وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک اسکندر مستقیماً به قطار نظامی در ایستگاه چاپلین در منطقه دنیپروپتروفسک اصابت کرد و بیش از ۲۰۰ سرباز ذخیره نیرو‌های مسلح اوکراین کشته و تجهیزات نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
در افسانه‌های هندو، الهه‌های برهما و شیوا به ترتیب در شکل اژدها و فیل با هم مبارزه می‌کردند. اژدها فیل را گاز می‌گیرد و خون او را می‌نوشد. اما فیل در حال سقوط روی زمین اژدها را له می‌کند و خون آن‌ها با هم مخلوط و شیره قرمز درخت را تشکیل می‌دهد.
تصاویری از رصد ناوهای آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه را مشاهده می‌کنید.
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
با توسعه روزافزون هوش مصنوعی مولد، چالش استفاده از این فناوری برای انتشار اطلاعات نادرست و ساخت تصاویر ثابت و متحرک دیپ فیک به مسئله ای اساسی بدل شده است.
بسیاری از اماکن باستانی، بنا‌ها و اشیاء تاریخی به دلیل جنگ‌ها، فجایع طبیعی و غفلت انسان‌ها ویران شده‌اند.
یکی از محبوب ترین ها DJI Mavic 3 است. این پهپاد می تواند نارنجک ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودروهای زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری انقلاب با بیانات خود در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) خواستند تصویر واقعی استکبار جهانی را که به دنبال نابودی و تجزیه کشور است، نشان دهند.
۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ سربازان نیروی دلتای آمریکا با هدف نجات گروگان‌های آمریکایی وارد صحرای طبس شدند؛ غافل از اینکه شن‌ها در تاریکی شب منتظر نابود کردن آن‌ها بودند. چند روز پس از این واقعه بزرگ، آیت الله خامنه‌ای امام جمعه تهران و نماینده امام خمینی (ره) در وزارت دفاع به همراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید چمران از محل این اتفاق بازدید کردند. تصاویر این بازدید تاریخی را ببینید.
اس ۵۰۰ باید به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهان‌کار نسل پنجم و هدف قرار دادن ماهواره‌های در مدار مجهز می‌شد.
در طول تاریخ بشر، شهر‌های پررونق بیشماری گم شده، نابود شده یا از بین رفته‌اند. برخی از آن‌ها را امواج بالا‌آمده‌ی دریا‌ها بلعیده یا بلایای طبیعی آن‌ها را با خاک یکسان کرده است و برخی دیگر مورد هجوم نیرو‌های متجاوز قرار گرفتند. گاهی نیز ساکنان خودشان شهر و دیارشان را ترک کردند، چون زندگی در موقعیت جغرافیایی آن منطقه برایشان غیرممکن شده بود.
«جاناتان مک‌داول» (Jonathan McDowellan)، ستاره‌شناس و اخترفیزیکدان «مرکز اخترفیزیک اسمیتسونین» (SAO) گفت: این ماهواره، ماه گذشته به مدار زمین پرتاب شد. ۲۱ ماهواره در ۲۷ فوریه پرتاب شدند و دسته‌ای از آن‌ها مشکل داشتند، اما تنها یکی از آن‌ها سرنگون شد و بقیه در برزخ مداری مانده‌اند تا اسپیس‌ایکس تصمیم بگیرد که می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد یا خیر.
براساس گزارش خبرگزاری KCNA، سیستم زیردریایی بدون سرنشین جدید تحت عنوان Haeil یا سونامی برای حملات مخفیانه در آب‌های دشمن و نابود کردن گروه‌های تهاجمی دریایی و بنادر عملیاتی اصلی با ایجاد یک موج رادیواکتیو بزرگ از طریق یک انفجار زیر آبی در نظر گرفته شده است.
هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده دارای سیستم منور‌های سوزان جدید برای گول زدن موشک‌ها و لیزر‌های پیشرفته خواهد بود که نه تنها می‌توانند سیستم مسیریابی موشک‌های هدایت شونده را از کار بیندازند، بلکه آن‌ها را در حین پرواز نیز نابود سازند. سیم کشی جدید نیز در برابر حملات الکترومغناطیسی ایمن بوده و به ایر فورس وان امکان می‌دهد که در صورت وقوع انفجار هسته‌ای در همان حوالی نیز به کار خود ادامه دهد. شکل جدید بال‌ها نیز به هواپیما امکان می‌دهد روی باند‌های کوتاه تری بلند شده و فرود بیاید.
چینی‌های باستان فکر می‌کردند خورشید گرفتگی به این معنی است که اژد‌ها سعی می‌کند خورشید را بخورد. اینکا‌ها نظریه مشابهی داشتند مبنی بر اینکه موجودی در تلاش است ستاره ما را نابود کند.
ارتش اوکراین تصاویری از حمله هلیکوپترهای اوکراینی به مواضع نظامی روسیه را منتشر کرده است. این فیلم نشان می دهد که هلیکوپترها بر فراز یک منطقه وسیع میدانی پرواز می کنند و اهدافی را نابود می‌کنند.
متأسفانه در این سال‌ها درختان سرو و کاج دو طرف باغ خشک شده‌اند و زمین بیلیارد پشت کاخ هم براثر گودبرداری‌ نابود شده است. بازدید از این قصر رؤیایی در انتهای خیابان جردن (آفریقا یا نلسون ماندلا)، تقاطع خیابان‌های طاهری و روان‌پور، کوچه ناهید، درحال حاضر امکان‌پذیر نیست.
پس از چندین سال گروهی از غواصان بار دیگر به محل غرق شدن کشتی تایتانیک رفتند و متوجه شدند این کشتی به سرعت در حال نابودی است و اقیانوس بخش‌هایی از آن را بلعیده است.
ساخته جان هیلکات از جمله فیلم‌های موسوم به پساآخرالزمانی است که تصویری از دوران پس از نابودی جوامع و ساختارهای کنونی را پس از یک حادثه بزرگ به تصویر می‌کشد؛ روایتی دور از اغراق‌ها و نزدیک به تصور عمومی از آنچه رخ می‌دهد و گروه‌های کوچک را در معرض شرایط پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ