صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده گفت: امروز (۱۵ خردادماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان حفاظت محیط زیست با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج، وزش باد گاهی شدید شمال شرقی - جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و دور از سواحل تا ۲ متر در استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال و مرکز خلیج فارس از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۴ مرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس خبر داد.
اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به رگبار متوسط تا شدید باران و وزش باد شدید موقت در دامنه و ارتفاعات استان تهران هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۱ استان، افزایش ارتفاع موج تا دو متر در جنوب کشور همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
برای روزهای جمعه تا شنبه آسمان استان کمی ابری گاهی وزش باد و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به عبور و فعالیت یک سامانه بارشی افزایش ابرگاهی وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی مورد انتظار است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، آسمان ابری و در برخی نقاط رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.
از فردا تا روز شنبه (۴ تا ۶ خرداد) با نفوذ سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه شمالی استان گاهی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش، از بعدازظهر سه‌شنبه پنجم تا روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ ماه با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه بخش‌های شمالی و غربی، بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ فروردین) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۱ و روز جمعه (۲۵ فروردین) نیمه ابری و به‌تدریج صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، کاهش محسوس دما طی ۱۱ تا ۱۳ فروردین و رگبار باران و در ارتفاعات کولاک برف طی امروز در تهران پیش‌بینی می‌شود.
از بعدازظهر شنبه تا سه شنبه (۵ تا ۸ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی آسمان ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. امشب یخبندان سطح زمین در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از اواسط وقت امروز تا روز دوشنبه هفته آینده با تأثیر سامانه بارشی به تناوب شاهد رگبار باران در اغلب نقاط استان خواهیم بود.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر روز پنجشنبه با تأثیر سامانه بارشی تا روز دوشنبه به تناوب شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، از بعداز ظهر افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران در ۱۲ استان، وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۱۱ استان، کاهش دما تا ۶ درجه در ۱۳ استان و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.
اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز روند کاهشی دما با افزایش ابر و وزش باد آغاز شده است و تا روز جمعه رگبار باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.
اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز روند کاهشی دما با افزایش ابر و وزش باد آغاز شده است و تا روز جمعه رگبار باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (شنبه) در اردبیل، گیلان و مازندران و فردا (یکشنبه) در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، رگبار و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ