جوین _ مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوین از مرمت بنای امام زاده قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاشی های امامزاده یحیی در شهرری حدود صد سال پیش به غارت رفته و اکنون در موزه هایی از جمله سنت پترزبورگ قرار دارند و آنچه در این بنا باقی مانده نیز رو به تخریب است.
کاشی های امامزاده یحیی در شهرری حدود صد سال پیش به غارت رفته و اکنون در موزه هایی از جمله سنت پترزبورگ قرار دارند و آنچه در این بنا باقی مانده نیز رو به تخریب است.
اشتهارد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.
تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی، نحوه بازپرداخت و برخی مشکلات زیرساختی که در داخل شهرستان قابل حل است بلای جان تولیدکنندگان شده و باید این موانع رفع شود.
انصاری با اشاره به حادثه عزل آیت‌الله منتظری بیان داشت: مسئله آقای منتظری در چندین ماه و شاید در سه چهار سال قبل از این اتفاقات، ریشه دارد. به نظر من یکی از ویژگی‌ها و شگفتی‌های زندگی و شخصیت حضرت امام این بود که با همه احترامی که به اطرافیان و خانواده خودشان می‌گذاشتند ولی یک استقلال رأی داشتند و این استقلال رأی اجازه هیچگونه نفوذی به شخصیت امام نمی‌داد.
خضریان، نماینده مجلس گفت: حضرت امام خمینی (ره) به بنی صدر رای نداده بودند اما با او مدارا می‌کردند تا جایی که فرماندهی کل قوا را به او سپردند.
خضریان، نماینده مجلس گفت: حضرت امام خمینی (ره) به بنی صدر رای نداده بود اما با او مدارا می‌کرد تا جایی که فرماندهی کل قوا را به او سپردند.
بنا بر اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، در‌های مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت چهار صبح شنبه باز است و برنامه‌های ویژه جایگاه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد و نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، در حدود ساعت هشت صبح اقامه خواهد شد.
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بنا به مسئولیت قانونی خود با طرح شکایت از شهاب الدین حائری خواهد خواست تا در دادگاه نسبت به ادعای خود پاسخگو باشد.
گمرک فرودگاه امام بنری در خصوص عدم ورود گوشی‌های آیفون ۱۴ در فرودگاه نصب کرد.
نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: بنا به فرموده قرآن کریم بیشتر کسانی که در کره مریخ هستند، مشرک هستند. برخی با زبان می‌گویند لااله‌الاالله، اما در دل می‌گویند لااله‌الاانا.
بقعه چهار انبیاء یا پیغمبریه شهر قزوین که مدفن چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل است یکی از معدود آثار تاریخی و مذهبی پیش از ظهور اسلام و حتی پیش از ظهور مسیحیت است که زیارت آن نزد سه آیین الهی، ابراهیمی دارای ارزش دینی بسیار زیادی است. «سلام»، «سلوم»، «سهولی» و «اقلیا» چهار اسم با ریشه عبری- سامی متعلق است به چهار پیامبری که در چهار انبیاء قزوین مدفون هستند.
تایباد ـ امام جمعه اهل تشیع تایباد گفت: اتقلاب اسلامی دو اصل مهم «بنای تمدن نوین اسلامی» و «نهضت بیداری» را کلید زد و دشمنی با این نظام بخاطر این دو اصل است.
کتب تاریخی، نخستین بنای حرم مطهر امام‌رضا (علیه‌السلام) را متعلق به دوره غزنویان و سلجوقیان می‌دانند.
بنای اصلی بقعه امامزاده سید محمد نوربخش (ع) ساده و آجری است و توسط بانویی به نام «بی‌بی کوکب اعظم کاکویی» به کمک دیگر افراد خیر بازسازی‌شده است و البته بار دیگر در سال ۱۳۸۲ توسط اداره اوقاف و امور خیریه کن تعمیر و مرمت شد.
مهدی خدابخشی و صالح اباذری به ترتیب راهی دیدار نهایی و رده بندی مسابقات ‌کاراته اوپن پاریس ۲۰۲۳ شدند، اما سجاد گنج زاده دارنده مدال طلای المپیک از دور رقابت ها حذف شد.
ماجرای ساخت آن هم شنیدنی است. ۹ دهه پیش وقتی که در محله امامزاده قاسم(ع) خبری از آپارتمان، برج و خیابان‌کشی‌های امروزی نبود، جمعی از کشاورزان و اهالی قدیمی محله این اتاقک را برای انجام فرایض دینی بنا کردند.
باستان‌شناسان بر این باور هستند که صاحبان «خانه وتی» دو مرد ثروتمند بودند که دوره‌ای از زندگی‌شان برده بودند، اما بعد آزاد شدند. هرچند فرضیه‌هایی مبنی بر اینکه این دو مرد ثروتمند برادر بودند مطرح شده است، اما با اطمینان نمی‌توان در این مورد اظهارنظر کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و اعضای هیات مدیره ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گزارشی از عملکرد این گروه خودروساز و اقدامات انجام شده ارائه داد.
این بنای قجری که در خیابان ناصرخسرو قرار دارد، نخست خانه میرزاآقاخان نوری، صدراعظم ناصرالدین‌شاه، بود. بعد‌ها حاج سیدابوالقاسم امام جمعه، داماد مظفرالدین‌شاه آن را خرید و در آن ساکن شد؛ از این رو این بنا به خانه امام جمعه هم معروف شده است.
امام جمعه اردبیل گفت: صفویه ایران را یکپارچه کرده و بقای کشور مدیون و مرهون آن‌ها است، شایسته است تمام هم استانی‌های عزیز با جزئیات زندگی شاه اسماعیل بزرگ آشنا باشند.
مروز در جمهوری اسلامی همه باید نسبت به امیددهی حساس باشند. ممکن است هزار اشکال باشد، که هست، اما با ناامیدی به جایی نمی رسیم. یکی از فیلسوفان معاصر جمله بسیار لطیفی دارد؛ گفته بود من نمی گویم هرکسی امید دارد به نتیجه رسیده ولی می توانم بگویم هرکسی ناامید بوده به هیچ جایی نرسیده است
آیت الله احمد جنتی گفت: امام خمینی (س) را می‌توانیم در ردیف انبیاء بنی اسرائیل بدانیم؛ البته انبیاء بنی اسرائیل درجات متفاوتی داشته‌اند و همگی در یک درجه نبوده‌اند، ولی اجمالا این درست است که همان روحیه تقوا و خداپرستی انبیاء بنی اسرائیل را در امام هم شاهد هستیم.
یکی از هیئت‌های قدیمی تهران «هیئت علی پیرزن» است که ١۵٠ سال قدمت دارد. این هیئت عزاداری در کوچه معروف به خشتی در محله امامزاده یحیی (ع) راه‌اندازی شده است. بانی این هیئت عزاداری مرحوم «حاج علی قنادها» برای راه‌اندازی و ماندگاری این هیئت حسینی زحمات بسیاری کشید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ