بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن یک شوک مثبت و سپس منفی، حالا هفته‌ای را پیش رو دارد که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در آن رخ ندهد، می‌توان گفت به مثابه رسیدن به ساحل آرامشی است. یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر بورس - وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا - در اواخر هفته گذشته تعیین‌تکلیف شد و با توجه به واکنش بازار سهام به این موضوع در انتهای هفته گذشته، به نظر می‌رسد هفته جاری نیز هفته‌ای مثبت یا در بدبینانه‌ترین حالت خنثی برای بورس باشد. با توجه به پیش‌بینی‌های موجود از تورم، افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی و همچنین رسیدن دلار به مرز ۴۰هزار تومان در بورس کالا، حالا بودجه پررنگ‌ترین عامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه است. با این وجود کارشناسان خوش‌بین‌اند چنانچه بازار به حال خود رها شود و ریسک جدیدی خارج از بورس به آن تحمیل نشود، بتوان به وضعیت بازار امیدوار بود؛ چرا که علاوه بر همه مواردی که به آنها اشاره شد، وضعیت بنیادی شرکت‌ها نیز مطلوب بوده و پتانسیل رشد دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از نگرانی‌های سهامداران این روز‌ها این است که همان اتفاقات سال ۹۹ در بورس تکرار شود. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه به تفاوت‌های بورس امروز با سال ۹۹ پرداخته ایم و این پرسش را مطرح کردیم که آیا شاخص کل به زیر دو میلیون واحد خواهد رسید؟
اینکه آیا ما قرار است با برجامِ سال ۲۰۱۵، برجامِ مطلوب جوزپ بورل و یا نسخه‌ای تازه از برجام، رو به رو شویم، خود موضوعی است که ما باید منتظر باشیم و روند تحولات را رصد کنیم و ببینیم که در نهایت، کدام سناریو، محق می‌شود. حداقل من نسبت به روند جدیدِ ایجاد شده و سفر پادشاه عمان ایران، خوش‌بین هستم
اینکه آیا ما قرار است با برجامِ سال ۲۰۱۵، برجامِ مطلوب جوزپ بورل و یا نسخه‌ای تازه از برجام، رو به رو شویم، خود موضوعی است که ما باید منتظر باشیم و روند تحولات را رصد کنیم و ببینیم که در نهایت، کدام سناریو، محق می‌شود. حداقل من نسبت به روند جدیدِ ایجاد شده و سفر پادشاه عمان ایران، خوش‌بین هستم
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار ، پیش بینی قیمت طلا، پیش‌ بینی بورس فردا ، خبر‌های موثر بر بورس فردا ، مجمع توریل ۱۴۰۲ | آیا عرضه اولیه زیرمجموعه‌ها در راه است؟، گزارش بازار اختیار معامله ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ + پادکست، فیلتر بورس | ترین‌های بورس ایران ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ + اینفوگرافیک؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
در دو روز اخیر بورس به صورت سنگینی سقوط کرده است و بسیاری از سهامداران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا اتفاقات سال ۹۹ در حال وقوع است؟ در گفتگو با حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده ایم که دلیل ریزش بورس ۱۴۰۲ مشابه بورس ۱۳۹۹ است؟
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
امروز مطالبی همچون جدیدترین خبر از ربع سکه‌های بانک مرکزی، پیش بینی | فردا بورس باز هم مثبت می‌شود؟، اخبار مهم برای بورس فردا کدامند؟، آیا منتظر التهاب در بازار‌ها باشیم؟، خبری مهم برای سهامداران نوری، بهترین صندوق در صندوق‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون مهم‌ترین دلیل جذابیت بورس در سال ۱۴۰۲، پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آتی، خودروی ۷۰۰ میلیونی در بازار خودرو، سود خالص سهم کدام نماد ۱۲۰ درصد افزایش یافت؟، بهترین و بدترین نماد‌های بورسی در سال ۱۴۰۱، آیا امسال هم خرید طلا و سکه سودآور است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
شاخص کل سهام در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ با رنگ سبزی همراه بود و توانست با رشد ۱.۹۳ درصدی خود را به یک قدمی مرز ۲ میلیون واحدی برساند و اکنون تنها یک فاصله کمتر از ۵ درصدی از سقف تاریخی خود دارد. آیا فردا وارد کانال ۲ میلیون واحدی خواهد شد؟
امروز مطالبی همچون قیمت پراید در بازار امروز چقدر شد؟، ثبات نرخ دلار در مرکز مبادله/ نرخ حواله درهم چقدر شد؟، آیا شاخص ۲ میلیون واحدی مهندسی شده است؟، گزارش بورس امروز سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲، حرکت قیمت طلا و بیت کوین نزولی یا صعودی خواهد شد؟، بهترین و بدترین نماد‌های بورسی در سال ۱۴۰۱؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
روز قبل شاخص کل معاملات به پایین کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی سقوط کرد و تابلوی بازار نیز وضعیت خوبی را نشان نداد. آیا بورس تا پایان سال منفی خواهد ماند؟
کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت روز گذشته بازار سرمایه گفت: پس از دو سال بازار شاهد ثبت یکی از بهترین روزهای خود بود. آیا با این وجود شاخص کل به ۲ میلیون واحد خواهد رسید؟
امروز مطالبی همچون خودرویی که به بالای ۷۰۰ میلیون تومان رسید، شوک در بازار دلار چه بود؟، آیا وضعیت بازار طلا قابل پیش بینی است؟، پیش بینی بورس| فردا این نماد‌ها با رشد همراهند، چه سهم‌هایی از بورس تهران و انرژی منتقل خواهند شد؟، پیش بینی مجید عشقی از وضعیت بورس تا پایان سال، کم ریسک‌ترین نماد‌های بورسی برای خرید کدام هستند؟، سهامداران غمارگ بخوانند | غمارگ کی بازگشایی می‌شود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
عبور بازار سهام از سطح روانی مهم ۶/ ۱میلیون واحد حکایت از آن دارد که در صورت عدم مواجهه با شوک‌های منفی، خریداران سهام می‌توانند در محاسبات خود تا حدود زیادی استراتژی احتیاط را کنار بگذارند. با توجه به اینکه بورس تهران طی دو سال گذشته با نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی روبه‌رو بوده، در صورت عدم‌تکرار این نااطمینانی‌ها ممکن است شاهد شدت گرفتن تقاضا و جهش شاخص حتی به سقف تاریخی ۲میلیون‌واحدی نیز باشیم. این روزها بازار سهام اساسا به دلیل ثبات در وضعیت برخی متغیرهای اثرگذار در بخش تغییرات قیمتی اسکناس آمریکایی، مشخص شدن استراتژی طرفین مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌‌ای و افت بیش از حد قیمت اغلب سهام در ماه‌های قبل، روند صعودی را تجربه می‌کند. اما با توجه به اینکه معمولا در رویکرد دولت نسبت به مشکلات جاری کشور روندی پایدار مشاهده نمی‌‌شود، سرمایه‌گذاران قادر به تصمیم‌گیری جدی برای ورود پول خود به تالار شیشه‌ای نیستند.
میرمعینی همچنین در پاسخ به این سوال که با شرط ادامه وضعیت فعلی آیا شاخص کل بورس به زیر یک میلیون واحد، سقوط خواهد کرد، پاسخ داد: «با توجه به شرایطی که وجود دارد به اعتقاد بنده خیلی بعید است که این اتفاق رخ دهد. به نظر بنده شاخص بورس تا پایان سال بین محدوده یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود، البته به شرط اینکه شرایط به همین منوالی که الان است، ادامه پیدا کند. البته اگر می‌خواهیم وضعیت بورس تغییر کند، باید یک اتفاق خوب سیاسی رخ دهند تا اوضاع بورس نیز دگرگون شود.»
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی همراه شد و با کاهش ۰.۸۴ درصدی به محدوده ۱.۲۶۷ نزول کرد. در صورتی که امروز هم شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد احتمالا شاهد یکی از بدترین هفته‌های بورسی طی یک سال گذشته خواهیم بود. آیا امروز هم شاهد ریزش سنگین شاخص‌های بورس خواهیم بود؟
۴ روزی است که پاییز ۱۴۰۱ از راه رسیده است و شاهد دو روز معاملات بورس در این فصل از سال بوده ایم. در گفتگو با احمد اشتیاقی از کارشناسان بازار سرمایه به بررسی بورس در پاییز ۱۴۰۱ پرداخته ایم. آیا بورس در این فصل صعودی می‌شود؟
امروز مطالبی همچون آیا با افزایش دامنه نوسان تا ۱۰ درصد در سال جاری موافقید؟، نرخ دلار توافقی به ۲۸۵۰۰ تومان رسید، جزییات افزایش سرمایه ۱۳ نماد بورسی و فرابورسی، اخبار مهم کدال سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ |خبری مهم برای فملی، اخباری که می‌توانند برای بورس فردا مهم باشند؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون پیش بینی قیمت دلار در روز‌های آینده / ثبات دلار مسافرتی در کانال ۲۷ هزار تومان، آیا بیت کوین در درازمدت سودآور است؟، گفتگوی نبض بورس با رئیس سازمان بورس، تحلیل بوعلی | صعود ادامه دارد؟، وبصادر به این شرط صعودی است!، چراغ سبز نظام بانکی برای سبزپوشی بورس، هفته آینده کدام نماد‌ها مجمع برگزار می‌کنند؟، در سال ۱۴۰۰ در صندوق تثبیت بازار سرمایه چه گذشت؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2023 باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری، پنج‌گانه و بوکس را در برنامه اولیه سال 2028 بازگرداند یا خیر.
روزهایی که بر بازار سرمایه در یک سال و نیم گذشته گذشت، خوب بودند، بد شدند و این روزها در رکودی زشت فرو رفته اند.
در طی ۱۱ ماه گذشته تعداد کل ثبت نام ها به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۵۶ نفر و تعداد کل احراز هویت ها در سامانه سجام به یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۶۰ رسیده است.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام تپکو به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد تپکو در روزهای آینده بورس است.
حمیدرضا رستگار، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با اشاره به جلسات اتاق اصناف برای اصلاح مالیات تراکنش‌ها کارتخوان‌ها، اظهار داشت: اصولا تراکنش‌هایی که با کارت‌خوان‌ها انجام می‌شود، نمی‌تواند به عنوان سندی برای مالیات اصناف درنظر گرفته شود، به بیان دیگر در همه موارد این تراکنش‌های منشا درآمدی ندارند و اعتراض ما در این رابطه نیز بر همین مبنا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ