تیم فوتبال زنان سوئد در حالی به نیمه نهایی جام جهانی رسید که عملکردش توجه کارشناسان فوتبال را جلب کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داخل کپسول فضایی سایوز-۱۱، فضانوردان ولادیسلاو نیکولایویچ، ویکتور ایوانوویچ پاتسایف و گئورگی تیموفیویچ دوبروولسکی قرار داشتند. آن‌ها تنها سرنشینانی بودند که تا به آن موقع سوار اولین ایستگاه فضایی جهان، سالیوت-۱ شدند.
جبهه پایداری نشان داده است که می‌تواند همواره در دقیقه ۹۰، اصلح خود را تغییر بدهد. علاوه بر اینکه در زمان کاندیداتوری رییسی بر اساس تصمیم جمعی اتخاذ شده در پشت پرده اصولگرایان چاره‌ای جز حمایت از ابراهیم رییسی نبود. در شرایط فعلی دولت می‌تواند با حفظ ترکیب فعلی پایداری‌ها در مجلس و احتمالا ارتقای تعداد آن‌ها یک حلقه وحدت جدید بین خود و آن‌ها در مجلس دوازدهم ایجاد کند. اما آیا این حمایت ادامه‌دار خواهد بود؟
سید علی بابا ابراهیمی و زن آقا در جایی که الان ایستگاه سید است در همان چادر، قهوه‌خانه‌شان را بر پا می‌کنند. اوایل با همان ظرف و ظروف خودشان کار راه می‌افتاد، ولی کم‌کم که ساخت‌وساز زیاد شد کار آن‌ها هم رونق می‌گیرد، طوری که روزی ۱۰۰‌ـ ۱۵۰ تا دیزی بار می‌گذارند.
روزگاری که هنوز از خیابان ولیعصر(عج) خبری نبود، ساکنان شمیران یا همان اهالی محله‌های امروز شمال شهر از جاده قدیم که اکنون آن را به نام خیابان شریعتی می‌شناسیم برای رفت و آمد به دارالاخلافه از درشکه استفاده می‌کردند و چند ایستگاه خاطره‌انگیز در مسیر که آنها را به تهران می‌رساند.
افغانستان بر خلاف معاهده اجازه دسترسی به آمار و اطلاعات ایستگاه آب‌سنجی دهراوود را به کمیسار و متخصصان آبی ایران نمی‌دهد؛ لذا برخلاف ادعا‌های همیشگی مقامات افغانستان (چه قبل و چه طالبان) آن‌ها متأسفانه به معاهده پایبند نبوده و همیشه مانع اجرای مفاد معاهده شده‌اند
ریانه برناوی و علی القرنی، نخستین فضانورد زن سعودی و دومین فضانورد مرد عربستان سعودی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. ریانه برناوی که به عنوان اولین زن عربستان سعودی به فضا رفته بسیار تلاش کرد تا در ایستگاه فضایی نیز حجاب خود را حفظ کند. درحالی که سه فضانورد دیگر هنگام استقبال در آغوش دیگر فضانوردان قرار گرفتند، ریانه از انجام این کار امتناع کرد و بار‌ها کلاهی که برای پوشاندن موهایش استفاده کرده را جابجا کرد. برناوی و القرنی روز دوشنبه با یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس عازم ایستگاه بین‌المللی فضایی شدند. آن‌ها و دیگر همراهانشان به سلطان النیادی فضانورد اماراتی خواهند پیوست که هم‌اکنون برای یک ماموریت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد.
حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح نهم اردیبهشت ماه خودرویی به 2 طلبه ای در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا صفائیه قم حمله کرد. راننده پس از مصدوم کردن آن‌ها پیاده شده و یکی از آنها را مورد ضربات شدید چاقو قرار داد. یکی از طلاب مورد ضربات شدید چاقو از ناحیه گردن و پهلو قرار گرفته است. نام این طلبه سجاد جهانگیری است این طلبه جوان که دو فرزند کوچک دارد.
در ایستگاه های مترو تهران ماموران نیروی انتظامی از دختران و زنان بی حجاب می خواهند که برای عبور از گیت و سوار شدن به واگن ها، حجاب به سر کنند و در غیر این صورت اجازه عبور به آنها داده نمی شود.
ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه نوشت: حوالی ساعت ۴:۳۰صبح امروز خودرویی به دو طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا صفائیه قم حمله و پس از مصدوم کردن آن‌ها پیاده شده و یکی از آنهارا مورد ضربات شدید چاقو قرار می‌دهد.
مربی تیم فوتبال سپاهان معقتد است که آنها موقعیت‌های بسیار زیادی را در طول بازی برابر ملوان ایجاد کرده‌اند و اسیر یک ضربه ایستگاهی شده‌اند.
این دو فضانورد، «ریحانه برناوی» (Rayyanah Barnawi) و «علی القرنی» (Ali AlQarni)، اعضای کلاس فضانوردان عربستان هستند. آن‌ها نخستین افراد از عربستان سعودی خواهند بود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند و دومین و سومین نفر از مردم این کشور هستند که تاکنون به فضا رسیده‌اند. برناوی، نخستین زن سعودی خواهد بود که به مرز نهایی راه می‌یابد.
فضانورد آمریکایی نیکول مان و کویچی واکاتا فضانورد ژاپنی روز جمعه از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند و کار بر روی نصب دو سکو را به عنوان بخشی از یک آرایه خورشیدی برنامه ریزی شده آغاز کردند. کار آن‌ها نصب براکت‌های پشتیبانی برای پنل‌های خورشیدی کوچکی بود که تابستان امسال راه اندازی می‌شوند. نیکول مان اولین زن بومی آمریکایی در فضا است و از ناسا است و فضانورد ژاپنی از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن است.
بازیکن نفت مسجدسلیمان می گوید که با کسب یک پیروزی، تیم آنها از این وضعیت خارج می شود.
بازیکن تعویضی استقلال معتقد است ضربات ایستگاهی مانع از برتری آنها در دربی شد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش در دقایق ابتدایی دربی جنگنده نبود، گفت: می دانستیم پرسپولیس روی ضربات کرنر و ایستگاهی برنامه دارد اما نتوانستیم آنها را کنترل کنیم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش در دقایق ابتدایی دربی جنگنده نبود، گفت: می دانستیم پرسپولیس روی ضربات کرنر و ایستگاهی برنامه دارد اما نتوانستیم آنها را کنترل کنیم.
در سراسر کشورمان، تنها در ۱۰۴ منطقه پایش کیفی هوا صورت می‌گیرد و تنها ۱۸۶ ایستگاه به سنجش آلودگی هوا مشغول هستند! درباره ایستگاه‌هایی سخن می‌گوییم که برخی از آن‌ها را مجموعه‌های دیگر (مانند شهرداری‌ها) دایر کرده‌اند و سازمان حفاظت محیط زیست در ساختشان نقشی نداشته است.
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار بسیاری از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار زیادی از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
طولانی شدن روند اجرا و احداث پروژه های حوزه راه و توقف آنها در ایستگاه اعتبارات سبب شده تا گیلان با وجود ظرفیت های فراوان نتواند به توسعه و رونق اقتصادی به ویژگی در زمینه گردشگری دست یابد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری باید وجود داشته باشد اما تعداد آنها ۱۳۰ مورد است.
طبق گزارش ها چین تصمیم دارد میمون هایی به ایستگاه فضایی تیانگونگ بفرستد تا  نحوه رشد و تولید مثل آنها در گرانش صفر را مطالعه کند.
موشک Soyuz-۲.۱ a که حامل فضاپیمای MS-۲۲ است از مرکز فضایی بایکونور سفر خود به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرد. خدمه فضاپیمای روسی متشکل از فضانوردان آژانس فضایی روسکاسموس روسیه، سرگئی پروکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین (Dmitry Petelin) و فضانورد ناسا فرانسیسکو روبیو (Francisco Rubio) است. ماموریت فضایی آن‌ها تا روز ۲۸ مارس به مدت ۱۸۸ روز به طول خواهد انجامید. این فضاپیما علاوه بر سرنشینان خود، حدود ۱۲۰ کیلوگرم محموله را نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک اسکندر مستقیماً به قطار نظامی در ایستگاه چاپلین در منطقه دنیپروپتروفسک اصابت کرد و بیش از ۲۰۰ سرباز ذخیره نیرو‌های مسلح اوکراین کشته و تجهیزات نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ