بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی امکان افزایش ۲ ماهه اقساط مالیات صاحبان مشاغل در صورت درخواست مودی و تایید اداره کل مالیاتی فراهم شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت:یکی ازمسائلی که به منابع مالی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی برمی‌گردد، بحث سهم یک در هزار درآمدمشمول مالیات اصناف است که توسط سازمان امور مالیاتی وصول می‌شود.
خمیر کاغذ به طور عام و صرف نظر از نحوه مصرف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف شد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی جزییات لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کر
راه اندازی سامانه در شفافیت و عملکرد مناسب مالیات تاثیر بسزایی دارد به طوریکه دیگر افراد نمی‌توانند از زیر بار عدم پرداخت مالیات فرار کنند. بدین‌منظور با بررسی حساب‌های افراد به مرور موضوع دریافت پول نقدی یا سکه توسط برخی مشاغل حل می‌شود و تمامی افراد به خصوص مشاغل خاص نیز متناسب با درآمدشان مکلف به پرداخت مالیات هستند.
یک کارشناس اقتصاد گفت: لزوم مالیات گیری از مشاغل خاص به صراحت در کشور درک شده است و به سمت دریافت مالیات عادلانه از آن ها در حرکت هستیم. عادلانه نیست که برخی از مشاغل عادی به طور کامل مالیات خود را بپردازند ولی مشاغل خاص با درآمدهای کلان از پرداخت مالیات طفره بروند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیرات راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پرداخت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی مواردی را که مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره می‌شود، مشخص کردند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر عادلانه کردن فرآیند اخذ مالیات‌ها در کشور پرداخت.
باشگاه پرسپولیس طی تفاهم نامه ای تمام مالیات باقیمانده از قرارداد کاری سرمربی پیشین خود را تا پایان بهار ۱۴۰۲ پرداخت می کند.
مجلس مقرر کرد که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه هر سال پرداخت کنند.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و مؤسسات رسانه‌ای از پرداخت مالیات معاف شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سازوکاری تعویق پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را مشخص کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت طرح بند ب ماده ۳۹ قانون بر مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون فرآیند اخذ مالیات با مشکلات زیادی از نظر جریان ارتباطات مردمی همراه است، چراکه هنوز مسئله شرعی مالیات برای مردم حل نشده و برخورد ملت با مقوله مالیات همان برخورد در دوران ستم‌شاهی است.
مالیات یک میلیارد و 700 میلیون تومانی مربوط به دوره کارلوس کی‌روش پرداخت شد.
مالیات یک میلیارد و 700 میلیون تومانی مربوط به دوره کارلوس کی‌روش پرداخت شد.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تا کنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه سازمان مراجعه کرده اند.
معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات، تعطیلی موزه ها در روزهای عاشورا و تاسوعا، برگزاری مراسم آیینی ایام محرم واحتمال فروش دلاری بلیت پروازها از جمله خبرهای گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرداخت آنلاین مالیات نقل‌وانتقال خودرو، صرفاً از طریق سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور، امکان‌پذیر است.
سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر اساس قانون مالیات های مستقیم خبر داد.
بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی فروش گوشت قرمز دام های سبک و سنگین و فرآورده های آن از پرداخت عوارض و مالیات معاف است.
بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی فروش گوشت قرمز دام های سبک و سنگین و فرآورده های آن از پرداخت عوارض و مالیات معاف است.
مسعود دانشمند کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت اولویت‌های اقتصادی خود را مشخص نکرده است، اظهار داشت: اینکه ما می‌گوییم در حال حاضر اولویت اقتصادی دولت چیست، یعنی باید یک ترتیب برای انجام کار‌ها قائل شد، اما در حال حاضر هرچه دولت اعلام می‌کند که درصدد انجام اصلاحات اقتصادی است، اما بعد باید برای آن هدف مشخص شود، اما اینکه اعلام شود چنین اقداماتی به مردمی سازی در اقتصاد ختم می‌شود، باید توضیح دهند که منظورشان از مردمی‌سازی اقتصاد چیست، زیرا این واژه و یا مفهوم در هیچ یک از کتب اقتصادی نیامده و مفهوم آن بسیار گنگ و مبهم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ