای اشغال ایران شد. در واقع برخلاف شایعه طرفداری رضاشاه از آلمان نازی که در آن زمان به‌طور وسیعی توسط دولت بریتانیا و بنگاه خبری بی‌بی‌سی تبلیغ می‌شد، حتی مورد قبول مقامات بریتانیا نیز نبود.
عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب، در مقاله خود در رأی‌الیوم، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مورد بررسی قرار داد
تورم آلمان در ماه آوریل به ۷.۲ درصد کاهش یافت.
در نظم جدید دیگر آمریکا و غرب تنها وضع کنندگان قانون نیستند؛ بلکه قطب‌های متکثر قدرت در مناطق مختلف جهان، اقدام به ایجاد نظم سیاسی، اقتصادی و نظامی متمایز از دیگران می‌کنند.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده است که روسیه در تجارت انرژی به استفاده از ارزهای ملی ادامه خواهد داد.
افول کاپیتان تیم ملی والیبال؛ نگرانی جدی عطایی در سال سخت
افول سپرده‌های بانکی آمریکا
بر اساس گزارش جدید مؤسسه هنلی پارتنز انگلیس، آمریکا آنگونه که پیش از شیوع کرونا جذابیت داشت، دیگر مقصد مورد علاقه برای زندگی ثروتمندان در جهان نیست.
اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی با چالش مواجه شده است. بسیاری بر این باورند که چه بسا این چالش ها آنچنان گسترش یابند که حتی صحبت از واگرایی بیشتر در اتحادیه اروپا نیز دور از انتظار نباشد.
اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی با چالش مواجه شده است. بسیاری بر این باورند که چه بسا این چالش ها آنچنان گسترش یابند که حتی صحبت از واگرایی بیشتر در اتحادیه اروپا نیز دور از انتظار نباشد.
جایزه بهترین بازیکن جوان سال بریتانیا 2022 به الخاندرو گارناچو رسید.
آبراهامیان نشان می‌دهد که امریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها، همزمان با مذاکرات، به فکر جانشینی برای مصدق بودند. در جلسه مقامات بلندپایه امریکایی و بریتانیایی در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۳۱ در واشنگتن با ارایه فهرستی از رجال سیاسی و نظامی ایران، به بررسی سوابق نخست‌وزیران احتمالی برای «حل و فصل مساله نفت» پرداختند.
نقش شهرداری تهران در دمیدن به آتش این رفتار‌ها را نباید نادیده گرفت. جایی که این مجموعه بعد از تعرض اول به سفارت بریتانیا اطراف این ساختمان بیلبورد زد که «ننگ با رنگ پاک نمی‌شود.» شهرداری تهران بر اساس کدام بخش از وظایف خود و یا کدام تحلیل و تفسیر سیاسی وارد این معرکه شد و بر آتش این دست اقدامات دمید؟ چرا شهرداری به یک اقدام غیرقانونی مشروعیت داد؟ چرا کسی در این رابطه توضیح واضحی نداده؟
به دور از خبر‌های خوب، یک چین ضعیف راکد یا در حال فروپاشی حتی خطرناک‌تر از چینی پر رونق است. چنین چینی نه تنها برای خود آن کشور بلکه برای جهان خطرناک‌تر خواهد بود. بنابراین، مقابله با چین در حال شکست می‌تواند برای ایالات متحده دشوارتر از مقابله با چین به عنوان یک الگوی جایگزین باشد.
کارشناسان روزنامه دیلی میل، ترکیب احتمالی انگلیس در بازی اول سه شیرها در جام جهانی و برابر ایران را پیش‌بینی کرده‌اند.
محققان بریتانیایی دریافتند که خطر خودکشی در سه ماه اول پس از تشخیص زوال عقل و اگر بیمار از قبل دارای یک اختلال روانپزشکی باشد، بالاترین میزان را دارد. برای افراد کمتر از ۶۵ سال، خطر خودکشی تقریباً هفت برابر بیشتر از بیماران بدون زوال عقل بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ