قیمت جهانی نفت بر شاخص‌های بورس معتبر دنیا مخصوصا بورس ایران که درآمد حاصل از فروش نفت، نقش پر رنگ تری در اقتصاد ایران دارد، حائز اهمیت است. با افزایش قیمت نفت سهام کدام شرکت های بورسی تغییر خواهد کرد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالی‌ که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 83.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
طلای سیاه امروز با قیمت 84.29 دلار در هر بشکه وارد بازار شد. رقمی که پنچمین هفته صعودی را برای بازار این محصول رقم زد. حتی به گفته برخی کارشناسان با توجه به کاهش عرضه نفت، بازار در آینده شاهد رشد بیشتر قیمت برای طلای سیاه خواهد بود.
مدتی است که بازار نفت با سرعت آهسته مسیر صعودی را طی می‌کند. به عقیده کارشناسان بازار این محصول تحت تاثیر مولفه‌هایی نظیر شورش‌های اخیر روسیه، افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش عرضه نفت عربستان در مسیر افزایشی باقی‌ می‌ماند. با این حال باید منتظر ماند و دید با توجه به بهبود شکننده اقتصادی چین چه سرنوشتی برای بازار طلای سیاه رقم می‌خورد؟
قیمت نفت در آخرین روز کاری بازار جهانی به 76.61 دلار افزایش یافت و افزایش 3.4 درصدی را طی هفته گذشته به ثبت رساند.
مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه گفت به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، افزایش قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی اجتناب‌ناپذیر است.
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته، بیش از هفت درصد افزایش پیدا کرده است.
قیمت نفت در معاملات صبح جمعه بازار آسیا، اندکی افزایش پیدا کرد اما به دلیل نگرانیها نسبت به ضعیف شدن اقتصاد آمریکا و کندی تقاضای چین برای سوخت، به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر خوش بینی به بهبود تقاضای چین برای سوخت در سفرهای تعطیلات این کشور، اندکی افزایش یافت.
قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر محدود شدن ذخایر نفت کوره و سوخت جت در آمریکا، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.
قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا به دلیل ابهامات درباره نتیجه نشست هفته آینده اوپک پلاس، کاهش یافت.
قیمت نفت برنت با افزایش تقاضا نسبت به روز دوشنبه مواجه شده است.
قیمت نفت در بازار جهانی بعد از سقوط آزاد در روز گذشته امروز توانست به سرعت صعودی شود.
قیمت نفت روز سه‌شنبه به‌دلیل افت ارزش دلار آمریکا افزایش یافت.
قیمت نفت امروز همزمان با بازگشایی بازار کمی افزایش یافت که علت این افزایش کاهش اندک ارزش دلار بود.
قیمت نفت برنت پس از افت ۱.۷۳ دلاری در جلسه قبل، با ۲۷ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۹۵.۹۲ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت در اوایل معاملات آسیایی امروز سه شنبه با ۴۳ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۸۹.۲۹ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت اما تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و چشم انداز کاهش تولید اوپک پلاس، در مسیر ثبت نخستین رشد هفتگی در پنج هفته گذشته قرار دارد.
قیمت نفت روز دوشنبه برای دومین روز معامله متوالی، به دلیل نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و تقاضای کمتر برای سوخت، کاهش پیدا کرد.
بهای آتی نفت برنت پس از افزایش ۰.۵ درصدی در پایان روز جمعه، ۶۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۵.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت به دلیل تمایل اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید کمی افزایش یافت ولی وضعیت بد اقتصاد جهانی موجب شد تا این افزایش قیمت ادامه دار نباشد.
پس از هشدار عربستان سعودی مبنی بر اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است تولید خود را برای اصلاح قیمت‌های آتی نفت کاهش دهد، افزایش یافت.
قیمت نفت در واکنش به اعلام آمادگی شرکت آرامکوی سعودی برای افزایش تولید نفت و ازسرگیری فعالیت سکوهای نفتی خلیج مکزیکوی آمریکا، در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت:برخی از پروژه های شهرداری تهران تنها ۱۰ درصد تا تکمیل شدنشان باقی مانده است و از شهرداری تهران میخواهم گزارشی از پروژه‌های نیمه تمام خود را ارائه دهد.
با وجود فراز و فرودهای فراوان در مناسبات اقتصادی دو کشور، ایران و ونزوئلا در طول دو دهه گذشته مناسبات سیاسی خود را حفظ کردند و تلاش کردند تا در تمامی مجامع بین‌المللی به عنوان حامی یکدیگر ایفای نقش کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ