رسانه‌ها با انتشار تصاویری از قطع درخت ارزشمند به خاطر نقش زن روی آن در تهران خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی ۱۷۹ درخت در خیابان، ولی عصر (عج) به عنوان درختان خشک ثبت شده‌اند، گفت: این درختان باید به مرور قطع و درختان جدید جایگزین آن‌ها شوند.
احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی ۱۷۹ درخت در خیابان، ولی عصر (عج) به عنوان درختان خشک ثبت شده‌اند، گفت: این درختان باید به مرور قطع و درختان جدید جایگزین آن‌ها شوند.
احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی ۱۷۹ درخت در خیابان، ولی عصر (عج) به عنوان درختان خشک ثبت شده‌اند، گفت: این درختان باید به مرور قطع و درختان جدید جایگزین آن‌ها شوند.
جمشیدی مب‌گوید: «این درختان برای استفاده نبوده است بلکه برای بحث بادگیری آنجا بودند و یک جورایی حصار دور باغ بوده است. قرار نیست درخت هر جایی کاشته بشود. ما درختی که داخل رودخانه کاشته شده و باعث می‌شود عبور ایمن سیل به خطر بیفتد را قطع می‌کنیم. عمده چیزی که سیل‌ها با خودشان می‌آورند تنه درختان است که باعث می‌شود سیلاب از بستر بیرون بزند. این درخت باید جایی کاشته بشود که آسیبی نرساند. اگر لازم باشد درخت هم باید قطع بشود.».
با وجود جرایم سنگین قطع درخت در تهران هنوز برای عده ای از بین بردن درختان سود آور است .
کارشناسان عوامل زیادی را سبب خشکی و نابودی چنار‌های تهران عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کفسازی سیمانی و سنگی جوی‌های آب، ساخت‌وساز‌ها و گودبرداری‌های عمیق کنار ریشه درختان، ریختن مصالح ساختمانی در ریشه و همین‌طور وجود گردوخاک ناشی ازساخت‌وساز روی برگ‌های درختان، قطع شاخه‌هایی که باطبقات بالایی ساختمان‌ها در تصادم بودند و همین‌طور محدود کردن نور محیطی برای درختان اشاره کرد.
رئیس کمیته نظارت شورا گفت: در وضعیتی که در‌حال‌حاضر ما در تهران مشاهده می‌کنیم با حکمی که داده شده قرار است ۵۰ اصله درخت اعدام شود، توصیه می‌کنم که مدیران شهری، اعضای شورا، رسانه‌ها و سایر مسئولان مربوطه پای کار بیایند. ما حتی حاضریم یک زنجیره انسانی به دور این بوستان تشکیل دهیم و اجازه ندهیم ۵۰ اصله درخت در منطقه‌ای که در محاصره برج‌‎ها و ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای است که قبلا درمورد این نوع معماری وحشی در شهر تهران تذکر دادیم، قطع شود.
فردی که درحال قطع درختی بلند بود با افتادن درخت بر روی خودش جانش را از دست داد.
اصفهان- مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۵۰۰ اصله درخت در کلانشهر اصفهان در یک سال اخیر به دلیل خشکیدگی سقوط کرده یا با مجوز قانونی برای رفع خطر قطع شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه این فرد در جریان انجام یک عملیات پلیسی و در حین ارتکاب جرم دستگیر شد، گفت: همچنین در بازرسی از خودروی این فرد شش اصله درخت قطع شده نیز کشف و ضبط شد.
شاهرود- یک‌بار دیگر ماجرای قطع درختان در شاهرود اعتراض برخی شهروندان را به دنبال داشته است قرائن و شائبه‌های مطرح شده خبر از انجام این کار از سوی شهرداری می‌دهد.
هر چند شمشاد‌ها توانستند با آفات مقابله کنند و حضور همیشه سبز خود را حفظ کنند، ولی سرخدار نتوانست از تیزی تبر قاچاقچیان در امان باشد و رها شدن منطقه از جنگلبان‌ها و قرقبان‌ها موجب شده که در شرایط اضطرار انقراض قرار گیرد، به گونه‌ای که به گفته محقق دانشگاه تربیت مدرس در صورت عدم حفاظت، این درخت در آینده نزدیک به طور کامل منقرض خواهد شد.
یک دستگاه مدرن کار برش درختان را به‌سادگی و به سرعت انجام می‌دهد و تنه درخت را هم حمل می‌کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: ده‌ها پرونده قطع درخت به کمیسیون ماده ۷۷ رسیده و باید ضعف‌ها در شهرداری برطرف شود و نیاز است که شورا و شهرداری برنامه ریزی جدیدی در این زمینه داشته باشند.
طرح تقسیط جرائم قطع درخت و ماده ۱۰۰ همزمان با یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار درباره نقش مخرب زیست محیطی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تا کنون 2.5 میلیون اصله درخت را در سرزمین های فلسطین اشغالی قطع کرده است.
در یکی از محله‌های شمال تهران برای دیده شدن تابلو‌های یک ساختمان پزشکان، درختان مقابل این ساختمان را قطع کردند.
یک چوپان در زاگرس، در اقدامی عجیب و باورنکردنی، شاخه‌های یک درخت بلوط را قطع کرد تا به خورد بز‌های خود بدهد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خشکاندن و قطع ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب از وزارت ورزش و جوانان خواست به موضوع ورود کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده است؛ که مجموع آن‌ها ۱۸۷ درخت است.
یک منبع آگاه در شورای شهر تهران اعلام کرد: طی بازدید‌هایی که از مجموعه ورزشی انقلاب داشتم، متوجه شدم که حدود ۳۰ اصله درخت در این مکان قطع شده است.
رشت- ۲ هزار اصله درخت کاج طی یک دهه گذشته در بوستان کاج رستم آباد قطع شده است.
در یک مجتمع مسکونی به وسعت چندین هکتار در حوالی میدان آزادی که متعلق به یکی از نهاد‌های نظامی است، بیش از ۷۰ اصله درخت قطع شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در اغلب اوقات ممکن است درخت در معبر ترافیکی قرار داشته باشد که در طول روز اجازه کار کردن نداشته باشیم و به علت اینکه قطع درخت با وجود رعایت موارد ایمنی از سوی نیرو‌های سازمان، فعالیت پرخطری است، در برخی از مکان‌ها مجبور شویم به‌صورت شبانه کار کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ