رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:در سیل مرداد ۵ هزار و ۶۶۰ واحد شهری و روستایی تخریب شدند و ۱۰ هزار و ۹۲۰ واحد باید تعمیر و بازسازی شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۲۰ هزار پرونده راکد تخریب ساختمان‌های غیرمجاز، گفت: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه فرصتی برای مالکان این ساختمان‌ها برای رفع تخلف است.
یک گزارش آماری مستند نشان می‌دهد سران رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۲)، ۹۵۳ منزل مسکونی فلسطینی‌ها را در کرانه باختری را تخریب کردند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۳۰ درصد تخریب بیشتر آسفالت داشتیم اما تا پایان تیر سال آینده برای ۱۲ بزرگراه تهران آسفالت ریزی ۳۰۰ هزار تنی انجام خواهد گرفت.
در ۱۰ استان آسیب دیده، ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان در اثر زلزله فرو ریخته است و یا باید فوراً تخریب شوند یا در شرایط غیرقابل سکونت هستند.
وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه از تخریب کامل یا جزئی دست کم ۴۱ هزار ساختمان براثر زلزله شدید اخیر در این کشور خبر داد.
بسیاری از تصاویر به دست آمده از ترکیه و سوریه که مقیاس عظیم تخریب زمین لرزه را نشان می‌دهد از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین تهیه شده است که این کار به امدادگران اورژانس اجازه می‌دهد تصویر واضح‌تری از آنچه اتفاق افتاده است، دریافت کنند.
معاون اول رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات برآورد خسارت ساختمان‌ها با مشارکت ۶ هزار نیروی متخصص در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه اضافه کرد: تخریب ساختمان‌هایی که خطرآفرین باشد، با نظر کارشناسان و پس از ثبت و ضبط میزان دقیق خسارت وارده انجام خواهد شد و جلوی تخریب ساختمان‌های که ممکن است، با هدف از بین بردن آثار فاجعه انجام شود، گرفته شده است.
اردوغان با اشاره به عمق شدید خسارت و تخریب زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات زیاد آن در مساحت ۵۰ کیلومتری خط زلزله گفت: تردد در برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها به علت ریزش آوار ناشی از زلزله و نیز برخی مسیر‌های جاده‌ای نیز به علت شرایط جوی و بارش برف مسدود شد و همین امر امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.
اهواز- مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: در خوزستان پنج هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۵۳ درصد آنها مقاوم، ۱۹ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و همچنین ۲۸ درصد نیازمند تخریب و احداث دارند.
اهواز- مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: در خوزستان پنج هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۵۳ درصد آنها مقاوم، ۱۹ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و همچنین ۲۸ درصد نیازمند تخریب و احداث دارند.
علم‎ الهدی امام جمعه مشهد گفت: یکی از مدیران اطلاعاتی استان در جریان دیداری که اخیراً داشتیم، به بنده گزارش می‌داد که از ۷ فروردین تا ۷ اردیبهشت امسال، بیش از ۳۳ هزار پست و پیام تخریبی علیه بنده در رسانه‌ها مطرح شده و حدود هزار نفر هم در این ماجرا دست داشته‌اند. شما در نظر بگیرید که من یک نفر هستم و تقریباً هزار پیام تخریبی علیه یک نفر با چه رسانه‌ای قابل پاسخگویی است.
شهردار منطقه ۱۸ تهران از آزادسازی بیش از ۲۳ هزار متر مربع از ابنیه‌های اعیانی غیرمجاز واقع در اراضی زراعی با تخریب ۹ باغ ویلا خبر داد.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب ۶ مجموعه ویلایی در بستر زاینده‌رود در شرق اصفهان به مساحت تقریبی ۱۳ هزار مترمربع خبر داد.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب ۶ مجموعه ویلایی در بستر زاینده‌رود در شرق اصفهان به مساحت تقریبی ۱۳ هزار مترمربع خبر داد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۳ درصد مدارس ما نیازمند مقاوم سازی و شش درصد (۳۳ هزار کلاس درس) نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.
۱۳۰هزار فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در معرض خطر تخریب خانه هایشان از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند.
رسانه‌های وابسته به غرب حتی حاضر نشدند، جنایت رخ داده در حرم شاهچراغ را پوشش دهند؛ حال آنکه همین رسانه‌ها در مواردی که منافع نظام سلطه اقتضا می‌کند، از کاه کوه می‌سازند؛ اما در قبال یک جنایت تروریستی مشابه حادثه دلخراش شیراز، دستگاه‌های دروغ پرداز وابسته به نظام سلطه، قلب واقعیت می‌کنند.
منابع خبری از کشته شدن بیش از ۵۰۰ تن از شهروندان نیجریه و تخریب ۹۰ هزار خانه در این کشور براثر وقوع سیل، خبر دادند.
زلزله‌ای ۵/۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند. طبق اعلام استاندار آذربایجان غربی این زلزله فوتی نداشته، اما تاکنون هزار و ۱۲۷ نفر نفر مصدوم شده اند. همچنین زمین لرزه به ۵۰۰ خانه مسکونی آسیب ۲۰تا ۵۹ درصدی وارد کرده و ۵۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است.
محلات- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تخریب بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر گفت: بیش از ۶ هزار واحد مسکونی نیز آسیب دیده است.
سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید از امکانات آموزشی برخوردار باشند، گفت: دو هزار میلیارد تومان برای جمع آوری مدارس تخریبی مصوب شد.
سازمان ملل در گزارشی از تخریب حدود ۹ هزار خانه و آواره شدن حدود ۱۳ هزار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تا کنون خبر داد.
یک نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بیش از ۸ هزار خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که موجب آوارگی و بی سرپناه شدن هزاران نفر شده است.
رییس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: در اثر سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۵۱ خانه روستایی به طور کامل تخریب و ساکنان بیش از ۶۰ روستا در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ