ماجرای ساخت آن هم شنیدنی است. ۹ دهه پیش وقتی که در محله امامزاده قاسم(ع) خبری از آپارتمان، برج و خیابان‌کشی‌های امروزی نبود، جمعی از کشاورزان و اهالی قدیمی محله این اتاقک را برای انجام فرایض دینی بنا کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مراسم ترحیم برادر آیت الله علم الهدی در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.
سید حسن خمینی همزمان با روز عاشورای حسینی در مسجد امام صادق (ع)، اسلام آباد پاکستان سخنرانی کرد.
مراسم یادبود مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر گرامی احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران امروز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزن‌های فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. شامگاه جمعه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین قم در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
تجمع‌های دوستانه چند نفر بین شیعه و سنی در مدینه النبی، تصاویری از وحدت و یکپارچگی در بین جامعه مسلمانان است؛ الگویی که باید از حج به سراسر دنیای اسلام منتقل شود. بابت همین، اینجا در شهر رسول الله اگر بحثی هم شکل بگیرد دو ویژگی دارد؛ یک دوستانه است، دو جهت رسیدن به حقیقت است. همین بصیرت و درکِ موضوع وحدت، سبب شده که شاهد شکل‌گیری اجتماع دوستانه شیعیان و اهل‌سنت در گوشه و کنار این شهر باشیم؛ درکنار هم می‌ایستیم، می‌نشینیم، اقامه نماز می‌کنیم و عکس یادگاری میگیریم.
معماری بنا ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و معماری مدرن است. مسجد دانشگاه تهران در فضایی به وسعت ١٨٠٠ مترمربع ساخته شده که ٩٠٠ مترمربع به شبستان و ٩٠٠ مترمربع نیز به صحن مسجد اختصاص یافته است.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سلیمانی از ۹ صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به‌سمت حرم مطهر آغاز شد. آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله سلیمانی نماز خواند و پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. آیت‌الله شیخ عباسعلی سلیمانی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری بود و سابقه امامت جمعه زاهدان و نمایندگی، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و منطقه کاشان را در کارنامه کاری خود داشت. آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در حادثه تیراندازی در بانک ملی بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و در سن ۷۶ سالگی جان باخت.
بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در جای جای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند. فلسطینیان ساکن قدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری از نخستین ساعات بامداد جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر به جا آوردند. فلسطینیان پس از اقامه نماز با حمل پرچم‌های فلسطین و بیرق‌های حماس و گردان‌های قسام و پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مقاومت و روز جهانی قدس در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.
شهرک نشینان راست افراطی یهودی تحت حمایت نیرو‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند. یهودیان متعصب به بهانه عید یهودی پسح طی روز‌های اخیر در گروه‌های ده‌ها نفری وارد مسجد الاقصی شده‌اند. تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس اسرائیل پیش از این یورش در نقاط مختلف مسجد الاقصی مستقر شدند. نیرو‌های اسرائیلی همچنین از ورود فلسطینیان زیر ۵۰ سال به مسجد الاقصی برای نماز صبح جلوگیری کردند.
صد‌ها تن از حامیان فلسطین در میدان تایمز شهر نیویورک آمریکا در اعتراض به حملات اسرائیل به مسجد الاقصی و فلسطینیان تجمع کردند. در تظاهرات سازمان‌دهی شده توسط سازمان‌های غیردولتی مسلمان در آمریکا، پرچم‌های فلسطین با عکس‌های مسجد الاقصی به اهتزاز درآمد. تظاهرکنندگان بنر‌هایی مانند «فلسطین را آزاد خواهیم کرد»، «قدس پایتخت فلسطین»، «فورا اسرائیل را خلع سلاح کنید»، «دست از مسجد الاقصی بردارید» و «اشغال را متوقف کنید» در دست داشتند. بسیاری از تظاهرکنندگان در میدان تایمز نیویورک تجمع کردند و شعار‌های "زنده باد فلسطین" و "فلسطین را آزاد کنید" سر دادند.
پس از اینکه اسرائیل در طول شب نوار غزه و منطقه صور در جنوب لبنان را هدف قرار داد، فلسطینیان نماز جمعه خود را در صحن مسجد الاقصی اقامه کردند. همزمان با آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین نیز حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین انجام داد. پس از درگیری‌های صورت گرفته هزاران نفر برای اقامه سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان هجوم آوردند. نیرو‌های اسرائیلی تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در مسجد الاقصی و اطراف آن اتخاذ کردند.
پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که می‌خواستند در ماه رمضان در مسجد الاقصی نماز بخوانند، اجازه ورود نداد. پلیس اسرائیل بامداد چهارشنبه به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس حمله و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد. در جریان این حمله شماری از فلسطینی‌های معتکف و در حال عبادت مجروح و شماری هم توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند. پلیس اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ فلسطینی را در محوطه مسجد الاقصی بازداشت کرده است. از زمان روی کار آمدن دولت راست افراطی جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر سال گذشته، تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور مرتب افزایش یافته است.
هشت ماه پس از بازدید اولیه مک کینی از مسجد، او به اسلام گروید. پس از مراسم، از سوی افرادی که زمانی قصد آسیب رساندن به آنها را داشت، استقبال شد. در نهایت او حتی دو سال به عنوان رئیس مرکز اسلامی در مونسی خدمت کرد. مک‌کینی می‌گوید: اگر رفتار مهربانانه نبود، احتمالاً به مسجد حمله می‌کرد و در نهایت به مجازات اعدام محکوم می‌شد.
مراسم ترحیم همسر شهید مطهری یکشنبه ۷ اسفند در مسجد اعظم قلهک با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
علیرغم آن که گردشگران برای تماشای این مسجد هجوم می‌آورند ظهور مجدد آن از درون آب روستا‌های اطراف را به یاد آوارگی و بحران فزاینده آب می‌اندازد.
علیرغم آن که گردشگران برای تماشای این مسجد هجوم می‌آورند ظهور مجدد آن از درون آب روستا‌های اطراف را به یاد آوارگی و بحران فزاینده آب می‌اندازد.
شیخ محمد بن زاید آل نهیان به همراه رئیس جمهور اندونزی مسجد جامع شیخ زاید را در شهر سولو افتتاح کرد که نمونه‌ای از مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی است.
قدمت این کتیبه سنگی به سال ١٢۵١ قمری بر می‌گردد و در دوره محمدشاه قاجار و فضلعلی حاکم مازندران بر سر در غربی مسجد جامع بابل نصب شده بود.
شهرک نشینان متعصب یهودی با همراهی پلیس اسرائیل همزمان با جشن‌های یهودیان موسوم به عید العرش به مسجد الاقصی یورش بردند. اداره بنیاد‌های اسلامی بیت المقدس در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ۳۳۱ شهرک نشین از ساعات صبح به صورت گروهی و تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.
رئیس جمهور سوریه با حضور در مسجد جامع بنی امیه در دمشق، در مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) شرکت و نماز ظهر را اقامه کرد.
سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه با حضور در مسجد اهل بیت رسول‌الله (ص) شهر سمرقند، با فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این مسجد آشنا شد. رئیس جمهور در جمع نمازگزاران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) به تبیین ابعاد مختلف این اجتماع بی نظیر جهانی پرداخت.
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ