وزیر خارجه آمریکا درباره سوءاستفاده ارتش خصوصی «واگنر» از بی‌ثباتی در کشور کودتازده نیجر، هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بلینکن گفت: «من فکر می‌کنم آنچه در نیجر اتفاق افتاد و آنچه اکنون ادامه دارد توسط روسیه یا واگنر تحریک نشده است اما آنها سعی می‌کنند از این وضعیت بهره‌برداری کنند».
وزیر خارجه آمریکا از کشورهای سازمان ملل متحد خواست تا از روسیه بخواهند که از باج‌گیری و اخاذی از دریای سیاه دست بردارد!
وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی با اعلام اینکه «آنچه در روسیه رخ داد، یک موضوع داخلی است» گفت: به انجام چیزهایی که پکن دوست ندارد ادامه می‌دهیم.
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت روسیه و شبه نظامیان گروه واگنر و رئیس آن «یوگنی پریگوژین» با وزیر امور خارجه اوکراین گفتگو کرد.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید روسیه در نهایت باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد.
در حالی که دستگاه پروپاگاندای غرب در حال انتشار خبر اختلاف روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس بود، ریاض با کاهش تولید نفت از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد.
آنتونی بلینکن اظهار کرد، وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به ایجاد "یک سامانه گردآورنده محتوا‌های مربوط به اوکراین با استفاده از هوش مصنوعی با هدف جمع آوری اطلاعات دروغ روسیه که قابل راستی آزمایی باشند و سپس به اشتراک گذاشتن آن‌ها با شرکا در سراسر جهان کرده است. "
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات با روسیه بر سر تبادل زندانیان در جریان است.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: وزرای خارجه روسیه و آمریکا در سازمان ملل دیداری نخواهند داشت.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: به شهروندان این کشور نسبت به حضور در روسیه هشدار دوباره می دهیم.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پایبندی به پیمان استارت نو، به نفع آمریکا و روسیه است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که درخواستی رسمی از سوی آمریکا برای گفتگوی وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست گروه 20 ارائه شد.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه حمایت تسلیحاتی ادعایی از روسیه هشدار دادند.
صحبت‌های اولیانوف مبنی بر بن‌بست مذاکرات و همچنین حرف‌های افرادی، چون بلینکن مبنی بر مرگ نزدیک برجام نشان از آن دارد که روسیه نه‌تن‌ها کوشیده است که از اوکراین یک سرزمین سوخته به‌عنوان دشمنی که در آینده می‌توانست خطرساز باشد بسازد بلکه ایران را نیز طوری دیگر به سرنوشت اوکراین نزدیک کرده است. سرنوشتی که با مرگ برجام اقتصاد ایران را به فروپاشی کامل نزدیک و خطر جنگ را بر سر ایران تقویت کرده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ارتش روسیه بیش از ٧۵ درصد زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داده است.
وزیر خارجه آمریکا جنگ افروزی های این کشور و متحدانش را به روسیه نسبت داد و مسکو را عامل اصلی بوجود آمدن بحران غذایی دانست.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعای بکارگیری پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین را که تهران و مسکو بشدت رد کرده اند، همچنان تکرار می‌کند.
بلینکن و هرتزوگ درباره آنچه آن را «تقویت روابط دوجانبه آمریکا-اسراییل، نگرانی‌های امنیتی مشترک، از جمله جنگ متجاوزانه روسیه در اوکراین و تاثیر مخرب ایران در منطقه» خوانده‌اند، گفتگو کرده‌اند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان سعودی می دانست کاهش تولید نفت به تقویت درآمدهای روسیه و احتمال کاهش تاثیر تحریم ها بر این کشور منجر خواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همه پرسی هایی را که روسیه در اوکراین برگزار کرد به رسمیت نخواهد شناخت و به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.
طبق این گزارش،‌ سفر غیرمنتظره بلینکن به کی‌یف، با اعلام کمک‌های نظامی جدید و هنگفت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه همزمان شده است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر اجازه دهیم که یک کشور بزرگ‌تر برای یک کشور کوچک‌تر قلدری کرده و به راحتی به آن حمله کرده و اراضی آن را بگیرد، بعد یک فصل مجاز شکار ایجاد می‌شود، آن هم نه فقط در اروپا بلکه در سراسر جهان.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفتم مرداد ماه برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین با یکدیگر تلفنی گفت وگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ