سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک در ۱۱ استان هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ مردادماه) با گذر متناوب امواج بارشی آسمان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه وزش باد در بعد از ظهر و شب، افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از رشد ابر و احتمال بارش‌های خفیف و موقت و وقوع رعد و برق در مناطق شمالی استان خبرداد.‌
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه سوم تیر درسطح استان افزایش ناپایداری، احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی و در ارتفاعات گاهی رگبار و رعدوبرق مناطق مستعدبارش تگرگ مورد انتظار است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در ارتفاعات البرز به‌ویژه مناطق مشرف به دامنه‌های شمالی البرز، افزایش ابر و مه آلودگی و بعضی ساعات بارندگی، در شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری در اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان، دوشنبه در سواحل دریای خزر این وضعیت ادامه خواهد داشت، افزود: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور به ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده گفت: امروز (۱۵ خردادماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
برای امروز در سطح استان وزش باد شدید که در پاره‌ای از نقاط خیلی شدید، در نیمه جنوبی استان گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در نیمه شمالی رگبار پراکنده و در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرقی رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
از امروز شنبه، تا روز سه شنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در روز شنبه در سطح استان همراه با وزش باد شدید و نیمه جنوبی استان گاهی با گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه فیروزکوه در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
هواشناسی اعلام کرد:در استان‌های واقع در شمال غرب، مناطق مرکزی استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از استان‌های یزد، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
از بعدازظهر روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه)، با ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی، در سطح استان افزایش ابرگاهی وزش باد شدید و در بعضی ساعات همراه با رگبار، رعدوبرق یا خیزش گردوخاک مورد انتظار است.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
آسمان تهران فردا (۲۵ اسفند) ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۶ اسفند) قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۲۲ اسفند) ابری در بعدازظهر رگبار باران و وزش باد، احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۳ اسفند) قسمتی ابری و وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری، در بعضی ساعات وزش باد، رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی از چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ مردادماه) در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.
امروز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هشدار نارنجی برقرار است. برای تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و هرمزگان نیز هشدار زرد صادر شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی، در نواحی شرقی خوزستان، چهارمحال بختیاری کهگیلویه و بویر احمد در بعد از ظهر بارش‌ها تشدید می‌شود همچنین در شمال غرب کشور، آذربایجان غربی و شرقی، سواحل دریای خزر، شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار و رعدوبرق به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود
ازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا سه‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ