نانوذرات اکسید فلزی که اغلب از چند نانومتر بزرگتر نیستند، برای تعریف مجدد مرزهای نوآوری تکنولوژیکی به ویژه در حوزه‌های الکترونیک و ارتباطات آماده هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوشهر- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمایت از فناوری های آینده ساز و نوبنیان و دانش بنیان را از مهمترین برنامه های این معاونت بیان کرد.
سازمان نظام صنفی رایانه ای فراخوانی در خصوص نظرسنجی روندهای آینده حوزه فناوری اطلاعات منتشر کرد.
معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی از رونمایی چهار طرح جهاد دانشگاهی در روز ۱۶ مرداد مصادف با چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد خبرداد.
مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در کنفرانس فناوری ویوا در پاریس گفت: «برای جلوگیری از تبدیل‌شدن هوش مصنوعی به یک چیز غیرقابل کنترل، به یک سری قوانین در این خصوص احتیاج داریم. اگر این اتفاق رخ ندهد، عاقبتی فاجعه‌آمیز برای بشریت شکل خواهد گرفت.»
عینک‌های جدید اپل دست کم در شرایط فعلی برای افراد عادی نیستند پس چرا اپل تصمیم گرفته آن‌ها را به رخ بکشد؟
نخستین همایش آینده‌پژوهی در علوم و فناوری‌های زیستی، در سالروز تأسیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می شود.
دبیر دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در دوازدهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳ فناوریهای آینده مورد بررسی قرار می گیرند.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد:کلیات سند ملی، دانش‌بنیان و فرهنگی امنیت غذایی نهایی شد و هفته آینده برای تصویب نهایی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود.
همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در پارک فناوری پردیس، رویداد نکستیشن (ایستگاه آینده) با موضوع دگرگونی زندگی مردم متاثر از فناوری‌های جدید برگزار می‌شود.
مشهد ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شتاب گرفتن طرح فیبر نوری مشهد در سال آینده خبر داد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: طی دو تا سه سال آینده از واردات محصولات پلاسمایی بی‌نیاز می شویم که این یک اقتصاد و امنیت بسیار بزرگی را نیز به ارمغان خواهد آورد.
در رقابت قرن میان ایالات متحده با چین عامل تعیین کننده قدرت نوآوری خواهد بود. سیستم مهاجرت منسوخ ایالات متحده مانع از ورود افراد با استعداد بسیار زیاد می‌شود.
ظرفیت بالقوه فناوری ویرایش ژن شگفت انگیز است از درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح محصولات غذایی گرفته تا مقاومت در برابر آفت کش‌ها یا تغییرات آب و هوایی یا حتی احیای دودو، پرنده منقرض شده و بازگرداندن آن به زندگی همان طور که یکی از شرکت‌ها ادعا می‌کند که امیدوار است این کار را انجام دهد.
کمیسیون دائمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی پیشنهادات مدیران این پژوهشگاه با حضور تمام اعضا برگزار شد.
کمیسیون دائمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی پیشنهادات مدیران این پژوهشگاه با حضور تمام اعضا برگزار شد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز میانگین مصرف دیتای شبکه های سیار در جهان به ازای هر فرد حدود ۲۰ گیگ در ماه است و در سه سال آینده این مقدار به ۳۵ گیگ در هر ماه خواهد رسید.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، گفت که سال آینده باید لیگ برتر با استفاده از کمک‌داور ویدیویی برگزار شود.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت که سال آینده باید لیگ برتر با استفاده از کمک داور ویدیوئی برگزار شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل رتبه بندی امتیازات ارزشیابی مطالعات بزرگ همگروهی آینده نگر (کوهورت)، با هدف افزایش شفافیت و امکان صحت سنجی اطلاعات مورد بازبینی قرار گرفت.
با هدف توجه به فناوری های دانش بنیان در ساخت مدارس و محیط های یادگیری؛ نخستین رویداد ملی مدارس آینده فردا برگزار می شود.
نسل ششم، آینده ارتباط بی‌سیم است که در مقایسه با نسل‌های قبلی، داده‌های حجیم­‌تری را با سرعت بالاتر انتقال می‌دهد. در این فناوری به کمک امواج تراهرتز، از پهنای باندی جدید که سرعت و ظرفیت بیشتری را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کند، استفاده می­‌شود. به طوری که برآورد می‌شود، انتقال اطلاعات در این فناوری ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۵ G باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در روزهای آینده زیرساخت‌ و کیفیت پلتفرم‌های‌ داخلی افزایش پیدا می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعای اعمال محدودیت و قطع اینترنت در روزهای آینده را تکذیب کرد.
فناوری جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش انعطاف پذیر تشکیل شده است که در صورت نیاز می‌تواند گسترش داده شود و یا مانند ساعت در اطراف مچ دست انسان قرار بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ