دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت، از فرزندآوری به عنوان عامل تحکیم نهاد خانواده و کاهش طلاق نام برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانک دی در راستای عمل به تعهدات خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به شهروندان اعطا کرد.
گروه‌های مختلف روان‌شناسان نظریات متفاوتی دربارۀ خلق‌و‌خوی کودکان دارند. بعضی‌ها معتقدند محیطی که کودکان در آن رشد می‌کنند تنها عامل موثر در ویژگی‌های خُلقی آنهاست، برخی دیگر تربیت والدین را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند و عده‌ای هم می‌گویند مزاجِ کودکانْ موروثی است و مؤلفه‌های دیگر تأثیر چندانی ندارند. کدام گروه درست می‌گوید؟ آیا کودکی که از نظر ژنتیکی مضطرب است تا پایان عمر مضطرب می‌ماند؟ آیا واکنش‌های والدین و نحوۀ تعامل کودک با محیط نقشی در خصوصیات بزرگسالی‌اش ندارند؟ آیا شیوه‌های مختلف «فرزندپروری» بی‌فایده هستند؟
بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای تاکید کرد، بانک های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند.
قانون جوانی جمعیت همچنان مورد انتقاد کارشناسان است. اگرچه این قانون با هدفی درست تدوین و تصویب شده است اما رویکرد و نگاه تدوین‌کنندگان این قانون به نظر می‌رسد نه‌تنها با واقعیات جامعه همخوانی ندارد، بلکه از همین قانون نه‌چندان کامل نیز تنها مفادی مورد توجه قرار گرفته‌اند که با برخوردهای سلبی و پلیسی همراه هستند.
در راستای تسهیل و تسریع در امور اجرایی اعطای تسهیلات و کاهش مراجعه مشتریان به شعب، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به معرفی‌شدگان سایت بانک مرکزی در سامانه فرابانک ملت فراهم شد.
نماینده مردم خمین در مجلس گفت: وام‌های فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلات مرتبط با قانون جمعیت پرداخت نشده است و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند.
در راستای تسهیل و تسریع در امور اجرایی اعطای تسهیلات و کاهش مراجعه مشتریان به شعب، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به معرفی‌شدگان سایت بانک مرکزی در سامانه فرابانک ملت فراهم شد.
عباس عبدی نوشت: حذف فقر نیازمند جامعه قدرتمند و زیرساخت‌های مناسب مثل نهاد‌های مدنی و اینترنت و... است. تقریبا این دو مورد مهم در دولت جدید با بی‌مهری مواجه و ذیل نگاه امنیتی به حاشیه رانده شده‌اند و این برای آینده کشور و فقرا خطرناک است.
فرمانده کل سپاه گفت: در رابطه با درمان ناباروری، مرکزی را در بیمارستان نجمیه راه‌اندازی کردیم که خدمات خوبی را ارائه می‌دهد.
سمنان- استاندار سمنان گفت: متأسفانه کمترین نرخ فرزند آوری و تولد نوزاد در سال گذشته با شش هزار و ۹۱۶ نفر مربوط به این استان است.
گزارشی از فرزندآوری و حمایت از رشد جمعیت را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر واقعا دغدغه جوانی جمعیت کشور را دارند، باید قوانین کشور را در مسیر تسهیل ازدواج جوانان، حمایت یارانه‌ای از خانواده‌های پرجمعیت و کاهش هزینه‌های معیشتی مردم تغییر دهند، نه اینکه با بالابردن مخارج زندگی عامه مردم، ژست حامی فرزندآوری به خود گرفته و مخارج افزایش عائله یک گروه را از جیب گروهی دیگر تأمین کنند.
دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور می‌گوید: نرخ رشد جمعیت وقتی منفی شود، کاهش جمعیت را خواهیم داشت. الان کاهش نرخ رشد جمعیت را داریم. همان‌طور که گفتم، نرخ رشد ما رکورد هفت‌دهم درصدی را ثبت کرده و حدود سال ۱۴۱۵ نرخ رشد جمعیت در ایران به صفر درصد می‌رسد و از سال ۱۴۲۰ به بعد این نرخ منفی می‌شود و کاهش جمعیت از آن سال‌ها آغاز خواهد شد. اما الان شاهد کاهش نرخ رشد هستیم، نه کاهش جمعیت کل کشور.
معاون نخست وزیر ژاپن می‌گوید که اگر به موضوع کاهش زاد و ولد در این کشور رسیدگی نشود، ژاپن ناپدید خواهد شد.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد و امور دارایی بر ضرورت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تاکید کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور میزان تسهیلات فرزندآوری را مشخص کردند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مصوبه امروز مجلس را مبنی بر اینکه واحد مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر اختصاص می‌یابد، تشریح کرد.
دولت مکلف شد به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا ۲۲ هزار میلیارد ریال جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.
نماینده مجلس میزان وام ازدواج و فرزند آوری برای سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
خزعلی ادامه داد: باید بتوانیم حدود و وظایف خود را بشناسیم که متاسفانه یکی از مواردی است که ضربه آن را می خوریم. ما در اجرا با مشکل روبرو هستیم و در موضوع زنان هم شاید نقض هایی در قانون باشد اما همان قانون هم عمل نمی شود.
یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی، در خصوص شیوع و بروز افزایش سرطان در کشور، چند عامل را مورد توجه قرار داد.
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت گفت: مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است باید از بین بردن فقر و ایجاد رفع مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.
بانک ملی ایران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال تعداد ۵۵ هزار و ۳۶۵ فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.
یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، هزینه بر بودن فرزندآوری است. قطعاً دولت بر اساس قانون این وظیفه را دارد که شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها ایجاد کند که دغدغه مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نداشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ