معاون میراث‌فرهنگی کشور در دو نامه جداگانه به استاندار مازندران مراتب ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی از جمله کاشی‌های کاخ جهان نما در فرح آباد را ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس، مراتب ثبت بافت تاریخی شیراز را ابلاغ کرد.
رییس سازمان ثبت احوال گفت: برای این تجمیع دستگاه‌های مختلف به زیرساخت‌های گوناگون نیاز دارند، اما با بانک ملی ایران تفاهم کردیم، ظرف مدت سه ماه با توجه به کارگروهی که تشکیل شده است نیاز‌های مربوط به این اقدام را فراهم کنیم و ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم، این کار در مدت سه ماه انجام شود.
سازمان ثبت احوال کشور در امضای تفاهمنامه با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور ایجاد راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین انجام شد.
ثبت ملی فالوده یزدی، مرمت شلوار پهلوانی تختی، مرمت تالار برلیان و کاشی های کاخ گلستان و پرداختن به گردشگری در لایحه عفاف و حجاب از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
پنج اثر ناملموس یزد شامل نحوه بافت بادبزن اسمی بافق، حناسایی یزد، طرز تهیه فالوده یزدی، مراسم دوخت پیراهن مراد در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، مراسم صبح روسیَه (سیاه) در فهرج و خرانق در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
کلات- دو شهر و یک روستا در شهرستان کلات نادری خراسان رضوی ثبت ملی شد.
زاهدان- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۱۸ اثر تاریخی منقول، تاریخی غیرمنقول و آثار طبیعی و ناملموس در استان ثبت ملی شده است.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با برتری برابر عراق به اولین برد در رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافت.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا آخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد.
شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه شاهوار ثبت ملی شده و لذا هیچ تعرضی در آن نمی‌توان انجام داد، گفت: دست اندازی و تخریب در شاهوار از این پس تخلف از نص صریح قانون است.
بر اساس اعلام پارک فناوری پردیس، ثبت نام رقابت ملی پهپادها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ آغاز شد.
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از ارائه اطلاعات همه اراضی این سازمان به وزارت اقتصاد برای ثبت در سامانه سادا خبر داد.
اهواز- در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، لوح ثبت شهر ملی حصیربافی توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهردار رفیع اهدا شد.
مشهد ـ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ثبت ملی ۳۲ اثر تاریخی منقول ارزشمند خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی منقول کشور خبر داد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۲ شهر استان مازندران به عنوان شهرهای ملی و یک روستای این استان به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی خبر داد.
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه نباید تصویر پشت کارت ملی را در اختیا هیچ فردی قرار داد، گفت: رمز ورود به سیستم ثبت احوال پشت کارت ملی است.
زین‌صالحی، رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از این به بعد کارت‌های ملی توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.
تربت حیدریه ـ آئین گرامیداشت ثبت ملی «حلوا جوزی» بایگ تربت‌حیدریه با حضور دو معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسؤولان محلی در شهرستان بایگ برگزار شد.
طی بخشنامه‌ای از سوی سازمان ثبت احوال کشور اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آنها تا اخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است، تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد.
طی بخشنامه‌ای از سوی سازمان ثبت احوال کشور اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آنها تا اخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است، تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال کشور هم‌اکنون جهت تمدید مهلت کارت‌های ملی هوشمند اقدام کرده است و یکی از دلایل عمده این کار اینست که ما یک بازنگری در رابطه با کارت‌ها داشته باشیم که اگر بخواهیم کارت‌های جدید صادر کنیم، کارت‌های باشند که از هر جهت فایده بیشتری را و هزینه کمتری را داشته باشند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از احتمال صدور کارت‌های ملی هوشمند جدید خبر داد.
مسجد جامع عباسی که از آن با عنوان مسجد امام نیز یاد می‌کنند، شاهکار معماری، کاشی‌کاری و نجاری قرن یازدهم هجری است که بسیاری این اثر را چکیده یک‌هزار سال تلاش هنری برای مسجدسازی در ایران می‌دانند. مسجد امام اصفهان، ۱۵ دی ماه ۱۳۱۰ به‌شماره ۱۰۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و همراه با میدان نقش‌جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت ۱۰ میراث طبیعی را در فهرست ملی به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ